Forumsvar skapade

Sida 245 av 251
  • getwet

Medlem
    28 mars, 2002 vid 23:47 som svar på: Slalom i Swedish Windsurfing Tour

Nja……dyrt vet jag egentligen inte om det är att surfa.
    Om man jämför med vad andra seglingsklasser kostar så befinner vi oss på budget nivå. Ett Formula kitt kan näst intill jämföras med en optimistjolle kostnadsmässigt på elitnivå, glöm då ej att optimisten är för juniorbruk!!! Ska man sedan kliva upp på en Hobie, Hobie Tiger eller 49:er så är skillnaden enorm.
    Surfing är en sport som är förhållandevis billig jämfört med många andra sporter och samtidigt en sport som ger betydligt mer än det mesta!!!!
    Anledningen till att det är så få juniorer på Formula tävlingar är väl antagligen beroende på ballfaktorn, freestyle lockar fler unga. Se på skidor exempelvis, puckelpist och freestyle samt snowboard i half pipen.
    Men…Formulan kommer och den kommer att ta mark med stormsteg eftersom det är en tävlingsform för alla åldrar pga åldersindelning, kapacitet mm, samt att den är det ultimata seglingstävlandet, alla ben inkluderat!
    Att införskaffa sig ett Formula kitt, beg eller nytt, för mellan 10000-40000 anser jag inte som speciellt dyrt jämfört med många andra sporter på hög nivå. Det är helt beroende på vad man som individ prioriterar.
    Vi surfare kan ibland tycka att de är dyrt med kolfiber bommar, monofilmsegel mm, men….totalt sett är det en billig sport vi utövar. Möjligen att gång är billigare, men vill man ha det billigare så kan man ju börja gå!!!

• getwet

Medlem
    28 mars, 2002 vid 23:16 som svar på: Enbart till Bosse och teabag……..

Underbart att höra från dig igen….pröva en rejäl dos J.W, bättre än läkarens ordination, promise!!! Tyvärr blev det inget Formula idag….nerverna ballade ur på sluttampen. Ensam på Ingaröfjärden och nästintill frysgrader i vattnet med nya pryttlar satte stopp för ett vågat försök. Saknade krokko, det hade hjälpt om den slingrande tingesten varit med.
    Men….jag jag gör ett nytt försök i morgon, Torö heter platsen där det ska ske med 70 fena (aldrig seglat med liknande farkost någongång) och liknelsen med köksbord är slående, mest hysterisk lär väl kanske jag själv vara!!!
    På tal om luftmadrass så har jag ett förslag…..sjösätter båten om en månad och ser fram emot Jimi i lurarna bakom båten i en luftmadrass i 52 knop, snacka om flow!!! Måste bara testas, tror du teabag joinar?
    Och det bara för att känna hur det känns att dra fullt ben på en formula, vilket man antagligen aldrig kommer att få göra utan bensinkraft!!!

Precis som du beskriver så ser jag också fram emot att sporten växer, men den får absolut inte hamna i ”populäritets” träsket där media och pengarna styr över det mesta. Det är en del av känslan att vi sysslar med något udda och specifikt som gör det hela lite roligare.
    Minns med fasa för tjugo år sedan när varenda superhypad snubbe med Lacoste tröja skulle ha en bräda på biltaket som likaväl kunde varit fastgjuten i takräcket……man blev stämplad av både båtfolk och andra idrottare på fel promisser. Läget idag är helt ok tycker jag….en lite udda snubbe som inte lirar golf!!!
    Ser fram emot att få dra några riktiga repor på Nämndö fjärden tillsammans med dig och krokko snart, det suger som bara f.. i den där tarmen du vet!! Hör av mig angående GPS eftersom min inte ”memorerar” högsta fart, vilket borde vara astronomiskt högt!!!

• getwet

Medlem
    28 mars, 2002 vid 19:44 som svar på: Idag

He he he!!!! Kanske en liten tripp framåt lördagen med nattaktivitet inkluderad……???

• getwet

Medlem
    28 mars, 2002 vid 17:57 som svar på: Förbannade Öland och Haga Park!!!!!!!!

Överskattad!!! Snarare du som har underskattat brisen på Haga.
    Du får väl fatta lite och åka dit när det är läge för bris!!!!!
    Vår och försommar, klockren bris om förutsättningarna stämmer.

• getwet

Medlem
    28 mars, 2002 vid 08:27 som svar på: gävle imorrn´ torsdag

Man kanske skulle göra ett besök i Norrland i helgen?

• getwet

Medlem
    27 mars, 2002 vid 08:16 som svar på: Mitt andra hem….

Hallå där Judo-Freddan, är det bygg strejk eller??

• getwet

Medlem
    25 mars, 2002 vid 22:55 som svar på: Till teabag och getwet69

Har printad ut ditt sista inlägg och även plastat in den, övat i trappen från övervåningen men kanske skidorna var lite för långa, jag har svårt att få tyngden på dalskidan i tid innan sista trappsteget.
    Ska gå ut i trapphuset nu istället, eller kanske jag måste slipa om kanterna för att få till den där flowen innan jag passerat änkan Lindholms dörr……..det var fan inte lätt det här!!!

• getwet

Medlem
    25 mars, 2002 vid 22:48 som svar på: Tusen tack teabag, Guld!

Är det ok om jag tar med 5.1 anläggningen på ryggen??
    Kan köra Jimi i ”concert hall” för maximal flow känsla!!

• getwet

Medlem
    24 mars, 2002 vid 21:26 som svar på: Fuerte 4/4-18/4??

Det kan ni ge er på, värmde upp Webern idag efter lite torr kiteing på Skälåker i tyskt och Östgöte sällskap……
    Säsongen har börjat go vänns!!!!!

• getwet

Medlem
    24 mars, 2002 vid 20:04 som svar på: Till teabag och getwet69

Sliter och drar, skriker och slåss, pulsen rusar, va f.. är Svenskan någonstans….brölar jag till mina familjemedlemmar som har sett mig för många gånger i detta tillstånd. Framförallt när SMHI utlovat vissa saker och inte ens dom däringa flaggorna på Bygg ole lyckas resa på sig, tom dom som har en pinne i toppen likt ett gammalt Simmer Cyber race hänger som en sån där…..då är man grym! Mord i blicken och önskan vore att dom däringa planen som misslyckades med en landning i NY för ett halvår sedan kunde ha tagit en lov in över Norrköping…….!!!
    Så är det nu!!!! För jag hittar inte den baskans blaskan……tills yngsta grabben påpekar snällt och hövligt:
    -Va fan du sa ju upp prenumerationen för ett halvår sedan, pengarna skulle ju räcka till en ny Maui Fin istället….

Och så är det, i den här familjen…..Husse rabiat när det inte blåser, rabiat när han inte får en ny bräda som han vill ha, rabiat när någon kör om honom på motorvägen, rabiat som f.. när den där jä… styrelsen i föreningen bytt portkod igen, rabiat när plötsligt nya värmaren i bussen lägger av mitt i natten och det är -6 utanför, rabiat när nedhalstampen går av, precis när man fått det där perfekta trimmet som man bara kan få just då, ja ni vet nog hur det är……..och så är det nu….ingen Svenskan men insändar spalt….
    Så det är bara en sak som funkar, gräver ned mig i soffan i ett psykodeliskt tillstånd tillsammmans med Pink Floyd dånande i högtalaren för att hoppas på att dagen snart är slut och morgondagen kommer snart så jag får rusa till jobbet och läsa söndagens insändar spalt, sista sidan, sista meningen på Svenskan!!!
    Skål på er go vänner, nu ska jag gå ut och pissa ringar i sista snödrivan!!!!

• getwet

Medlem
    23 mars, 2002 vid 12:13 som svar på: Fuerte 4/4-18/4??

Som sagt var, internt var det……..hehehe..
    Nä, så här är det. I en sammansluten grupp bestående av Gävle bor och några Sthlmers finns ett numera minimerat ordförråd (jag tillhör gruppen) som sträcker sig som längst till något med tyskt inspirerat modell tysk borste mm.
    Även utrycket ”Får du sladd, glöm inte att koppla ur” är vanligt förekommande samt ”spökmöten” i almanackan.
    Mer än så tänker jag nog inte berätta……
    Drar iväg till tyskbussen nu…..

• getwet

Medlem
    23 mars, 2002 vid 11:19 som svar på: Tusen tack teabag, Guld!

Dra på f.., bakterius in my hometown….måste ringa SÖS för inlåning av skyddsutrustning modell t2148kuvös/gråvit.
    Statsministern tillika finansministern i familjen har redan lindat in sig i någon grön utrustning…ups, det är ju kanske, banne mig att den har klor, fjäll och tycker jag mig inte se en liten bissing tand där också. Påminner om, nä hemska tanke…..KROKKO!!! PANIK!!! Grabbar för helv…

Åter till bakterius surfsäsongförstörius, finns det vaccin? Har en hela JB, räcker det möjligen? Har prövat att också med vaccin modell värsta trumsolo förpassa div objudna gäster i mitt hem…..vet inte om det lyckats. Bakterius surfsäsongförstörius är en lömsk djävel har jag förstått.
    Kan den månne kunna drivas ut med nattsurf i snålblåst och maximal kyla i trakterna runt Björkvik?

Kan lugna ner er nu boys, det var inte krokko! Billig klonad kopia från Thailand……

• getwet

Medlem
    23 mars, 2002 vid 00:46 som svar på: RRD Beast

84 snabba här med ett jäv.. go i slören. Är det lätt eller?

• getwet

Medlem
    22 mars, 2002 vid 21:22 som svar på: Tusen tack teabag, Guld!

Fan vi är ju nästan bröder Bosse, känns det som! Har försökt med spektaklet freestyle eller vad det nu heter, eller akrobatik likt Idla flickorna men aldrig lyckats. Det närmaste jag kommit freestyle i mitt liv än så länge är verbala loopar, men dom sätter jag klockrent!!! En och annan Willy skipper har jag sett också, det var min gamla klasskompis från 74 (fan va bra man såg ut på klassfotot då)med namn Willner som körde båt, det kan man kalla en riktig Willy skipper!!!
    Har inte heller modet likt Territööö och hoppa från diverse isbrytare våghalsigt rakt ned i oceanen, tycker det räcker gott och väl med badbryggan där bak på DC:n, ca 30cm över havsvatten nivån, normalvattenstånd bör tilläggas!!!
    Men nattsurf och Deep Purple, kan varvas med en och annan Led Zeppelin ställer jag upp på alldeles gratis. Där har modet inga gränser, allt för att bevisa för den hypade eliten att krokko lever och frodas i äldre mäns sällskap!!
    P.S du kan få låna min grabb som testex, han har slagit sig förr……

• getwet

Medlem
    22 mars, 2002 vid 18:18 som svar på: Tusen tack teabag, Guld!

Vill ju inte vara så där….jätte…påträngande…men jag har packat min ryggsäck också, innehållande krockos lillebror och skaffning till denne, div flytande förtäring, icke burkmodell. Den innehåller även nödraketer ”innerskärgård”, kompressor horn ”horny” med diverse bröl för dimma och nattmörker, kompass…..samt en cd med rubrik Deep Purple modell Made in Japan…Snälla hyggliga schyrrans bussiga genomtrevliga Bosse och teabag, KAN INTE JAG FÅ HÄNGA PÅ NATTSURFEN……..snällarå, så där lite bakom er bara!!!!!!?

Sida 245 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA