jester
Forumsvar skapade
-
Atomen är ju möe roligare med en bensinare i sig… Dåligt samvete? Antagligen…
-
kinetic: var uppmärksam på X6:an. Kolfibern spricker lätt i första ”ringen” på den förlängaren, och NP kommer dessutom med ett helt nytt system i år. Bytte min X6 kol till Liberty istället. Verkar fungera fint…
Har inte testat LS-förlängare, men har kört en LS Pro Carbon bom hela säsongen, och den har fungerat kanonbra, och då belastar jag en bom lite mera än dom flesta… (tänkte LS behövde lite positiv kritik oxå)
-
Japp… Nu måste jag tangera mitt peronbästa för att ens hamna på listan. Fi faen va jag suger på att åka fort… Men har iofs kul ändå… 😀
-
Det är väl jelt enkelt så att man måste ha hjälm på sig i SuperX? Fanns (finns?) ju idioter som spelar hockey utan hjälm i NHL… Jag kör alltid hjälm när det blåser över 10 m/s. Körde visir när jag var yngre, men tyckte det blev lite klaustrofobiskt under vattnet… Psykologiskt? ja…
-
Gott Slut o Gott Nytt på dig med, och alla andra speedsters för den delen oxå
-
Väx upp nu, Robban!
-
tbsurf;356758 wrote:Se för h….te till att ha hjälm på huvet
Det borde vara ett bra nyårslöfte för många här att börja använda hjälm 2007
För mej är det lika självklart med hjälm som att ha en gps på sejGott nytt år på Er
Japp! Mer hjälmar på folket!
-
Sitter inne med värsta förkylningen… Inte så kul o vara ute i det skitväder som infann sig idag då…
Men gott att ni kunde ta tillvara på vinden!
-
Mjo, kollade lite på resultaten från SM i höstas, och där hade du kvalat som nr 10 på det spelet.
Har mao varit lite aktiv inom flipperspelskretsen lite granna. Sålde dock mitt senaste sel för ett par år sedan och köpte surfprylar för pengara. Fick en liten nytändning då det gick lite bättre än väntat på flipper sm. Delad 33:a bland över 150 spelare…
-
Hahaha!!!
Jag fick stora stålars för det där kortet. Gubbarna (bokstavligen talat, såklart) tyckte dom saknade tyngd i sitt team, så jag ställde upp för en liten foto-session. Senare samma dag såg jag dom fula brädorna, och backade ur dealen… :D:D -
Men det är helt klart en risk, tycker jag. Provade ju Simmer SC10 i ett RS4, och masten gick av som en tandpetare ett par ggr. Men med NPs egna funkade det kanon. Så %-halten är inte min största invändning, utan mastens karaktär som kan vara tokfel…
-
Freestyle och vågsegling är ju det naturliga steget efter man fått koll på basicgrejerna, och med den här brädan kan han testa på båda.
Jag tror nog faktiskt att jag fortfarande inte håller med dig… Varför skulle det vara ett nästa steg? Dom flesta som surfar kör ju inte i vågor, faktiskt. Eller har jag fel?
Många är nog nöjda med att bara bränna fram och tillbaka i sin hemmavik, och denna vik heter ju inte Apelviken för alla.
Därmed inte sagt att jag tycker att alla skall börja köra fullcambrat och speedplankor. Har bara inte förstått varför så många tycker att man *måste* börja köra wave.
Och ja, jag har själv haft en JP FreestyleWave (91l), och har provat Apel och lejet. Men det var lite för svårt för mig, och inte så kul som att åka fort.
-
För att återgå till ämnet: Se till att köpa rätt mast oxå… Att köra med en SC8 är nog inte att rekommendera. Dom här lite större rejs-seglen kräver ju mer eller mindre rekommenderad mast. (mjo, gluttade lite på din tråd i forumet på GPS-speedsurfing.com). Gun har ju dessutom förhållandevis billiga master…