Forumsvar skapade

Sida 105 av 114
  • ian

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 15:57 som svar på: Camber (?)

själv har jag ett 7.1med och ett 6.1utan cambers. då jag själv tycker om att träna på lite tricks i lättvind så blir 7.1:an nästan aldrig använd då det är mycket lättare att snurra med 6.1:an även om man inte får samma stöd. så om du funderar på att snurra avråder jag dig staarkt att skaffa med cambers. men du ska nog också försöka undvika camberlösa ”racesegel” då de inte alls har samma drag som de stora med.
    /Ian
    *mina tips brukar gå åt h-e så lyssna mer på någon annan =)

• ian

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 19:45 som svar på: Blåser i Fiskebeck!

visst… vinden la av medan jag riggade. men jag stack ut å snurrade lite å sensa det pang med en 20m/s-by i ett par minuter o sen lugnade det ner sig lite men bra med tryck i 5.6:an hade man iaf

• ian

Medlem
    14 augusti, 2003 vid 11:49 som svar på: Blåser i Fiskebeck!

hjälp… dör man om man kommer ner med 5.6 som minsta eller?

• ian

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 23:11 som svar på: Surfbussar, huka er, här kommer EU surfaren!!

själv snickrade (kallas väl så när man försöker träffa en spik med en hammare?) jag ihop ett chassie av några brädor jag hittade. sen vart det bara att knyta fast en gammal barnvagn under. rullar aningens tungt, vält-risken är hög liksom sannolikheten i att den helt plötsligt skulle rasa ihop utan större påfrestningar och vridstyvheten är föga imponerande. men man tar ju sig ner till fiskebäck med den… om man har tur

• ian

Medlem
    15 juli, 2003 vid 21:59 som svar på: skjuts till haga!!!

kolla in starboards play (tror jag att den heter)
    själv är jag 16 och har surfat i snart 2 år men utan större framsteg. Fast jag sätter ju iaf boardslide wink.gif.

Nicke e ju rätt så duktig men så bor han ju i vattnet också, men tur är väl det för på land så kastar han bara en massa riggar i backen grin.gif.

• ian

Medlem
    9 juli, 2003 vid 18:28 som svar på: få upp knut på linor?

ingen expert men lite nspiration följer:

nålar
    spikar
    hammare
    tänger
    mera våld
    svordomar
    ståtråd
    klippoknyt

lycka till!

• ian

Medlem
    9 juli, 2003 vid 18:21 som svar på: Finns det någon som vet hur man bygger en kitebräd

såga ut en lagom bit i plywood, strappa o sen e det bara att segla.

eller?

• ian

Medlem
    8 juni, 2003 vid 11:56 som svar på: Gött!!!! äntligen satte jag en duckgybe… 😀

låter som du tycker 6.1 verkar för stort crazy.gif

• ian

Medlem
    7 juni, 2003 vid 23:15 som svar på: förbannad

…för att inte tala om vilka höghus man kan bygga

• ian

Medlem
    7 juni, 2003 vid 22:36 som svar på: förbannad

varför ha hampa som bränsle?
    så mycket kolfiber som det verkar( wink.gif) innehålla borde man göra racemaster av det istälet grin.gif

• ian

Medlem
    7 juni, 2003 vid 11:49 som svar på: Vinande Zero Seven

har ett liknande ”problem” men jag har lokaliserat det till mastförlängaren. Gör faktiskt ganska ont i öronen emellanåt. Det gör ju iaf så att man får uppmärksamhet vid rätt tillfälle (snart kommer nog ett spännande kastfall=)
    Äer du säker på att det kommer från seglet?

• ian

Medlem
    3 juni, 2003 vid 21:37 som svar på: Min uppfinning fungerade inte bra.

lite jobbigare och dyrare kanske men att få fenan att fällas in i brädan istället för bakom skulle ju vara rätt juste. Ungefär som på en del centerbordsbrädor (tex mistral superlight) <-- den borde du ju kunna prova hoppet med, kanske lite jobbitg att loopa med dock =). Vad använder du för material till rampen?
    Mer kommer.

Grym idé!

• ian

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:45 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

boardslide e faktiskt ett mycket underskattat trick och en väldigt lyckad avslutning på tävling. För de som är obekanta med detta spektakulära trick så går det till på följande vis.

1. slöra lätt in mot badviken i Fiskebäck (om nicke sitter å låtsas meka me seglet så gå en bit under honom)
    2. Kroka ur och ställ brädan på hög kant samtidigt som du lutar dig bakåt.
    3. Nu lägger sig brädan mer uppochner vilket tvingar dig att släppa riggen ( cambrat 7.1 är lagom) och förhoppningsvis glider fotarna ur fotstropparna och brädan tvärstannar medan din tröghet håller dig i rörelse framåt. Du lägger dig på brädans botten och glider på ryggen ner i vattnet. (om nicke fortfarande står å mekar ska han tro att du bryter ryggen).
    4. Spatsera stolt upp på stranden och hämta förstapriset.

Lycka till!

*för eventuella skador på någon eller något ansvaras ej

• ian

Medlem
    23 maj, 2003 vid 15:36 som svar på: räkna om knots till m/s?

själv har man inte börjat med fysik b än så man har inte börjat trassla ihop huvet allt för mycke än grin.gif

• ian

Medlem
    23 maj, 2003 vid 15:28 som svar på: Reparera latta

finns en liten bit på gaastras hemsida
    http://www.gaastra.com/sails/rigging-guides/care/broken_batten.html
    lycka till!

Sida 105 av 114
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA