ian
Forumsvar skapade
-
men äpplen är ju frukt och det ger ju mos?
En gång skulle min syster ge sig på att koka sylt av socker (och lite björnbär) och så kokades det lite för länge och helt plötsligt förvandlades det till marmelad! Så det kanske e magi som är den enda skillnaden? -
ian
Medlem8 november, 2003 vid 22:21 som svar på: Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..du behöver inte alls någon freestyle. själv kör jag på en 290cm lång slalom/freeride-bräda på 120l från -98 och inga problem att få runt den. Tänk dock på att i dina första försök kan hända att du landar hårt med hälen på framdäck så se till att inte köra pånågot äggskal.
-
ian
Medlem7 november, 2003 vid 22:58 som svar på: Hur mycke behöver en förlängare sticka in i mastennädu nicke, med din mast bör du nog inte göra detta (iaf om du menar 28.5+fransar-masten)
satsa på att göra om din 100kollängare istället, och glöm inte att göra den platt.
Lycka till!
-
ian
Medlem6 november, 2003 vid 23:02 som svar på: Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..jadu, om du menar att bara brädan ska rotera som i en willy skipper. Det är egentligen mycket enklare än vad jag först trodde. först ska man bara lära sig att hoppa. Sedan kör man på som vanligt och sätter bakfoten bakom stropparna (man vill ju inte sitta kvar i brädan för då får den svårt att snurra fritt) och så trycker man till med bakfoten och hoppar till, när fenan släppt så är det bara så enkelt som att dra/sparka runt brädan, här gäller det att man är bestämd, för när man väl bestämt sig inser man hur enkeltden faktiskt snurrar runt. Så mitt tips är helt enkelt att försöka.
Sedan kan det vara bra att om man är rädd för blåmärken använder skenbensskydd (typ fotboll?) men det är ingen egentlig fara, det är ju bara vatten överallt och hur hårt är vatten?
ojt va tydligt och strukturerat detta blev =)
-
det skulle ju bli en vågmaskin iaf (som i borås antagligen). men om man bara trimmar den lite och ordnar bottnen så ska det nog funka =)
-
nja… som i lerviken ungefär
-
jepp, Tonki, Tati , Choko och en massa bra ungar till kommer därifrån.
Vad jag har hört så e det ett av de bästa ställen som finns att vindsurfa på om man inte är ute efter vågor.
kolla: http://www.wetdawg.com/pages/improvewindsurfing.html
(wiseguy lagt in i en annan post)skulle tro att http://www.windsurfingmag.com/ nog har nåt också.
-
lär ju kännas lagom gött för den man krashar draken på, svårt att få hjälpmed launch o så =)
Kanske borde utvveckla idén kjempesnabbt nu så kanske man kan bli attackkiteare i lumpen!
-
Justea bilder,
men vart tog alla vägen på eftermiddagen när det började blåsa?
Var ju tillslut bara jag o nicke kvar.
För övrigt konstaterades det att flaka är ett gansk svårt trick. -
fast va det genomsönderrostade balkar som nån surfare hade snabbsvetsat med en plåtbit för att klara bilprovningen? =)
-
har du hunnit prova den?
hur funkade den isf?
kanske nåt man borde snickra ihopHa det!
Ian -
trevligt trevligt,
hur kommer det sig att det är 16års gräns på quaden?
E det företaget eller?
/Ian =)