Forumsvar skapade

Sida 291 av 420
  • jester

jester

Medlem
    21 december, 2006 vid 15:55 som svar på: Loft Blade 2007

Det där seglet ser faktiskt (oxå) riktigt bra ut. Såg detta live i Holland för ett par månader sedan. Kul att även dom mindre märkena spottat upp sig dom senaste säsongerna.

• jester

jester

Medlem
    21 december, 2006 vid 15:15 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

NP skrev väl nånstans att man numera kunde få ett fast leveransdatum? Var väl en av fördelarna med deras nya system, om jag inte missförstått det hela. Så det är ju en av dom positiva bitarna med denna ”reform”.

• jester

jester

Medlem
    21 december, 2006 vid 14:41 som svar på: kan det vara ett NP RS7?

Frågan är väl om någon över huvud taget kommer betala dessa fantasisummor? Lär väl enbart bli team-riders som kommer köra på prylarna. Dessutom är den begränsade tillverkningen ytterligare en indikation på att det är så Pryde vill ha det. Joe Average verkar bli hänvisad till RS:SL istället.

Tror dock att dom mindre loften, typ Challenger, Gun, Point7 mfl ser en möjlighet att få ut lite segel till allmänheten..

• jester

jester

Medlem
    21 december, 2006 vid 06:20 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

Identiska? Jag kör med 430 till min Warp 5.8 och 460 till 6.8…

• jester

jester

Medlem
    20 december, 2006 vid 10:08 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

Då dom flesta inte ens hört talas om märket innan, tycker jag det skall få ligga kvar.

Om GetWet käkar konstiga piller igen kanske han blir lite upprörd, vad vet jag? 😉

• jester

jester

Medlem
    19 december, 2006 vid 22:11 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

Sedär… Ser ju inte så illa ut. Hyggliga priser oxå..

• jester

jester

Medlem
    19 december, 2006 vid 15:46 som svar på: Blandad kompott: Surf, Kite, Wake å flerskrov.

Kul film, men speed skillnaderna ändras nog drastiskt med vindstrykan

Njae… Trimaranen ligger o nöter runt 29-31 knop, och på sådär öppet vatten är det lite lurigt att köra mycket snabbare med bräda, iaf under en längre sträcka. Lär ju bli skumpigare ju mer vind där blir.

Vindsurfare kan ju köra snabbare än dom där i vattenförhållanden där trimaranen inte ens kan köra. Och det verkar ju som om kitarna har potential att bli snabbaste ”segel”-farkosten inom något år eller 2, just beroende på att dom kan köra på grundare (plattare mao) vatten än vad vi surfare kan. Är ju en kitare som kört över 50 knop i GPSen redan.

Men jag skulle heller inte vilja ha en sån där stor best i ryggen… Tycker det är läskigt nog med kitare i närheten… 😉

• jester

jester

Medlem
    18 december, 2006 vid 22:42 som svar på: Naish Speed Party

Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

Han kommer köra Starboard/Severne nästa år, mao

• jester

jester

Medlem
    18 december, 2006 vid 19:40 som svar på: Naish Speed Party

Någon som har koll på ungefär hur möe stålars man får betala i vägtull på vägen ner? (och hem igen förstås)

Boende? Dom hävdar att där kan bli kyligt, men hur kyligt kan det vara vid medelhavet i april? Tält borde fungera, trots allt? Funkade bra i Holland trots bara 5 grader vissa nätter.

Iom SSM o allt annat lär det kanske bli en del tältande. Kanske borde skaffa sig ett bättre tält. Tips och förslag, bitte?

• jester

jester

Medlem
    18 december, 2006 vid 12:10 som svar på: Köpråd

Toppmässigt lär det inte skilja mycket på brädorna du listar ovan. Dom är helt enkelt mycket bra brädor allihop.

Tror du blir nöjd oavsett vad du väljer, faktiskt. Kolla istället på pris och vilka tillbehör som följer med. Var dom finns rent geografiskt spelar ju oxå roll.

Glöm inte att alla dess brädor mer eller mindre kräver fullcambrat, eller iaf fungerar bäst med den typen av segel.

Vill du utöka brädans register så är det en fördel att handla ett gäng olika fenstorlekar oxå (borde gå o köra fenor mellan 28 och 37 cm, skulle jag gissa). (såg att TBsurf sålde lite fenor på köp o sälj, btw)

• jester

jester

Medlem
    18 december, 2006 vid 08:29 som svar på: Skillnader i fenmodeller

F2 ´orginal fena men 1700 ;- är lite overkill tycker jag!

Då räddar jag mig med att hävda att jag menade att Selec och G-sport är bättre per krona… 🙂

Men behöver du en fena som genererar mycket power så är ju Select Lightning Evo just en sådan. Har en evo på 42 cm som jag kört en hel del. Mest med 8.5, men även en del med 7.5. Har dock inte testat den med mina nya prylar, utan med min gamla Hypersonic. Och det fungerade bra, förutom att det var som att slänga ut ett ankare runt 28 knop… Tog bom stopp, trots grymt drag i seglet. Vet dock inte om det var fenans storlek eller brädan som orsakade detta… HAde iofs kul som f-n den dagen ändå…

• jester

jester

Medlem
    16 december, 2006 vid 13:25 som svar på: Skillnader i fenmodeller

Däremot håller jag inte med Jester att Select och Curtis skulle vara bättre än F2. Har använt alla tre fenmärkena i år snarare tvärtom, Jester har inte kört F2 så han vet inte vad han snackar om.

Det är därför du köpt på dig G.sports alla storlekar av sr6b? Men har som sagt inte kört org-fenan, så jag kan ha fel.

• jester

jester

Medlem
    15 december, 2006 vid 10:03 som svar på: Naish Speed Party

Hmmm… drygt 210 mil från götet och 170 mil från Kiel… Är nog faen inte omöjligt ändå… Dessutom går snabbaste vägen bara drygt 10 mil från Strand Horst…

• jester

jester

Medlem
    15 december, 2006 vid 09:30 som svar på: Skillnader i fenmodeller

Kör du överriggad/full power med din 7.8 tycker jag inte att du behöver större fena än 35-37 cm. Jag har kört min Warp Slalom 67 (ungefär lika stor som SX(m)) uteslutande med en Select Viper Slam på 35 cm i höst (en fena som dessutom genererar ganska lite lyft). Mest med 7.8, men även lite med 6.8 och det har fungerat kanonbra. Har en 37 cm Lightning Evo som jag faktiskt inte provat ännu. Men lär funka perfekt när jag kör på öppet vatten.

En Select Lightning Evo 33 hade nog funkat fint med den brädan och 6.3.

F2s orginalfenor är ok, men G-sport och Select är bättre fenor.

Och jag väger ju 105kg+…

• jester

jester

Medlem
    14 december, 2006 vid 15:53 som svar på: bräda på mölndalsvägen

Alltså var jag först?? :D:D

Iofs utan länk, men ändå… 😉

Sida 291 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA