Forumsvar skapade

Sida 150 av 233
  • hengo

Medlem
    24 juli, 2004 vid 18:41 som svar på: 5:e lina

testa fest eran 5e lina till någon av struttarna brevid den mittersta, utan något Y.så kommer ni upptäcka att kiten drar åt ett håll, är inte det ett bevis på att den tyngden från linan påverkar profilen?

• hengo

Medlem
    24 juli, 2004 vid 18:34 som svar på: 5:e lina

Svar till:

Om kiten är förbered för 5:e lina, så är den ju liksom designad för att kunna hantera en 5:e lina……

[/ QUOTE ]
    det är iofs inte freeriden men…

på vilket sätt skiljer sig en sådan kiteprofil mot en vanlig?

• hengo

Medlem
    24 juli, 2004 vid 00:24 som svar på: 5:e lina

Svar till:

Svar till:

Har inga problem att vattenstarta en kite.. Men när jag körde min 19m2 så var det svårt att kunna simma med draken. Det var så jäkla tryck i skiten så jag han knappt simma med draken. Där skulle en femte lina vara perfekt..

[/ QUOTE ]
    när du kör din 19 i svaga vindar är den ju extremt känslig monterar du då vikt femte lina längst , kommer redan hela kiteprofilen va helt fuckad eftersom det hänger vikter (linor å annat skit) längst bak på kiten. glömmm det förfan! lika bra å vattenstarta på vanligt sätt. HP leash med release och en grableash som depowrar och FYRA LINOR(eller två) allt man behöver

[/ QUOTE ]

• hengo

Medlem
    24 juli, 2004 vid 00:20 som svar på: 5:e lina

Svar till:

Har inga problem att vattenstarta en kite.. Men när jag körde min 19m2 så var det svårt att kunna simma med draken. Det var så jäkla tryck i skiten så jag han knappt simma med draken. Där skulle en femte lina vara perfekt..

[/ QUOTE ]
    när du kör din 19 i svaga vindar såklart med 5elina, kommer redan hela kiteprofilen va helt fuckad eftersom det hänger vikter (linor å annat skit) längst bak på kiten. glömmm det förfan! lika bra å vattenstarta på vanligt sätt. HP leash med release och en grableash som depowrar och FYRA LINOR allt man behöver

• hengo

Medlem
    24 juli, 2004 vid 00:16 som svar på: Nån som har länk till F 16 kiteloop

aah dei brao ladd!!!

• hengo

Medlem
    22 juli, 2004 vid 22:37 som svar på: 5:e lina

känns jäääääääävligt 90-tal med 5e lina faktiskt, nu har man ju kommit på hur man vattenstartar, eller?

• hengo

Medlem
    21 juli, 2004 vid 21:18 som svar på: Bra reklam för Best!

SLAGG SLAGG SLAGG SLAGG SLAGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hengo

Medlem
    20 juli, 2004 vid 22:18 som svar på: Bra reklam för Best!

jaaaaa hur går det ÅÅSKK?!!!:)

• hengo

Medlem
    20 juli, 2004 vid 22:13 som svar på: 80-tals tennissurf

Svar till:

Inte hans sura uppstötningar.

[/ QUOTE ]

hahahaahahahah

• hengo

Medlem
    19 juli, 2004 vid 16:28 som svar på: EH dominerar på Gotland!

Svar till:

det blev lite åkt i dag med… tyvärr ingen kanoonvind, bara runt 7m/s. frown.gif

Men lite bilder blev det…

The ”Yoggi boys” grin.gif:
    g6.jpg

[/ QUOTE ]HAHA MANLIGT!!! laugh.gif
    fet jeep

• hengo

Medlem
    19 juli, 2004 vid 10:05 som svar på: Importörer och tillverkare!!!

låter jävligt bra!

• hengo

Medlem
    16 juli, 2004 vid 10:12 som svar på: Nya grejor på gång ifrån Naish!

håller faktiskt med peps. på snö är det ju en sak men på vatten jävligt onödigt. känns rätt gammalt och som att dom använder 5e lina bara för att dom har panik eftersom dom inte kommit på nåt shyst säkrehetssystem, detär ju inte nytt direkt.. Windtech körde det redan 01-02

• hengo

Medlem
    16 juli, 2004 vid 05:43 som svar på: MC Donalds köper upp Liftass

å så nice! då kanske det börjar hända lite, precis vad vi behövde!…Ju.

• hengo

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:40 som svar på: kite eller windsurfing?????

Svar till:

Hej alla smile.gif

Tänkte ställa lite ”dumma” frågor , om nån har förbarmande över mig. Jag har gått en windsurfingkurs å surfat lite grann(gillar det skarpt), grejjen e att jag har hållt på med paragliding i tio år å jag e jävligt nyfiken på det här med kite surfing. Nu undrar jag följande: vad är roligast hehehe vad krävs det för förhållanden jag bor i Västerås vid Mälaren, hur mycket vind krävs det?, hur mycket svårare än windsurfing är det. Frågorna kanske e dumma men jag känner att ja vill veta om det är värt att testa detta innan jag går å köper windsurfing grejjer(så ja slipper köpa dubbelt) är det nån som vet nånstans man kan prova i närheten av Västerås??

linu

[/ QUOTE ]

asså ta vindsurfing, mycket roligare man får åka så himla mycket, speciellt när man bor här i sverige där det altid blåser 15m/s MINNST!

• hengo

Medlem
    15 juli, 2004 vid 19:38 som svar på: Nya grejor på gång ifrån Naish!

Du, du menar BIC va? laugh.gif

Sida 150 av 233
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA