jester
Forumsvar skapade
-
Jag kör en 6.8 utan problem på min tb58. En otroligt lättkörd, men samtidigt väldigt snabb bräda. Grymt skön, helt enkelt. Svårt o få tag i en beggad sådan, om inte tb eller jag bestämmer oss för att skaffa en nyare version. Kolla med tbsurf, jag tror jag behåller min ett tag till…
Har inte kört F2 SX, men dom ser onekeligen väldigt fina ut. Tobhed har ju en sådan till salu: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=11776&sort=1&cat=12&page=1Edit: Just på choppigt vatten tycker jag min exocet briljerar, inga tendenser till att brädan näbbar eller nåt sånt.
-
Skall väll t.o.m vara syrafast, eller?
-
Yeah, right… 😀
-
Så måste det ju vara! Coolt, iaf. Tur att Robby Naish inte kör för NP. Tänk dig det där i rosa… Fast iofs så ser det ut som Severne skulle kunna passa honom nu för tiden. Ser rosa ut på dom bilder jag sett… Tobhed: Kunde inte motstå… f’låt! 😀
-
Ah… OK… Vi kan ju konstatera attSP-maffian definitivt har ganska jämna vindar iaf, åtminstone grundvinden.
Det går att köra fort med stora prylar, ja. Har själv maxat 34.9 med 7.8 och 67 cm bred bräda. Dan Ellis o nån annan engelsk snubbe körde väl 38 knop med 8.0 eller liknande.
-
getwet;365648 wrote:Det kommer flera….
Gött. Tänkte bara att ni inte missar något…
-
28 anmälda? Och bara Robban som e svensk? Kolla här:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=3557
-
Förklaringen till varför han kör med såpass stort segel är att det är enormt byigt, och dessutom väldigt ”korta” byar. Vattnet är dock helt enkelt perfekt, sope-platt helt enkelt.
-
Local Spirit Pro Carbon har funkat kanon för mig hela säsongen. Har även förlängt den hyfsat mycket, har kört 5.8 till 7.8 med den. Bommen är iofs misstänkt likt Vindsurfing.se, men frontbeslaget är iaf snäppet bättre och har för mig att bakbeslaget är olika oxå. Har en Vindsurfing.se i storleken större än LS, men har inte hunnit köra den mer än ett par gånger.
Provade en X9 i våras, och den var styv o så, men diametern på rören var för stor för mina små händer. Blev trött direkt.
-
Som vanligt så får man inte glömma att det är snubben på brädan som räknas oxå.
Tror att det kommer se lite annorlunda ut efter denna säsong. Men utan tvekan verkar Warp Speeden vara en bra bräda, får se om jag skaffar en sådan under året.
Kollade på rankingen, och där finns ju en mängd olika speedplankor. Tyder ju på att dom flesta märken producerar schyssta plankor. Svårt att avgöra vilka som kört på proto/custom, iofs.
-
Bifogar en liten screen från Daniels session.
-
Självklart. Han var dock lite besviken över att det inte gått snabbare när jag snacka med han förut.
-
Liter mer vind idag: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=14615&uid=587
Liter mer vind och bättre vinkel så kan det nog gå ruggigt fort. Han verkar ha det bra däröver iaf.
-
Häpp!
Har kört en Local Spirit Pro Carbon hela förra säsongen. Den har fungerat perfekt utan några som helst problem. Det jag vill ha sagt är att Local Spirit inte bara är skräp (verkar vara den allmänna uppfattningen på detta forum).
Ja, jag vet att Pro Carbon är betydligt dyrare än freedom.