hengo
Forumsvar skapade
-
ja här va den http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57616
-
linnement vetetusan om det är ett måste, aldrig använt?
Satsa på en ordentlig dräkt så slipper du alla köldproblem…
Vad det gäller kites så finns det en liknande tråd i ”Kitesurfing Konfen” just nu, där någon faktiskt skrivit ett seriöst inlägg där han/hon(minns inte vem) pedagogiskt förklarar skildnaden mellan de två vanligaste kitesorterna.
Annars kan ju en liten lätt sökning här på forumet ge en del resultat
-
@mjersen 463727 wrote:
näfan änsålänge sitter bara backmoben, men jag tänkte börja nöta frontmoben nu när jag äntligen börjat få koll på trick åt andra hållet =). men det bästa e väll bara o glo massa film o sen ut o ladda.
då har vi samma projekt då!
ett hett tips tror jag är att fokusera på att verkligen få tillbaka andra handen på bomen i frontmoben så att man liksom kan häva sig runt de sista 180 -
undra om allt (nästan) e filmat på maui? spoten med feta vågor och plattvatten såg ju riktigt nice ut, om det är samam ställe dvs.. Nån som vet?
-
kan bara till toeside men ta i som fan tycker jag hjälper, behöver mycke mycke mer power och mycke mycke mer fart än på en backmobe eller så e de bara jag?
Kan du passa bomen men du crashar sen?
-
slim to blinden va shhyykt nice!!
-
låter väl som en vanlig mobe eller?
http://aclproductions.com/videos/Dre%20Mobe.mov fast utan grab dårå…
-
de e fan inte dyrt å börja kitea idag!! jävla va ni dumpar priser, kör hårt!
-
glöm fenor(och stroppar såklart…)! då mister man ju själva slideingprylen vilket är de roligaste när de inte blsåer nåt! har också en fet i plywood, har inte gjort något åt mina kanter och den funkar grymt bra!! Den har blivit lite skev med åren men det gör inte så mycket, ligger lite olika i vattnet bara beroende på vilket håll man åker.
-
den enda snygga dubble/to blind whatever HPn som finns dokumenterad e fan mikes KGB to blind eller va de nu e!!
det verkar va lite fel på domarnas stilbedömnigsförmåga? Eller kan de va så att de undermedvetet blir påverkade av att hela publiken juublar då någon gör en pladder dubbelHP med kiten klockan 11-12? Eller vet de för lite om kite och brädsporter i allmänhet? Har aldrig träffat en PKRA domare och har ingen aning om deras bakgrund…
ärlit, allt som krävs är väl bara att PKRA domarna sätter sig in lite i andra brädsporter (tex wake…) och då förhoppningsvis förstår att stil väger tyngre än enbart teknik och att en kombination mellan de båda är the shit.. -
hahah pepää!!!
E de bara jag eller finns de typ 1000 filmer som ser PRECIS lika dana ut som den där? en halvduktig åkare som är där för att träna seriöst har ofta kiten lite fr högt, samma lagun hela tiden (eventuellt lite soulriding i oceanen för å visa på lite spirit i slutet), nån beachbuggy på stranden, ev inslag av en hyrd pickup, brasiianska rövar plus eventuella flickvänners rövar, någon latjar lite med de obligatoriska söta barnen, ofta nån lite smårolig beachstart typ från ett pickupflak eller träparasoll av nå slag. hahah om jag drar till brasil igen ska jag fan göra den stereotypaste brazilllfilmen
-
wöörd..
hon skulle nog dock kunnna tjäna en hacka på att hålla föredrag om hur man går till väga för att får sponsorer som betalar för en
-
Åfyfan.. kan ju omöjligt gå att poppa ordentligt som med en redig kitebräda?