jester
Forumsvar skapade
-
44.3 m/s?? Låter nästan lite osannolikt, va?
Medelvind på 22 m/s är ju inte att spotta på det heller… Jag stannar inomhus idag…
-
En xml-fil är bara en vanlig textfil. Antingen väljer du spara som i Word och väljer textfil, eller skapar en textfil i Anteckningar och kopierar in texten i den. Tips är att använda cituationstecken (”) runt filnamnet när du sparar i Anteckningar (”servers.xml”) annars kommer du få en .txt-filändelse.
-
@Mården 359189 wrote:
tycker det var roligt att läsa vad dom som snittade ca 34kn i kirby tycke om vinden värkar som det krävs sin man att göra över 40 inte bara köpa en liten bräda o dra på.
Japp. Det räcker inte att bara ha prylarna. Gubbarna som kör 40+ är extremt duktiga. Problemet är att det är svårt att se exakt hur svårt det egentligen är. Ser ju definitivt lättare ut än att rida en enorm våg på Jaws, men det är nog inte det.
Naturligtvis är 40 knop en drömgräns, men jag undrar om jag någonsin kommer spräcka den själv… Men vid rätt tid och plats, rätt inställning och ett jävlar anamma så skall jag iaf eftersträva det! Och då snackar vi toppfart. Att göra en average över 40 knop? Det är otroligt mycket svårare, och att Dave sedan snittar över 46 knop är ju extremt snabbt…
-
tobhed;359188 wrote:Du kan ju ta båten tillbaka…:tongue:
Ahhh… Smart! 😀
-
Lite lurigt att bromsa dessutom då brädan tenderar till att lova upp mot vind då. Iofs så lär det ta stopp, men man är nog inte ute efter så våldsam inbromsning… 😀
Dessutom får man traska tillbaka om man vill köra med optimal vinkel. Det finns inga ställen då kanalen vidgar sig ganska rejält på ena kanten? Det hade ju varit optimalt…
-
Calle: tycker definitivt att du skall hänga med getwet till Fituna eller liknande. Lovar att du kommer tycka det hela är skitskoj! Dessutom är getwet en trevlig prick att ha o göra med. 🙂
-
Jester, man kan väl segla fort i vågor oxå! Se på Laird Hamilton!
Japp. Det där har jag sett tidigare… Speciellt monsterhoppet han gör i slutet. Killen är inte riktigt frisk… 😀
Har vi något ställe som fungerar på samma sätt som där Laird seglar? Vågor fungerar ju fint som chopp-killers…
-
Finns det inte ett speciellt underforum för våg/freestyle om där enbart skall diskuteras våg…? 😀
-
Jösses… På rejs-sidan har dom insett att det är för dyrt för alla inblandade att komma med nya prylar varje år. Många som gått över till att uppdatera prylarna var 18:e till var 24:e månad. Ganska smart, tycker jag.
-
För surfprylar ligger den optimala vinkeln runt 130 grader, eller tom lite mer. Det är dock inte helt lätt att gå så djupt krävs både vind och skicklighet.