Forumsvar skapade

Sida 293 av 420
  • jester

jester

Medlem
    9 december, 2006 vid 13:12 som svar på: TT imorgon fre?

Faen! Herr Moderator! Banna honom!! 😀

• jester

jester

Medlem
    8 december, 2006 vid 14:37 som svar på: Gun Sails 07

En annan orsak (eller snarare ytterligare orsak) till att rejs-segel oftast tar slut snabbare än vågsegel är ju att man jagar vikt på rejs-segel, medans ett vågsegel av naturliga skäl oftast använder starkare material för att tåla sköljningar osv (segel helt i XPly osv).

• jester

jester

Medlem
    8 december, 2006 vid 14:10 som svar på: Gun Sails 07

Dissar inte seglet alls, utan skaffar bara info inför framtiden när det blir dax att byta ut mina NS. Vill egentligen bara ha bekräftat/dementerat vad gäller hållbarheten.

Mina North tex ser ut att ha riktigt hög hållbarhet, och det är ju inte dumt alls…

Dessutom ser utvecklingen ut att ha stagnerat en aning på segelsidan nu, tycker jag. Bara ytterst små förbättringar…

• jester

jester

Medlem
    8 december, 2006 vid 12:25 som svar på: Gun Sails 07

Tänkte snarare på materialvalet, och då främst i maststrumpan. Mina North känns helt enkelt bra mycket mera hållbara. Kan ju vara inbillning dock. Är väl därför jag ställer frågan…

• jester

jester

Medlem
    8 december, 2006 vid 10:59 som svar på: Gun Sails 07

Japp. Funderade på att skaffa Mega Xs ett tag, men valde NS istället. Bra pris/prestanda, helt klart. Dessutom ganska billiga master dessutom.

Var en snubbe som hade ett Mega på stranden häromveckan, och det jag la märke till var att det verkade vara lite halvtaskig kvalitet på detaljerna, och inte så hållbart byggt. Är det så? (vilket iofs inte är så konstigt med tanke på priset)

• jester

jester

Medlem
    8 december, 2006 vid 09:05 som svar på: Håll i hatten!! Uppsala vindsurfing i UNT

@Zoffe 353414 wrote:

Jag trodde detta var ett våg forum?och inte speed forumet?

Nej. Detta är den allmänna konfen. Våg/freestyle har sin egen avdelning.

• jester

jester

Medlem
    7 december, 2006 vid 15:27 som svar på: Vilken Gps

Observera att det är samma hårdvara i foretrex och Geko. Den nya Edgen har nyare hårdvara.

• jester

jester

Medlem
    7 december, 2006 vid 13:43 som svar på: Vilken Gps
    Calle_B;353220 wrote:
    vilken GPS går snabbast?

Måste väl vara GetWets… 😀

• jester

jester

Medlem
    7 december, 2006 vid 12:09 som svar på: Topp 5 just nu…

Kör man på den mera relevanta average är det tre tider tagna i Sverige:

1 Mikael Selington 36.92 knots Camping Bad Hoophuizen, Hulshorst

2 Robert Stavnas 36.24 knots Haga Park, Öland

3 Erik Larsson 35.66 knots Knarrholmen

4 Daniel Borgelind 34.90 knots Torkelstorp

5 Nicklas Carlsson 34.34 knots Karpathos

• jester

jester

Medlem
    7 december, 2006 vid 06:49 som svar på: Vart tog Martin van Meur vägen?

Nu e han tebax igen!

• jester

jester

Medlem
    6 december, 2006 vid 17:49 som svar på: Vart tog Martin van Meur vägen?

Hmmm… Det där är ett mysterium… Något kanske hände när dom skulle uppdatera listan för snubben från West Kirby??

• jester

jester

Medlem
    6 december, 2006 vid 10:06 som svar på: West Kirby England

@getwet 352972 wrote:

Nu du Jester, British Airways flyger Arlanda-Manchester (väldigt nära Liverpool) ToR ca 2000skr. Ska vi?

Hmmm… till våren kan detbli aktuellt, helt klart. Just nu måste jag ordna upp min ekonomi lite.. 🙂

West Kirby ligger i nordvästra hörnet av Wirral-halvön, strax väster om Liverpool

• jester

jester

Medlem
    6 december, 2006 vid 07:49 som svar på: West Kirby England

Har spanat lite på dom där bassängerna, och där är fullt av betongstolpar, och vatten som inte direkt ser så badvänligt ut… Lite svårt för vinden att leta sig in oxå.

• jester

jester

Medlem
    5 december, 2006 vid 13:52 som svar på: West Kirby England

Om ni bläddrar i en engelsk surftidning och spanar in Tushinghams reklam för deras Lightning och snubben kör med en bräda målad i union jack-färger, jag gissar skarpt att den bilden är tagen i West Kirby. Vid rätt riktning så är banan näst inteill perfekt, om man bortser att den verkar vara aningens kort.

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2006 vid 21:49 som svar på: West Kirby England

Spanade på lite foton jag knäppte på Irland för ett par år sedan. Finns nog ett par riktigt dugliga speedspots där med. Man kanske borde göra en sån där fly&drive igen…

Först bilden är West Kirby i england (650 m lång repa). Andra bilden är nordväst om Sligo på Irland (över 100 m lång repa).

Sida 293 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA