Forumsvar skapade

Sida 283 av 420
  • jester

jester

Medlem
    1 februari, 2007 vid 12:01 som svar på: GSP i USA

Största problemet med att handla GPS i USA är ju att dom kör på 110V, har jag för mig. Själva GPSen bör fungera utan problem, men ev laddare o dylikt kan ju bli lite knöligare.

• jester

jester

Medlem
    1 februari, 2007 vid 09:28 som svar på: Lessacher fenor…

Nästan alla Lessacher fenor är assymetriska. Märkligt nog innebär detta att fenan skall gå lika bra åt bägge håll. Så det enda som extremt med fenan är att där finns nytänkande hos Lessacher. Snackade lite med honom i Hollan i höstas, och han är helt klart en skön, men dock aningens märklig, typ.

• jester

jester

Medlem
    31 januari, 2007 vid 15:57 som svar på: Surfbutik i Göteborg?
    7503;362820 wrote:
    Är det någon som vet om de kommer å finnas någon surf monter/utställare på båt mässan

Ser mörkt ut. JAg hittade inget surfrelaterat bland utställarna: http://catalogue.swefair.se/index.asp?ProjectID=07023&Lang=SE

• jester

jester

Medlem
    31 januari, 2007 vid 07:18 som svar på: Eftersom jag är lat

Iofs… gäller att inte vara otacksam…

• jester

jester

Medlem
    30 januari, 2007 vid 21:56 som svar på: Starboard freestyle fördelar/nackdelar?

Faen va sugen jag blev på popcorn…

• jester

jester

Medlem
    30 januari, 2007 vid 19:34 som svar på: Eftersom jag är lat

J-klar!

Blod-dopning… DET e grejer det!!

Men känns det inte lite tokigt att sköterskorna inte tar i dig utan att ta på gummivantarna?

• jester

jester

Medlem
    30 januari, 2007 vid 19:32 som svar på: Nu kan vi slå hål på en myt

Han påpekar också att det är mycket beroende på hur seglarens teknik är, står och hur den övriga utrustningen fungerar för att nå denna hump

Damn! Och jag som trodde det räckte att bara vara tung… 🙂

Kan det vara dessa ”humpar” som gör att gubbarna down under kör så fort i lätta vindar?

• jester

jester

Medlem
    30 januari, 2007 vid 08:20 som svar på: Formula mot en entypsklass?

Någon mer än jag som tycker lite synd om getwets säng-granne? Och det på så otroligt många plan… 😀

• jester

jester

Medlem
    30 januari, 2007 vid 08:18 som svar på: Nu kan vi slå hål på en myt

Frågan är om det bara är o ta en rak fena, ändra vinkeln och tuta o köra?

• jester

jester

Medlem
    29 januari, 2007 vid 21:11 som svar på: Nu kan vi slå hål på en myt

den är lite tjockare än en rak fena, men inte toktjock. Har ju kört över 35 knop med den, så den är helt ok. Har inte kört med sjögräsfena innan förra säsongen, och jag måste säga att jag är positivt överraskad.

• jester

jester

Medlem
    29 januari, 2007 vid 20:04 som svar på: Nu kan vi slå hål på en myt

me2, me2!!

Jag har ju kört min Lessacher Chameleon (28cm, men 38cm lång om man skulle monterat den rakt) i höstas med gott resultat, och en väldigt fin och lugn gång dessutom. Så din granne kanske har rätt…

• jester

jester

Medlem
    28 januari, 2007 vid 12:25 som svar på: Snabb segelbåt

Vindsurfare har lättare att svänga o få till speedruns i snabbare takt, men vi belastar samtidigt kroppen mycket hårdare. Det som är otroligt är att den här båten gjort 47 knop i löjligt stökigt vatten. Det är ju en enorm fördel att kunna åka fort under sådana förhållanden.

Dock har vi möjlighet att köra på små smala kanaler, vilket dom stora monstren itne ens får plats i…

Och störst fördel av alla har kitarna som kan köra på så otroligt grunt vatten.

• jester

jester

Medlem
    28 januari, 2007 vid 09:18 som svar på: Snabb segelbåt

För er som inte vet hur duktig Diethelm är så har ni rankingen för 2006 ¨rs speed-tour här:

2006 Ranking Men
    1. Finian Maynard, BVI
    2. Patrik Diethelm, ITA
    3. Bjorn Dunkerbeck, AND
    4. Jose Bahadour, GOU
    5. Pascal Toselli, FRA

• jester

jester

Medlem
    26 januari, 2007 vid 21:17 som svar på: Surfbutik i Göteborg?

Kul!

Gött att vanliga dödliga får se att sporten lever. Bra jobbat!

• jester

jester

Medlem
    26 januari, 2007 vid 21:16 som svar på: Headcam Namibia!

Problemet är att det inte blåser där nere.. Dom fick ju typ 4 seglingsdagar på 1.5 månader i höstas…

Var ju nära att vi åkte ner, stålars o allt var klart, men så sällade sig min *-board till dom delaminerade brädornas skara så jag köpte myaa brädor istället… Och tur var väl det med tanke på bristen på vind.

Sida 283 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA