Forumsvar skapade

Sida 298 av 420
  • jester

jester

Medlem
    9 november, 2006 vid 13:59 som svar på: Idag blåste det rejält!

Hahaha… är livrädd för hästar…

• jester

jester

Medlem
    9 november, 2006 vid 13:06 som svar på: Vanlig vindsurfing bräda på snön

Hmmm… Vad tror ni om en Starboard Hypersonic? Konkaviteter på 2cm på den brädan. Bra eller dåligt för snösurf? Vågar nog inte spänna upp mina cambersegel på vintern, iofs…

• jester

jester

Medlem
    9 november, 2006 vid 13:03 som svar på: Idag blåste det rejält!

Härmed efterlyses en styck brud med på tok för möe stålars, som gärna spenderar dom i form av gåvor till mig. Typ en uppsättning Warp F2007, resterande brädor i Warp Slalom-serien. En fet surfbil, och en liten Ferrari eller två skulle inte skada heller… 😉

Är detta omöjligt, så räcker det att du surfar… 😀

Privmessa mig omedelbums!

• jester

jester

Medlem
    8 november, 2006 vid 08:27 som svar på: Idag blåste det rejält!

Så sant, så sant… Dock är man faen livegen. Inte kul alls. Jag vill bli ekonomiskt oberoende. Hur blir man det?? Skulle jag bli det, så hade jag bjudit mina speedbröder på en fin resa till något platt, soligt och blåsigt ställe!

• jester

jester

Medlem
    8 november, 2006 vid 07:43 som svar på: Idag blåste det rejält!

Kul att du fick köra lite. Även här på framsidan har det blåst både måndag och tisdag. Men ekorrhjulet satte stopp för turer på vattnet, tyvärr.

• jester

jester

Medlem
    7 november, 2006 vid 10:36 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Njae… Har faktiskt oxå varit lite för generös med uthal på mina segel. Har ju som GetWet skriver trimmat för slalomsegling.

GetWet: Vad tror du om uthalstrim a la formula-snubbarna? Bör ju bli rejält kämpigt när man skall vinna tillbaka förlorad höjd om man trimmar som Ben och Martin.

Är lite besviken på min säsong rent GPS-mässigt, men har haft en sanslöst rolig säsong trots det. Har fått tag i grymt bra utrustning, och seglingen har bara blivit bättre hela tiden. Förra året fick jag kämpa för att köra snabbare än 30 knop, i år har jag väldigt sällan missat 30 knop. Har dessutom varit snubblande nära 35 knop med stora prylar, och varit över 35 ett antal ggr med småprylarna. Dock har jag ju inte piskat 38 knop (70 km/h) som var årets mål, och en avergae över 35 hade inte suttit fel heller. Nu är säsongen iofs inte riktigt slut ännu, så vem vet?

• jester

jester

Medlem
    7 november, 2006 vid 09:53 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Vad vann jag?

• jester

jester

Medlem
    6 november, 2006 vid 22:13 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

För mycket uthal på bild nr 3. Den längst till höger, alltså.

• jester

jester

Medlem
    6 november, 2006 vid 16:52 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Där ser man… Blåste tydligen över 60 knop innan själva rekordet. Då får jag rätt till hälften iaf… 😀

• jester

jester

Medlem
    6 november, 2006 vid 14:58 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Maccan har rätt. Dessutom så körde Finian utan GPS när han satte det senaste världsrekordet, tyvärr. Bör ha stått 50 knop på displayen annars. Tydligen var det så att det blåste för mycket på morgonen då han satte rekordet, men gick ut då det mojnat en aning och smäckte dit världsrekordet. Men fortfarande maxade förhållanden…

• jester

jester

Medlem
    6 november, 2006 vid 11:18 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Första världsrekordet han tog 46.72, tror jag det var sattes under humana förhållanden (se ygges post). Men 48.7 tog han i seriöst mycket vind.

• jester

jester

Medlem
    5 november, 2006 vid 16:28 som svar på: Haga Beach News

Vem vet… 😀

Faster har mutat mig med sina North-mössor nu när han bytt team…;)

• jester

jester

Medlem
    5 november, 2006 vid 13:41 som svar på: Record attemt, Walvis Bay
    Quote:
    Som jag ser det så är Finians rekord, nästan 50 knop i runt 40 knops vind, ett under av effektivitet

Fel igen. Det blåste över 60 knops vind den dagen…

Visst kan freestylare säkert bli bra speedare, men inte garanterat, och definitivt inte utan en *massa* träning. Jag vet att en av våra bättre freestylare testade ett speed-kit, och resultatet blev väl lite sisådär, milt uttryckt.

• jester

jester

Medlem
    5 november, 2006 vid 10:34 som svar på: Haga Beach News

Vilket årsmöte? Svårt o gå på något man inte ens visste när, var och hur. Och ja, ett e-mail som åtminstone välkomnar oss till klubben är väl det minsta man kan kräva, och inte ens det har jag fått. Jag tycker iaf det är svagt. Sak samma, blir inte VVK nästa år, iaf.

• jester

jester

Medlem
    5 november, 2006 vid 09:08 som svar på: Tävling: Varför säljer faster alla sina grejor?!?!

Om någon nu missat det, så finns orsaken till Fasters utförsäljning på owc.nu:

…att även Robert Stavnås(faster) har skrivit på för Fahlen Surfcenter.

Sida 298 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA