jester
Forumsvar skapade
-
Dom bara hittar en massa nya spots hela tiden.. *suck*
-
Ser ut att vara en evolution av årets aero-segel. Detaljerna finns helt klart på standard-seglen. Lite djupare profil än 08 skadar nog inte om man är fullvuxen som jag och Anders.. 🙂
Kan ev bli ett par sådana trasor nästa år.. 🙂
-
Min bästa sessionen med en HS:
Date Saturday, Saturday, November 05, 2005
Spot Torkelstorp, Sweden
Board Starboard Hypersonic 125
Sail Neilpryde V8 7.5
Fin Starboard Drake Race 34
GPS type Garmin Geko 201
Average speed 30.33 knots ( 31.21 30.78 30.08 29.91 29.7 )
Max. GPS (display) 32.07 knots
Max. 2 sec. (software) 32.4 knots
100 m run 31.32 knots
250 m run 30.89 knots
500 m run 29.37 knots
Nautical mile 24.68 knots
1 hour 10.21 knots
Distance 30.3
Windspeed 18 knots
Gusts 30 knots -
Hmmm.. Min gamla HS 125 ligger faktiskt kvar nere hos mor o far, men kräver lite reparationer kring fotstropparna fram (däcket har spruckit där ”försänkningen” av fotstropparna finns).
-
Jag tror faktiskt inte att NP är sämre än någon annan. Helt klart hade dom problem med masterna för ett tag sen, men det verkar löst? Ganska många kör NP, vilket innebär att fler råkar ur för sådana här problem.
Jag hade sömmar på mina NS som började ge sig efter 1.5 års ganska varsam behandling.
Än så länge ser mina Challenger ut att hålla bra, men om vi vart 20-30 pers som haft dom, så hade säkert någon/några råkat illa ut.
Helt klart är ju att NP är för dyra iaf. Men det är en annan historia.
-
Ser bra ut Mården! Frågan är bara om 37 grader är tillräckligt? Iaf om det är lite mjukare sjögräs, typ det vi har i TT..
-
Och tittar man på GP3S så är det 1700 pers som registrerat tider. Nu fungerar inte kite-folkets motsvarighet, men sist jag tittade var dom väl knappt över 100…
Luderitz är dessutom en kite-tävling utan större pris-summor, så därför dök det inte upp så många vindsurfare…
Men kolla gärna var detta forum ligger. Vindsurf/Slalom/Speed. Vill du ha hjälp med GPS och liknande hjälper vi gärna till, men att diskutera drakar osv är iaf inte jag intresserad av. Isf hade jag skaffat mig en…
-
extremebits är gratis, ja
-
jester
Medlem29 september, 2008 vid 12:38 som svar på: Inbjudan till F2 Speed Challenge Torkelstorp 2008Nu kan man inte alltid lita på långtidsprognoser, men det ser ju lovande ut (dom blå stjärnorna ser mindre roliga ut, dock.. :)):
-
Oh! En delad niondeplats med legenden BadJanne.. Inte illa!
-
Bara o lägga den röda sidan upp. Exocet har haft en svart formula nu i ett år, och har inte haft några reklamationer alls. Så jag tror inte det är nån större fara, och här uppe finns den inte.. 🙂
-
Bidde ingenting för mig.. Nån j-vla pundare hade knackat rutan på bilen. Fi faen va surt.
-
Intresset att deltaq för Fiskebäcksmaffian har ju varit minst sagt svalt.. Det där fungerar åt bägge hållen, vettu..
-
andersbq – my hero.. 😀
Om vinden blir lagom för storplanka, så åker jag förbi TT och kör nere i Frillesås, Vallersvik. Att mammsen sedan bjuder på lunch spelar ingen roll alls.. 🙂
-
Kite snodde världsrekord från vindsurf häromveckan, så svaret är kite.