Forumsvar skapade

Sida 286 av 420
  • jester

jester

Medlem
    17 januari, 2007 vid 10:57 som svar på: JP slalom III 2007

Lättviktaren MGS körde väl 5.5 ett antal ggr förra året… 😀

Är ju inget fel att ha en bräda per segel? Hoppas ha det så mot slutet av denna säsong… 😀

Tror denna passar dig perfekt, Micke. 89 liter blir ju lite stort för små-segel

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 21:12 som svar på: internjuer med de snabbaste seglarna från 2006
    Quote:
    Fast jag undrar om han någonsin haft hjärnan med sig när han seglar

Vilken hjärna??? :p

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 21:11 som svar på: JP slalom III 2007

Svårt att säga, men gillar att dom fimpat cut-outs på den. Tror inte det behövs på en så liten bräda. Gillar även det faktum att dom kallar den både hårdvinsslalom och speedplanka. Lär funka bra här hemma..

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:10 som svar på: Flytväst?

Jag kör med en Garth-hjälm. Svindyr, och kanske lite väl tunn, men märker knappt att jag har den på mig..

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 17:30 som svar på: Flytväst?

Flytväst är grymt bra att ha. Hjälper/sparar energi vid vattenstart, ger skydd mot slag, värmer lite, utmärkt att fästa GPSen vid och förvara turstenen jag fick av Surfans dotter vid F2 Speed Challenge.

Hjälm använder jag oxå om det fläktar på lite. Såg märket tbsurf hade i sin hjälm när han kraschade vid TT i höstas. Han är nog nöjd att han hade på sig den…

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 15:56 som svar på: JP slalom III 2007

Brädorna ser helt klart bra ut. Kul o se att dom slängt ihop en speed-planka oxå.

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 12:25 som svar på: JP slalom III 2007

Du kör ju gammal skit, Micke… 🙂

Har du någon 07:a på G?

• jester

jester

Medlem
    16 januari, 2007 vid 10:41 som svar på: Speed i DK igår

Tobias: Du vet vad du kan iaf… :D:D:D:D

Kände mig tvungen o lägga in den kommentaren här…

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 21:56 som svar på: Speed i DK igår
    getwet;359989 wrote:
    Märkligt, alla tror att det löser sig bara man får plattvatten…….så enkelt är det inte!

Räcker det inte att köpa värsta speedbrädan, ett par fullcambrade segel, åka ner till TT o bara gasa??? 😀

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 19:44 som svar på: Speed i DK igår

Jag tror Clemens bara driver med dig Jester Du vet segelsnurrande skånigar har lite anorlunda humor, jämnfört med oss seriösa speedare
    ( men jag kan ha fel också..)

Hoppas det… Får taggarna utåt när folk inte loggar in. Tar på mig dom negativa glasögonen då… 😀

Jag skall försöka ta mig neråt Skaune till våren, och köra på deras berömda sjöbris. Tror och hoppas att det går o åka riktigt fort där. Det svåra är att hitta ett ställe som funkar med rätt vindriktning. Kolla bara på Hellboys fina tider från Gruissan (har jag för mig att det var), men pga att där var dålig vinkel, så blev det inte ”mer” än så. Hade vinkeln varit bättre hade det blivit fantastiska tider, skulle jag gissa. OM man vågar stå på nära land osv… Får man spin-out kan man ju ibland lova upp mot vind, och det vill man inte göra vid frånlandsvind… 😀

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 19:39 som svar på: JP slalom III 2007

Ser ju bra ut, helt klart. Någon som kommer köra JP i år?

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 14:41 som svar på: Speed i DK igår

Vaddå gnäll? Att jämföra stället jag såg på bilderna från DK är ju inte riktigt rätt. Styrkan med TT är att det fungerar hyfsat från många olika vindriktningar, men från Ost kan det nog bli riktigt bra.

Visst finns det folk som kan köra 40+ i TT, men dom är nog inte allt för många om där inte är perfekta förhållanden.

Hela Sverige-eliten var på plats två riktigt bra dagar, och ingen var ens i närheten av 40 knop. Så storleken på mina kulor är totalt irrelevant. Har i en annan tråd erkännt att jag nog har svårt att prestera 40+knop oavsett vart jag kör.

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 12:35 som svar på: Speed i DK igår

Tobhed: du har ju varit på TT? Är ju viss skillnad med ett par hus, och sedan en fet strand. Går ju träd ner till vattenbrynet på flera håll runt TT. Och så platt vatten som dansken kör på kommer vi bara få på en riktning vid TT: rak Ostlig, och hur ofta blåser det kuling från Ost? Fick två repor med OSO i höstas, och då var där rena rama salsgolvet. Både jag o surfan körde runt 35 knop rejält underriggade med 7.2/7.8. Så vid stark ostlig vind, så tror jag vi kan köra riktigt fort även vid TT.
    En annan faktor är att den årstiden då det blåser i detta land (höst/vinter) är det ofta väldigt högt vattenstånd, vilket innebär att det blir ganska djupt i TT, och det gör inte det hela bättre.

• jester

jester

Medlem
    15 januari, 2007 vid 09:42 som svar på: Speed(Göta)kanal?

Och vart ligger Högby?

• jester

jester

Medlem
    14 januari, 2007 vid 21:23 som svar på: Velocitek VMG och fartmätare nu möjlig använda på speedsurfing

Kul att Garmin inte är ensamma som leverantör av GPSer till oss speedfreaks!

Hade ju definitivt varit intressant o klämma på en sådan live. Hoppas nån i min närhet skaffar en.

Sida 286 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA