hengo
Forumsvar skapade
-
kann ingnen överstätta!?
-
kittelfjäll på slumpade helger, samt kittelfjäll på påsk!
-
och jag har haft 17 och var hur nöjd som hällst med den!!
då ska väl tilläggas att jag inte testat blacktip 17, men har ägt en blacktip 2002 som var 16.6 stor, den sööög!
fast har hört att bt 2002 och bt 2003 skall vara helt olika drakar så det har ju iofs ingen betydelse
-
hengo
Medlem11 november, 2003 vid 22:28 som svar på: South africa here we come(känsliga bör titta bort)haha, att dömma utav antalet inlägg jag skrivit så har dom iaf redan listat ut att de suger totalt här uppe och aldrig blåser
-
hengo
Medlem11 november, 2003 vid 22:10 som svar på: South africa here we come(känsliga bör titta bort)Svar till:
ja ha..
tror du att jag bryr mej om att ni kommer att vara på världens finaste stället typ.
Jag trivs då jävlligt bra här uppe i norr.
inga mygg på vintern.
och bara -30 på nätterna så bilhelvetet startar inte dom mornar som man är som mest stressad.
men det är lungt och fridfullt här uppe..
alla lever i harmoni med naturen.. typ…[/ QUOTE ]
eller så suger det.. -
hengo
Medlem11 november, 2003 vid 22:01 som svar på: South africa here we come(känsliga bör titta bort)äh finss väl inte så mycket farliga hajar kring cabarete, eller?
-
hengo
Medlem11 november, 2003 vid 21:27 som svar på: South africa here we come(känsliga bör titta bort)oohh!
-
-
hur pass nybörjare? har du kommit igång på vatten och har koll på allt så ska det nog gå bra. Börja med lite vind, och försök undvika att krasha draken.
är du helt helgrön så rekomenderar jag att du ska gå en kurs, ocheller köpa en mindre drake
-
foil är att rekomendera om du inte är erfaren kitare! En inflatekite är mycket ömtåligare, materialet kan även bli ”skörare” vid minusgrader. Så om dumed lite otur krashar draken rakt ner så finns chansen att det blir en fet explosion
. Det tar också rätt bra på sömmarna och sånt om kiten ligger och nöter mot snön/isen, men ser duu till att för det mesta ha kiten i luften så funka de bra me inflate
!ang. storlek så finns det delade meningar. Skulle jag få välja en storlek på en inflatekite jag skulle köra på vintern skulle det (precis som på vatten) bli en 16. Visst, det är mycket svårare att hålla mycket vind med en snowboard och JA man kan ju glida med en 8a redan vid 3-4m/s, men det går snabbare med en 16. Jag skulle vilja påstå att man får flest ”hoppbara” dagar med något i storlek med 14-17.
Det verkar finnas många som föredrar och rekomenderar betydligt mindre kites på vintern än på sommaren, anledningarna är väl att man inte BEHÖVER så mycket dra för att ta sig fram.
En liten kite tar mindre plats.
Snö är hårt. Vilket jag också håller med om
, men värdlen är hård!Är man sedan nybörjare är det en helt annan sak, då bör man börja med kanske en 8a, iallafall om det skall vara för vinterbruk