jester
Forumsvar skapade
-
Jag tycker snarare tvärtom. Köra aningens längre heat så man har tid o byta utrustning. Inte kul om vinden droppar lite strax efter heat-start, och man hamnar på botten mest hela tiden, medans lättviktarna planar… Inte kul, och inte rättvist.
Blir lite extra admin för ”domarna” med heat-biten oxå då man måste klippa ur info från gpx-filen för den tid heatet varar, för man vill ju fortfarande behålla möjligheten att posta hela dan som en session på gps-speedsurfing.com
-
Och här kommer den hett efterlängtade förklaringen… SweSpeed är egentligen bara en kul grej som ett gäng galna speedare har smetat ihop bara för sköj skull. Sedan har det hela växt därifrån. Vi får väl se var det hela hamnar, men humorn har iaf hög prioritet.
SweSpeed är alltså inget landslag eller nåt sånt…Den med ett skarpt öga kan se att vi reggat teamswespeed.se
-
Nej, det finns även ostkustare med i swespeed.
-
Exoceten är ju från 2006! Exocet 2007 är snyggare och mycket snabbare man har lagt mer volym under stropparna och minskat fram i fören för att kunna åka fortare med kontroll dvs brädan slår inte så mycket i hårdvind som 2006.
Nej. Det där är en prototyp för 2007 års modell. Kortet togs när vi var i Holland på ESM förra året.
-
Alla har rätt o tycka som man vill. Var inte ditt inlägg som jag anade viss ironi i, Ygge. Men att sätta en snubbe i seglingsbart djupt vatten med en lite walkie talkie låter som en bra idé.
-
Anar viss ironi i inläggen, men Ygges lösning är direkt obra i mitt tycke. Varför hålla på o slösa med kraft som man hellre lägger på att speeda?
Det är bara att inse att vindsurfing generellt och speciellt speedsurfing inte lär bli någon större publiksport, tyvärr. Bättre o se till att deltagarna har kul, i mitt tycke.
-
Suveränn idee med cup:en lbj, hoppas man kan komma upp och få lite stryk under året 😛
Du är varmt välkommen! Dessutom lär vi nog dyka upp i Skåenalnd nu till våren. Läge o piska skiten ur era sjöbrisar där nere… 😀
-
Kolla lbjs inbjudan till SweSpeed West Cup nu i vår. Väldigt enkelt att administrera, men samtidigt kul då man samlas på samma spot. Nackdelen med det upplägget är ju att man inte får reda på resultatet förrän dagen efter…
-
F2 Speed Challenge kör Kristi flygare och 2-3 juni. Samt en helg i oktober om jag inte minns fel. Övriga vet jag inte, men kommer nog ha prognosdatum… 🙂
-
Jag är tyvärr inte imponerad av Lessacher fenan. (Lessacher är en mkt seriös och trevlig kille). Det sägs att den är mindre känslig för spinout, även med små fenor relaterad till andra märkesfenor. Jag kan inte bekräfta detta. Jag tycker heller att den släpper lättare när jag är överriggad.
Hmm… Det där förstår jag inte, faktiskt. Jag kör en exakt likadan med 6.8 och 105+kg gubbe på, och tror inte jag fått en enda spin-out med fenan. Tycker den känns nästan som en rak fena i känslan… Körde enbart denna fena under SM i TT i höstas, och där funkade den kanon (Maxade 65 km/h).
Har en Curtis weed oxå, och den funkar oxå bra, men jag trivs bättre med Lessacher-fenan.
-
G-sport weed och Lessacher Chameleon är bra sjögräsfenor. Jag tycker att en rak 32:a motsvaras av en 28 cm weed lite drygt. Bara en känsla, och på inget sätt vetenskapligt bevisat… 😀
-
utav någon anledning blev jag faktiskt lite sugen på o basta lite…
-
Dom där fenorna är ju ganska lika svalornas vingar. Har alltid fungerat om inte fenor borde se ut som så…
-
Var det edgen som var lite klurig att sköta ute på vattnet? Går ju inte att söka i forumet över på gps-speedsurfing.com, så någon med bättre minne kanske kan upplysa oss?