jester
Forumsvar skapade
-
Nästan alla Lessacher fenor är assymetriska. Märkligt nog innebär detta att fenan skall gå lika bra åt bägge håll. Så det enda som extremt med fenan är att där finns nytänkande hos Lessacher. Snackade lite med honom i Hollan i höstas, och han är helt klart en skön, men dock aningens märklig, typ.
-
7503;362820 wrote:Är det någon som vet om de kommer å finnas någon surf monter/utställare på båt mässan
Ser mörkt ut. JAg hittade inget surfrelaterat bland utställarna: http://catalogue.swefair.se/index.asp?ProjectID=07023&Lang=SE
-
Iofs… gäller att inte vara otacksam…
-
Faen va sugen jag blev på popcorn…
-
J-klar!
Blod-dopning… DET e grejer det!!
Men känns det inte lite tokigt att sköterskorna inte tar i dig utan att ta på gummivantarna?
-
Han påpekar också att det är mycket beroende på hur seglarens teknik är, står och hur den övriga utrustningen fungerar för att nå denna hump
Damn! Och jag som trodde det räckte att bara vara tung… 🙂
Kan det vara dessa ”humpar” som gör att gubbarna down under kör så fort i lätta vindar?
-
Någon mer än jag som tycker lite synd om getwets säng-granne? Och det på så otroligt många plan… 😀
-
Frågan är om det bara är o ta en rak fena, ändra vinkeln och tuta o köra?
-
den är lite tjockare än en rak fena, men inte toktjock. Har ju kört över 35 knop med den, så den är helt ok. Har inte kört med sjögräsfena innan förra säsongen, och jag måste säga att jag är positivt överraskad.
-
me2, me2!!
Jag har ju kört min Lessacher Chameleon (28cm, men 38cm lång om man skulle monterat den rakt) i höstas med gott resultat, och en väldigt fin och lugn gång dessutom. Så din granne kanske har rätt…
-
Vindsurfare har lättare att svänga o få till speedruns i snabbare takt, men vi belastar samtidigt kroppen mycket hårdare. Det som är otroligt är att den här båten gjort 47 knop i löjligt stökigt vatten. Det är ju en enorm fördel att kunna åka fort under sådana förhållanden.
Dock har vi möjlighet att köra på små smala kanaler, vilket dom stora monstren itne ens får plats i…
Och störst fördel av alla har kitarna som kan köra på så otroligt grunt vatten.
-
För er som inte vet hur duktig Diethelm är så har ni rankingen för 2006 ¨rs speed-tour här:
2006 Ranking Men
1. Finian Maynard, BVI
2. Patrik Diethelm, ITA
3. Bjorn Dunkerbeck, AND
4. Jose Bahadour, GOU
5. Pascal Toselli, FRA -
Kul!
Gött att vanliga dödliga får se att sporten lever. Bra jobbat!
-
Problemet är att det inte blåser där nere.. Dom fick ju typ 4 seglingsdagar på 1.5 månader i höstas…
Var ju nära att vi åkte ner, stålars o allt var klart, men så sällade sig min *-board till dom delaminerade brädornas skara så jag köpte myaa brädor istället… Och tur var väl det med tanke på bristen på vind.