jester
Forumsvar skapade
-
Det finns stor risk att det inte kommer fungera, Joth. I stort sett alla slalombrädor kör med tuttle-box medans dom flesta freerajdare kör med powerbox. Surt men sant…
Annars är ju Selects fenor bra, och lätta att hitta. Samma gäller väl numera Curtis/G-sport.
-
Tekknosport tillverkar flera av Lessachers fenor. Tror Surfcompaniet är gen. agent för dom. Kör själv en Lessacher Chameloen 28, och den funkar fint. Körde med den på F2 Speed Challenge i TT.
-
fredrik.ygge wrote:alexasu wrote:men de e kanske bara jag…
Nej, det är det inte.
Vore bra om man fick ange om man hade spons eller liknande för produkten man recenserar. En recension från en teamseglare är väl antingen meningslös eller tjänstefel?
Varför? En teamseglare lär ha en mängd bra information som han/hon kan förmedla till omvärlden om produkten. *Möjligtvis* kanske det bör stå om man är team-seglare… Och dessutom kanske man, som i många andra situationer, bör läsa *alla* recensioner med kritiska ögon..
Och dessutom vart går gränsen? Är jag team-seglare? (är inte uppsatt som det på hemsidorna för dom märken jag kör på iaf) Det finns dessutom många som är extremt märkestrogna, dom borde heller inte få skriva en recension, för att han/hon är partisk?!
Glöm inte att vi lever i ett fritt land, där man faktiskt har yttrandefrihet…
För info så kör jag Exocet och North Sails och är väldigt nöjd med mina prylar. 😀
-
Sälj skiten! 😀
Men på mera seriös nivå… Antingen behåller du prylarna en längre tid o guppar runt lite i vågor lite då o då, eller så säljer du dom nu medans dom fortfarande är värde något. Du lär ju behöva en mast så du kan köra med större än 5.8?
-
Bra fråga, faktiskt. Nästan lite suspekt. Har han över huvud taget kört i vindar över 10 m/s?? 😉
Satt o kollade på Mal Wrights tider oxå, och kom på mig själv att tänka att han ”bara” nådde en average på 43.3… 😀
Man är ju bara 10 knop från i average från den tiden… Kanske lika bättre o lägga av med det hela o köpa öhl för pengarna?? 😉 -
På Deboichets hemsida har dom ett mellanslag mellan up och wind… Då dom är grodätare, och inte kan engelska så bra, gissar jag att dom menar hårdvinsfena??
Dom har en av världens fulaste hemsidor iaf…
EDIT: Blev en rolig felstavning ovan, så jag låter den vara kvar, men menade självklart hårdvindsfena… 😀
-
Helt hysteriskt!! Ofattbart snabbt!
-
Vi snackar om speed här. Så länge det är vindusrfingprylar får du köra med vad faen du vill. Stora skillnaden är väl att man kör GPS när det blåser, vilket innebär att man rent teoretiskt kan köra med en speedplanka och ett litet segel, och sätta en fet tid den dan det blåser.
Och sedan behöver man ju inte tävla mot någon annan än sig själv, och då kan man ju köra med nån gammal Bic Astro rock o en RAF-rigg. Spelar lixom ingen roll.
-
getwet wrote:Det skulle ju vara surt om man blev beskylld för att ha kört med fel ”dimension” så inte rekordet höll……..
Förutom det så har du helt rätt i det som du skrev tidigare, alla kör så långsamt helt plötsligt när breddäcken är på, 80-90 på Nynäsvägen är inte normalt….
Utomlands räknas ju inte, har vi kommit överrens om, juh!!
😉
-
Ujujujuj… Extremt kaxigt o köra om Aston Martin-bilen i ingången till Eau Rouge, eller hur det nu stavas… Hade ju varit ännu roligare om den passerat i Bus-stop kurvorna (precis innan start/mål-raksträckan).
Renault byggde ju en Espace på F1-chassi. Gick ju ännu snabbare, men det är ju fusk…
Edit: Hittade en video oxå: http://video.google.com/videoplay?docid=-3850744931305559724
-
Följande kit kommmer jag börja säsongen med. Är ju ganska komplett, samt att jag redan fått mina 07-brädor. Kompletteringsmöjligheter är ju helt klart en Exocet Earp Speed och ett par NS Warp F2007, men vi får se. Nä, nu skall jag dra till Mölndal o lira finalspel i flipper-SM. (http://www.flippersm.se). Hörs sen!
Boards of user
Brand Type Size Volume Year
Exocet Turbo Boost 2 58 230×58 cm 80 l 2006
Exocet Warp Slalom 67 240×67 cm 105 l 2006
Exocet Warp Slalom 80 242×80 cm 145 l 2006Sails of user
Brand Type Size Year
North Sails Warp F2006 5.8 m2 2006
North Sails Warp F2006 6.8 m2 2006
North Sails Warp F2006 7.8 m2 2006
North Sails Warp F2006 9.0 m2 2006Fins of user
Brand Type Size Year
Gsport Precision Fins Weed 33 cm 2006
Lessacher Chameleon 28 cm 2006
Select Viper Speed 28 cm 2006
Select Lightning EVO 31 cm 2006
Select Viper Slam 35 cm 2006
Select Lightning EVO 37 cm 2006
Select Lightning Large 43 cm 2005
Select Lightning EVO 49 cm 2006
Starboard Drake Race 44 cm 2003 -
hala?
Och så luktar dom illa mest överallt…
-
noob – n00b – newbie , nybörjare, okunnig. Används ofta som en förolämpning. (saxat från http://sv.wikipedia.org/wiki/Noob)
-
Inga problem. Får se till att hon börjar speeda (såklart). Då kan hon ju alltid köra nån storlek mindre än jag… Man skall inte se problemen, utan lösningarna…
Den lösning jag ser är att hon bör vara snor-rik OCH surfar…
Hmmm… Vad handlade den här tråden om?? Uj, snacka om att vi kommit från ämnet.. 😀
-
Nu har jag iofs bestämt att det inte blir någon snö och is i vinter. Iaf här på västkusten…