Forumsvar skapade

Sida 161 av 420
  • jester

jester

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 17:33 som svar på: Film från Sandy Point

Dom bara hittar en massa nya spots hela tiden.. *suck*

• jester

jester

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 17:32 som svar på: Anders Bringdal pratar segel

Ser ut att vara en evolution av årets aero-segel. Detaljerna finns helt klart på standard-seglen. Lite djupare profil än 08 skadar nog inte om man är fullvuxen som jag och Anders.. 🙂

Kan ev bli ett par sådana trasor nästa år.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 13:44 som svar på: HyperSonic

Min bästa sessionen med en HS:

Date Saturday, Saturday, November 05, 2005
    Spot Torkelstorp, Sweden
    Board Starboard Hypersonic 125
    Sail Neilpryde V8 7.5
    Fin Starboard Drake Race 34
    GPS type Garmin Geko 201
    Average speed 30.33 knots ( 31.21 30.78 30.08 29.91 29.7 )
    Max. GPS (display) 32.07 knots
    Max. 2 sec. (software) 32.4 knots
    100 m run 31.32 knots
    250 m run 30.89 knots
    500 m run 29.37 knots
    Nautical mile 24.68 knots
    1 hour 10.21 knots
    Distance 30.3
    Windspeed 18 knots
    Gusts 30 knots

• jester

jester

Medlem
    1 oktober, 2008 vid 12:56 som svar på: HyperSonic

Hmmm.. Min gamla HS 125 ligger faktiskt kvar nere hos mor o far, men kräver lite reparationer kring fotstropparna fram (däcket har spruckit där ”försänkningen” av fotstropparna finns).

• jester

jester

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:08 som svar på: Intressant läsning

Jag tror faktiskt inte att NP är sämre än någon annan. Helt klart hade dom problem med masterna för ett tag sen, men det verkar löst? Ganska många kör NP, vilket innebär att fler råkar ur för sådana här problem.

Jag hade sömmar på mina NS som började ge sig efter 1.5 års ganska varsam behandling.

Än så länge ser mina Challenger ut att hålla bra, men om vi vart 20-30 pers som haft dom, så hade säkert någon/några råkat illa ut.

Helt klart är ju att NP är för dyra iaf. Men det är en annan historia.

• jester

jester

Medlem
    30 september, 2008 vid 18:23 som svar på: Tips på bra (snabb) sjögrsäfena…

Ser bra ut Mården! Frågan är bara om 37 grader är tillräckligt? Iaf om det är lite mjukare sjögräs, typ det vi har i TT..

• jester

jester

Medlem
    30 september, 2008 vid 08:38 som svar på: Speed eller Speed windsurfing?

Och tittar man på GP3S så är det 1700 pers som registrerat tider. Nu fungerar inte kite-folkets motsvarighet, men sist jag tittade var dom väl knappt över 100…

Luderitz är dessutom en kite-tävling utan större pris-summor, så därför dök det inte upp så många vindsurfare…

Men kolla gärna var detta forum ligger. Vindsurf/Slalom/Speed. Vill du ha hjälp med GPS och liknande hjälper vi gärna till, men att diskutera drakar osv är iaf inte jag intresserad av. Isf hade jag skaffat mig en…

• jester

jester

Medlem
    30 september, 2008 vid 06:33 som svar på: National Geographic Windsurfing

extremebits är gratis, ja

• jester

jester

Medlem
    29 september, 2008 vid 12:38 som svar på: Inbjudan till F2 Speed Challenge Torkelstorp 2008

Nu kan man inte alltid lita på långtidsprognoser, men det ser ju lovande ut (dom blå stjärnorna ser mindre roliga ut, dock.. :)):

• jester

jester

Medlem
    29 september, 2008 vid 09:40 som svar på: SweSpeed SYD slut, Tobias Hed är segrare

Oh! En delad niondeplats med legenden BadJanne.. Inte illa!

• jester

jester

Medlem
    28 september, 2008 vid 14:18 som svar på: Svarta skönheter

Bara o lägga den röda sidan upp. Exocet har haft en svart formula nu i ett år, och har inte haft några reklamationer alls. Så jag tror inte det är nån större fara, och här uppe finns den inte.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    28 september, 2008 vid 10:15 som svar på: Fiskebäck imorgon bitti

Bidde ingenting för mig.. Nån j-vla pundare hade knackat rutan på bilen. Fi faen va surt.

• jester

jester

Medlem
    28 september, 2008 vid 06:41 som svar på: Fiskebäck imorgon bitti

Intresset att deltaq för Fiskebäcksmaffian har ju varit minst sagt svalt.. Det där fungerar åt bägge hållen, vettu..

• jester

jester

Medlem
    27 september, 2008 vid 21:10 som svar på: Fiskebäck imorgon bitti

andersbq – my hero.. 😀

Om vinden blir lagom för storplanka, så åker jag förbi TT och kör nere i Frillesås, Vallersvik. Att mammsen sedan bjuder på lunch spelar ingen roll alls.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    27 september, 2008 vid 16:22 som svar på: högst hastighet

Kite snodde världsrekord från vindsurf häromveckan, så svaret är kite.

Sida 161 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA