Forumsvar skapade

Sida 281 av 420
  • jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 15:54 som svar på: Mera fensnack

jag tyckte den var ganska styv iaf… Men jag kan komm ihåg fel. Var väl kanske lite för försiktig

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 15:53 som svar på: Vem vill köpa mina RS 6?

Danneman: är ju bara 6.7 o 7.8 han säljer… 🙂

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 12:23 som svar på: Mera fensnack

Klämde lite på Boogies C3 fenor i höstas, och dom kändes verkligen styva faktiskt, trots att dom är så grymt smala. Var en fröjd att snacka teknik med den snubben, man fattade typ nästan ingenting, men det märktes att han verkligen brinner för ämnet.

HOT: mao tror jag att han mer än gärna diskuterar med dig.

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 12:18 som svar på: Nya Severne Code Red

Jodå, dom där ser bra ut utan tvekan. Jag vill oxå ha vår…

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 12:15 som svar på: Vem vill köpa mina RS 6?

Köp o Sälj, sukker!!! 😀

Har du fått ok av Surfan att använda bilden? va? Va?? VA???

Anyway… Är vintern slut snart?

• jester

jester

Medlem
    13 februari, 2007 vid 07:12 som svar på: Mera fensnack

Någon som läste Mal Wrights kommentarer på hans senaste session?

After much stuffing around with design parameters and machining woes, I tested the new V7 today and am very pleased with the result. I can say I have finally solved the problem of the sometimes it works sometimes it doesn’t behaviour of the V6. I was revelling in this fins ability to go fast anywhere and anytime, and spent a lot of time sailing tight to the wind, enjoying the experience because the V7 went so well on the tight angle. It just felt like it was on rails and wanted to hammer into the wind in a way that tended to overpower me quite readily on the 5.0. It even went very well back up the course and I was able to achieve 42+ at the same angle that I could sail back up the course, which says a lot I think.

Time to get serious about produding this commercially…

Sista meningen är ju lite lätt intressant.

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2007 vid 13:34 som svar på: Senaste nytt från Surfan?

Senaste nytt: Ont om bra vind, men seglingsbart iaf. Vinden ligger mellan 7-9 meter varje dag. Prognos för mer vind idag. Vi hoppas!

• jester

jester

Medlem
    12 februari, 2007 vid 12:12 som svar på: Waxa eller inte, de e frågan?

Finns det brädor som har en dekal över hela botten???
    Jag skulle slita bort den och slipa ytan med 800 papper.

Inte dekal, men dom har målat 70% av undersidan med röd matt färg.

• jester

jester

Medlem
    11 februari, 2007 vid 19:23 som svar på: brädor för tungviktare?

Surfbutiken säljer ut en Scross 140 litare: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=8&pid=176

Jag kör själv Exocet och är grymt nöjd. Iofs inte just denna bräda, utan deras slalombrädor ur Warp Slalom-linjen

• jester

jester

Medlem
    11 februari, 2007 vid 18:38 som svar på: Dagens bild

Vad är det där vita som finns på bilden? Sånt där har vi inte här på framsidan… 😀

• jester

jester

Medlem
    10 februari, 2007 vid 14:16 som svar på: brädor för tungviktare?

Ah… Ytterligare en decitonnare… Jag väger oxå en bit över 100 kg, och jag flyter på brädor en bit över 115 liter, men då är det lite vobbligt. Från 140 liter så blir det riktigt trevligt, man kan göra stagvändningar, guppa fram i lugn o ro utan några problem alls. Ju bredare bräda desto bättre stabilitet är väl en bra grundregel att gå efter oxå.

• jester

jester

Medlem
    10 februari, 2007 vid 14:12 som svar på: Nu e ja på plats

Bara o rigga 4.4:an så toppar du 45 knop sen!

Yeye, bara du får speedat lite… Ser ju grymt trevligt ut, måste jag säga!

• jester

jester

Medlem
    10 februari, 2007 vid 14:11 som svar på: Waxa eller inte, de e frågan?

Jupp. Alla mina brädor är aningens sträva under. Det jag förundras lite över är att tillverkarna lägger grafik under bärdan. Frågan är om man borde slipa ner den lite??

• jester

jester

Medlem
    10 februari, 2007 vid 14:09 som svar på: Stealth 07

Sr bra ut, Micke! 35+ för dig i sommar… Garanterat!

• jester

jester

Medlem
    9 februari, 2007 vid 11:57 som svar på: Mera fensnack

Håller med getwet. Kul med mera kunnande här på konfen. Även om jag inte kopplar allt som skrivs så är det ändå intressant att läsa.

Sida 281 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA