Forumsvar skapade

Sida 284 av 420
  • jester

jester

Medlem
    26 januari, 2007 vid 12:21 som svar på: Mest effektiva brädshapen ?

Martin van Meuers kör med monokonkava bärdor när han speedar vad jag vet, men skulle gissa att atkern är mer eller mindre platt. Men jag är långt ifrån expert på sånt här…

• jester

jester

Medlem
    26 januari, 2007 vid 09:39 som svar på: Mest effektiva brädshapen ?

Hmmm… är nog inte så vanligt. Finns ju assymetriska riggar och assymetriska fenor iaf. Då speedbrädor är rejält smala och seglas så mycket som möjligt på fenan så vet jag inte riktigt vad som skulle kunna ta bort, faktiskt.

• jester

jester

Medlem
    25 januari, 2007 vid 10:02 som svar på: Mauisails TR-3
  • jester

jester

Medlem
    23 januari, 2007 vid 21:12 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

Tycker faen inte om o käka piller…

• jester

jester

Medlem
    23 januari, 2007 vid 08:21 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5
    faster;361441 wrote:
    Jesper vad har Exoceten tagit vägen?
    /Jesper SWE491 – Teamrider: Me, myself and I

Då alla skriver att dom är tyffa teamriders, och jag är ju ingen teamrider för någon annan än mig själv. Dessutom har ju många plankat min fras, så jag var inte unik längre… 😀

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2007 vid 14:06 som svar på: Farter i senaste Boards

Med det här inlägget känns det som att i alla fall du inte är sån.

Det kan uppfattas så, men pga seglens konstruktion, och dessutom att många speedare är lite större än en ”vanlig” surfare så kan man uppleva att vi slänger på stora segel bara för att vara tuffa.

Saken är den att när vi höjdar så kan man vara rejält överriggad, men när vi speedar tillbaka så upplevs det som om prylarna bara skriker efter mer vind. Så det är en kombination av storlek och olika sätt att segla.

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2007 vid 12:25 som svar på: Farter i senaste Boards

Var kanske kloner av Ian Räv som körde? Eller så var alla bara maskerade starbords… 😀

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2007 vid 08:07 som svar på: West Kirby!

Nu är ni nästan lite för elaka mot stackars tb… Fast iofs så är det ju average som gäller, så…

Lät iaf som ni hade en go upplevelse där över. Men lite tråkigt att operationen mörkades…

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2007 vid 08:04 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

godde: en 5.8 warp håller du väldigt länge. Har kört min 5.8 i vindar upp mot 21 m/s, och det var vattnet och inte seglet som var obehagligt den dan. Du bör hålla seglet upp mot 18-19 m/s utan större problem (om du har bra vatten att tillgå)

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2007 vid 15:56 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

men du har ju käkat för lite gröt, tobhed… 😀

Själv fick jag användning av 5.8 en gång förra säsongen…

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2007 vid 15:49 som svar på: Värdelöst vetande, men kitare är snabba

Hmmm… montera på 4st 40mm bak på en sppedbräda.. funkar det, tro?

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2007 vid 15:47 som svar på: sökes Slalomsegel 5.0-5.5

55 kg för en fullvuxen man låter inte direkt hälsomsamt heller…

Nu tror jag dock att det var lite ironi i inlägget från surfan…

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2007 vid 10:15 som svar på: Värdelöst vetande, men kitare är snabba

Det kommer säkert bli så, men sen är nästa steg att han gör tiderna på en fast utsatt bana (för att få ett godkännt världsrekord, mao). Tror det blir lite svårare så. Men j-vlar vad den snubben kör…

Verkrar lite lo-tech fortfarande dessutom då han kör på 40mm home-made fin in stainless steel.. 😀

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2007 vid 12:52 som svar på: Neil Pryde RS:racing

Har inte sett SL7 live, men på bild liknar den Lightning väldigt mycket. Jämför man Viper Slam med Lightning så genererar Lightning mera lyft. Min uppfattning är att en 35 cm Viper Slam motsvarar drygt 33cm Lightning.

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:36 som svar på: Neil Pryde RS:racing

till 6.5 kommer en 37:a att var lite stor. Jag kör själv med en Viper Slam 35 till 7.8 (och även kört en del 6.8 med den). Har en Select Lightning på 37 cm, men den har jag inte testat ännu… 🙂

Hela vårsäsongen och halva sommaren används ju raka fenor, så det optimala är att ha både raka och svepta fenor.

Sida 284 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA