jester
Forumsvar skapade
-
getwet;352543 wrote:Va i glödheta är det här, kollade färjan från Esbjerg till England. 2pers, hytt och minibuss ToR 1218euro……..går bort!
Wåt? Vem i h-vte betalar ett sådant pris?? Egentligen borde man ha en uppsättning prylar liggandes vid ett sådant här världsklasställe (som har närhet till lågprisflyg), och pendla lite då o då…
-
jester
Medlem4 december, 2006 vid 14:27 som svar på: Imponerande farter, men vad presterar vi vanliga lekmän?Tack för erbjudandet,
Fortsätter det här vädret kanske vi kan ses redan i mellandagarna 😉Japp. Det gäller o passa på innan han får sina nya prylar om du vill köra med riktiga grejer… :D:D:D:D
-
Dinglandet kan man lätt bli av med. Jag har min Geko 201 i en aquapak vars karbinhake är fäst i axelbandet på min flytväst, och sytt ihop en liten rem i elastiskt material med en ögla i som jag stoppar nederdelen på aquapaken i, och fäster runt överarmen. Funkar kalas.
Orsaken till att man får fler spikar om man har den på handleden är att GPSen oftare hamnar under vatten, vilket leder till att den tappar kontakten med sateliterna. Har man den på överarmen badar den inte alls lika ofta.
-
Eller så åker man båt över o får med sig bil o all utrustning… Fast iofs så har väl den linjen lagts ner?
-
Hmmm… Låter inte så dumt. Frågan är bara vad det kostar o ta med sig en bräda o ett par segel på deras flyg. Om dom ens tillåter detta…
-
Mmm… Såg det där. Finns alltså minst 2 grymma spots för 40+ i england. West Kirby och Southend (The Ray). Det är väl från West Kirby som man ser ett par glimtar ifrån i Faster-filmen?
-
Spana även in den eminenta speedmanualen där det finns information hur man ställer in sin GPS, samt hur man tankar ut och analyserar sin session:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39400Har du frågor, så är det bara att ställa dom inne på slalom/speed-konfen
-
Bra jobbat, Steffo!
-
jester
Medlem2 december, 2006 vid 17:53 som svar på: Imponerande farter, men vad presterar vi vanliga lekmän?Under optimala förhållanden så vill du ha så liten utrustning som möjligt. Folk i typ Sandy Point kör ju nästan löjligt små prylar.
Du är på rätt tanke. Din 160 litare är helt enkelt för stor för 6.4… Eftersom brädan är såpass bred så blir den orolig så fort det blir lite krabb sjö, och dessutom innebär bredden att du måste ha en förhållandevis stor fena. I rent slalom-sammanhang så är tom 7.5 för liten för såpass stor bräda…
Ser på din signatur att du söker efter ett utmärkt komplement till din stora bräda… Tänk på att du oftast får rabatt på helt nya brädor om du förhandsbeställer bräda inför nästa säsong… (om inte beställningarna hunnit gå ännu, vill säga…)
-
jester
Medlem2 december, 2006 vid 16:54 som svar på: Imponerande farter, men vad presterar vi vanliga lekmän?Jake the Wake: över 29 knop med den utrustningen är riktigt, riktigt bra! Skaffar du dig bara lite mindre prylar som komplement till din stora bräda, så lär du toppa 30+ ganska snabbt. Tänk på att du inte behöver köpa det allra värsta för det heller, utan SuperX eller FreeRace prylar duger gott!
Fortsätt jaga! Men glöm inte att ha kul samtidigt!
-
Lasse har lagt prylarna på hyllan för i år, men nästa år skall vi definitivt coacha upp honom i 30+. Han har utrustning för det, men saknar det där sista lilla i förtroende för sin utrustning.
Och det är ju bara att följa inträdeskraven för att bli fullvärdig medlem…
Och jag kan ju nämna att har man väl lärt sig tanka GPS, och dom program vi använder är det inte så svårt. Jag menar, till och med Surfan har ju hjälpt SpeedJanne lusa av spikar i en gpx-fil, lägga upp på gps-speedsurfing mm. Och innan jag gav ett hantag till Surfan var han direkt ingen IT-nörd om man säger så… 😀
-
Jag håller med. Trots att jag själv bara förbättrat hälften av min PB från förra året, så har min egna standard höjts markant. Förra året hade jag en ganska lång period där jag hade problem att köra snabbare än 30 knop, i år har jag väldigt få sessioner utan att ha kört 30 knop, och som Micke säger, så tror jag inte att surfan varit under 30 knop en enda session i år!!
Överlag kan man ju se att mängder av folk sätter grymma tider i våra dåliga svenska vatten (och ffa byiga vindar). Är otroligt nöjd att fortfarande behålla en topp 10 plats. Vi är i skrivande stund 77 svenskar registrerade på gps-speedsurfing.com, varav 30 har en averag över 30 knop!!! Och 53 pers som toppat över 30 knop dessutom!
Jag tror oxå att det finns flera snabba herrar och damer som fortfarande inte hoppat på GPS-vågen 😉
Min uppmaning till dessa är att skaffa GPS, och ha skoj som faen! Tycker man att det här med GPS-tekniken verkar jobbigt/bökigt finns det flera som mer än gärna hjälper till! Och så även jag. Adda mig på msn om du behöver hjälp!
Och framförallt: Spana in den excellenta speed-manualen! -
Och den största fördelen är faen hur lätt det är att få ur masten när man riggar ner!!
-
Har dom höjt priserna ännu mer?
-
Hmmm… Verakar gå att köra ruggigt fort även med Exocet downunder i nästan ingen vind alls…