Forumsvar skapade

Sida 279 av 420
  • jester

jester

Medlem
    27 februari, 2007 vid 11:44 som svar på: Daniel har fått en kompis

haha… Räckte det inte med en??? 😀

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2007 vid 20:40 som svar på: Mera fensnack

Lite italienska fenor: http://www.techart.it/index_en.htm

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2007 vid 19:30 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Lasse: Öckerö runt får vi ta som uppvärmning helt klart. Är ju lättare nu när min utrustning numera befinner sig i Göteborg…

Tror annars att min utrustning borde vara perfekt för detta. En 80 cm bred Exocet Warp Slalom (140 l), 49 cm Select lightning och NS Warp 9.0. Tror dock att det kommer slita hårt på min kropp. Min uthållighet är inte vad den var förr…

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2007 vid 17:25 som svar på: Volym för att kunna dra rigg?

På vilket sätt? Dåligt med styrfart på en bred bräda?

Enligt marknadsföringen så skall ju en bred bräda plana tidigare men jag vet inte riktigt om jag håller med där, jag är skeptisk….

Det jag menar är att jag ”guppar” fram enklare på en bred bräda. Uttryckte mig nog lite luddigt där. Min WS67 på 105 liter går bättre i subplaning jmf med en äldre Thommen på 115 liter. för mig iaf…

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2007 vid 17:22 som svar på: SweSpeed West Cup Våren 2007

Jao. Blir roligare om vi kör på samma spot. Observera att detta inte är någon elit-tävling på något sät. Alla är välkomna som har en gps!

• jester

jester

Medlem
    26 februari, 2007 vid 15:05 som svar på: Volym för att kunna dra rigg?

En smalare bräda kan ju upplevas lite vingligare än en kortare bräda, och tvärtom så är ju en kortare och bredare bräda mera känslig för hur du står i längsled.
    Dock har bredden stor betydelse hur brädan uppför sig när man ”guppar” fram då man inte har tillräckligt med kraft för att plana. Här utmärker sig dom bredare brädorna markant.

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2007 vid 22:08 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Och framför allt något som flyter om vinden avtar… 😀

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2007 vid 20:01 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Jag är oxå grymt sugen. ÄR ju inte nåt man har chansen att göra allt för många gånger i sitt liv.

Utrustning?

Stooor slalombräda, och 8-9 kvadrat segel? Formula?

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2007 vid 11:09 som svar på: Målsättning inför 2007

Den fattade jag inte Jesper – varför ska du ev. inte vara med på tävlingarna? Trött på att stå och hänga i vattnet i 30 minuter för att sedan kunna köra 30 sekunder kanske?

Japp… Blev helt enkelt för mycket folk i höstas. Då seglingen är lite roligare än själva tävlingsmomentet så kanske jag inte ställer upp i den typen av tävling. Men kan ju vara så att vinnarskallen gör sig påmind när man väl är på plats. Vem vet??
    GPS-tävlingar däremot lockar lite mer, då själva tävlingsmomentet bara är en extra krydda.

OBS! Detta är ingen kritik mot Gustav o hans kollegor som anordnade F2 Speedchallenge på ett utmärkt sätt!

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2007 vid 09:22 som svar på: Målsättning inför 2007

Glömde…

Kommer byta klubb inför 07 oxå. fr.o.m i morron kommer jag vara medlem i ÖWC…

• jester

jester

Medlem
    25 februari, 2007 vid 09:20 som svar på: Målsättning inför 2007

Hmmm… Mål 2007…

* Ha kul!
    * Träffa alla goa speednissar på tävlingarna! (har inte bestämt om jag kommer delta i tävlingarna dock, men kommer försöka befinna mig där iaf)
    * 38 knop 2sec hade varit kul.
    * 35 knop average hade oxå varit kul.

Och btw… Så länge inte Bringdal registrerar sig på GPS-speedsurfing.com så har han inget o komma med… 😀

• jester

jester

Medlem
    22 februari, 2007 vid 22:07 som svar på: Lite slalombilder från Frankrike

Ser ut o blåsa rejält mycket på den där bilden iaf… Och dom flesta kör väl antagligen på ganska stor bräda eftersom det handlar om långdistans…

• jester

jester

Medlem
    22 februari, 2007 vid 14:26 som svar på: Radio City 107,3 Göteborg-Skagern

Dryga 6 mil fågelvägen utifrån öarna.

Resten vet jag inte… 😀

• jester

jester

Medlem
    22 februari, 2007 vid 07:30 som svar på: Vilka segel är masterna gjorda för?
    Kamaaina;366304 wrote:
    Detta torde saledes betyda att jag skulle kunna kora en 400 mast med lang forlangare till tex ett 5.6 segel som egentligen skall ta 430 mast??

”Cutting off material from the bottom makes the mast softer (in IMCS terms) and close to the same (or a little more flex top) in bending characteristics. Putting an extension in the mast makes it stiffer and very close to the same in bending characteristics. Often you hear sailers say, that they prefer a shorter, softer mast with a long extension relative to a longer, stiffer mast with no extension. However, IMCS measurings tell us, that (in IMCS terms) there is most often no difference between the two options at all! Putting on an extension stiffens up the shorter mast, so that it ends up with the same stiffness as the longer mast without extension”

Fredrik

Det där är faktiskt ganska intressant. Mitt NS Warp 7.8 använder en 460 mast med 40cm förlängning, och har faktiskt fungerat bättre än vad jag trodde det skulle göra. Har haft funderingar att skaffa en 490 till det seglet, men det kanske är onödigt?

Var för övrigt jag som knäckte ett par SC10 i en RS4, btw…

• jester

jester

Medlem
    20 februari, 2007 vid 21:27 som svar på: f2 – exocet

Många fina brädor att välja bland.. Inte lätt… 😀

Sida 279 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA