Forumsvar skapade

Sida 285 av 420
  • jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 21:58 som svar på: Neil Pryde RS:racing

Han hade ju redan alla mellan 5.0 o 7.8, mer eller mindre… mao ersätta några av dom ”gamla”

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:11 som svar på: Speed(Göta)kanal?

Problemet med insjöar är att dom sällan har en fin och rak strand, vilket innebär att man måste befinna sig en bit ut, och vattnet blir krabbt j-vligt fort…

Tobhed: vilka vindriktningar snackar du om i Klagshamn?

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:09 som svar på: Budget GPS plus 40 knopslösningen

ÄVen Garmin Geko 201 är ett bra köp (om den går att få tag på nu för tiden, samma hårdvara som foretrex, men lite enklare programvara). Var iaf förr billigare än foretrex…

Glöm inte att även köpa aquapak då många gps:er läckt in vatten annars. Se tråd om Aquapak.

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:04 som svar på: Speed med större segel; 7.5-9.5m2

Japp, har maxat 34.9 med mitt 7.8, och varit över 30 med 9.0. Så visst går det att köra snabbt med stora segel. Fördelen är ju att sjön inte blir lika krabb vid lägre vindhastigheter.

Till 7.8 kör jag en Exocet Warp Slalom 67 (105 liter) och till 9.0 en Exocet Warp Salom 80 (140 liter). Är du lättviktare kan det fungera med en storlek mindre på respektive bräda (Warp Slalom 62 resp Warp Slalom 73). Eller liknande brädor från andra tillverkare, såklart.

Var lite rädd att den 67 cm breda Warp Salom67 skulle kännas lite stor och klumpig, men jag har kört den med bra drag i 6.8 oxå, och den fungerar grymt bra även där. Mao är det våldsamt kul o köra även dessa lite större brädor.

Tänk på att ditt Vapor 9.5 kan vara ett hårdvinds formula segel, och kanske därför inte fungerar optimalt som ett lättvinds slalomsegel.

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 15:47 som svar på: KA Koncept

Japp, ser välsydda ut. Har för mig att han seglar bakom nåt rev på sitt hemmaspot, och att det är en liten bit dit… MEn han är ju en hyfsat duktig speedare om man säger så…

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 10:54 som svar på: West Kirby!

Eller 49.2 som Roger Van Tongeren påstår… Det roliga är att bägge pratat med Martin… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 10:46 som svar på: West Kirby!

Martin har alltså haft 49 knop i displayen på sin GPS. Han har dock inte hunnit tanka ur informationen ännu, vad jag vet.

Krävs ju lite mod att köra så nära kanten som snubben gör på sista bilden… Fi faen

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2007 vid 07:17 som svar på: Leucate april 07-anmälning senast 30/1

Jag trodde detta var en amatör-tävling, verkar lite för seriöst för mig. Lutar väl åt att jag stannar hemma

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2007 vid 22:02 som svar på: Leucate april 07-anmälning senast 30/1

Hmmm… Hur seriös är den här tävlingen egentligen? Massa läkarintyg osv? Verkar lite fjantigt…

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2007 vid 12:06 som svar på: Leucate april 07-anmälning senast 30/1
    MGS;360562 wrote:
    Jag åker med dig jesper.

Gött mos!

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2007 vid 09:26 som svar på: The first heated wetsuit!

The questions is, will it be as pleasurable as the more natural way to keep yourself warm once in the water!

lol! 😀

Bra idé, faktiskt. Om den nu fungerar i längden

• jester

jester

Medlem
    17 januari, 2007 vid 21:54 som svar på: Leucate april 07-anmälning senast 30/1

omg… blir många danmarksturer det här kalaset…

• jester

jester

Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:33 som svar på: JP slalom III 2007

Japp. så är det. och med full rätt oxå… 😀

Tror du kommer speeda på bra med dina JP-brädor i år Micke. Tyckte du hade lite oflyt förra året med tajming av vind osv. Köra lite mer 114 litaren oxå, då du oxå är lite lätt fullvuxen. Går att köra fort även med stora brädor..

• jester

jester

Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:30 som svar på: Speed(Göta)kanal?

Dom e luriga dom däringa ölänningarna… Får ringa o skälla ut faster ikväll… 😀

• jester

jester

Medlem
    17 januari, 2007 vid 15:29 som svar på: Leucate april 07-anmälning senast 30/1

Kollar man i inbjudan så står det att om man betalar efter 30:mars så kostar det €85 istället för €75. Ingen fara på taket mao

Sida 285 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA