Forumsvar skapade

Sida 300 av 420
  • jester

jester

Medlem
    1 november, 2006 vid 12:07 som svar på: Esm

Dom kör idag oxå. Förhoppningsvis har våra svenska hjältar fått ordning på sin utrustning och förhållandena tills idag. Svårt att köra fort på vatten man inte är van vid.

• jester

jester

Medlem
    1 november, 2006 vid 07:59 som svar på: Fanatic eller JP

Perfekt storlek för oss fullvuxna, helt klart. Kör själv en Exocet Warp Slalom 80 på 140 liter. Grymt skönt att inte sjunka igenom i vindhålen.

Fanaticen lär du säkert bli nöjd med, och kan ju tipsa om att Faster säljer sin extremt fina Falcon 131: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=10823&sort=1&cat=12&page=3

JPs slalom är byggda i deras Pro-teknik, vilket resulterar i extremt lätta brädor, som dock är lite ömtåliga. Men dom mindre storlekarna verkar gå bra (har inte sett den stora in action).

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 22:11 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Mer vind idag:

Three world records have been broken today, subject to WSSRC ratification !

Bjorn Dunkerbeck (T1, North) bettered the old nautical mile record by more than one knot to 41.14 knots, Zara Davis (T1, Gaastra) also bettered the world record by more than one knot to 34.74 knots and Rob Munro (Cape Doctor, Naish) set a new Kitespeed world record over the mile with 35.65 knots.

A lot of national records have been also broken, full report and pictures will be posted tomorrow !

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 13:10 som svar på: Record attemt, Walvis Bay

Haha… Dunken är ju helt klart en idol. Jag tror helt enkelt att det är så att Finian faktiskt är snabbare än Dunken idag. Var ju vissa som på ren speed var snabbare än Dunken redan förr i världen, men som inte kunde uppnå hans jämnhet, taktik och extremt ståsäkra gippar. På den tiden var det nog även lite större variation på kvaliteten på prylarna som gubbarna använde.

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 12:02 som svar på: TT i morgon

Ajdå. Ser ju lite bättre ut nu… Murphys berömda lagar in action, skulle jag gissa. Lunchade med Daniel precis, och både han o jag önskade oss till Holland istället. Men det gick inte att teleportera sig dit med blotta tanken, tyvärr…

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 08:54 som svar på: Bruden på brädan

Äh… ge er nu… Det är ju för f-n bara ett exempel, Helge! Är ju inte värre än vanlig reklam på valfri reklampelare på stan. Grejen verkar ju vara att man kan designa sin bräda helt o hållet själv. Då slipper vi ju höra en massa kommentarer om jätteful grafik på ny 08:orna osv. Man designar helt enkelt grafiken själv.
    Och ärligt talat, hur mycket uppmärksamhet hade detta fått om dom smetat upp en vågekvation på brädan??
    Ganska smart av F2, tycker jag. Speciellt som 95% av alla surfare torde vara killar…

• jester

jester

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 08:50 som svar på: Färgglad karta på DMI! 24-28m/s!

Jösses. Otroligt skarpa linjer mella möe vind, och ingen vind alls… Ett avlångt lågtryck, kanske? 😀

• jester

jester

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 11:58 som svar på: Tennis arm

Japp… Efter x antal svordommar fick jag min nyinförskaffade powerball att blinka blått… Med hjälp av Faster, via telefonsupport. Verkar vara riktigt bra, faktiskt. Känns i underarmarna idag…

• jester

jester

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 16:07 som svar på: Esm
    surfan wrote:
    getwet wrote:
    Jag och Joanna drar nog redan imorgon…..

var hittar man info om tävlingen?

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=2925

• Bjornen wrote:
    Jester wrote:
    nu har dert slutat blåsa i Göteborg iaf… Trist för dom som hoppats köra på eftermiddagen

Denna kommentar gillar jag. Sluta blåsa ?? Kollade observationer och Måseskär medelvind 12 m/s byvind 18 m/s kl 17:00 men vinden kanske är lokalt kraftig. Hoppas det var en bra dag. 🙂

Kollade utanför fönstret på jobbet, och Onsalamätaren (som då låg på 8 m/s…) 😀

• jester

jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:57 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

Gött, Pugge!!

Du var alltså *lite* överriggad?? Lol!

• jester

jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:21 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

Fi faen va surt! Blev själv robbad på en 36.0 i displayen (blev 35.4). Men att sjunka över 2 knop? Låter märkligt. Hmmm… även mitt GPSar visade identisk hastighet i säkert 10 sekunder. Iofs så är 34.4 knop ruggigt fort oxå, trots allt…

Ange ton nipshagen har han matat in sina siffror i km/h (vilket dom flesta holländare gör), men hans profil är nog inställd på knop. Lär justeras ganska snabbt, skulle jag gissa…

• jester

jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:40 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

Grattis!

Är bra fart även i dom lite större prylarna, helt klart!

• nu har dert slutat blåsa i Göteborg iaf… Trist för dom som hoppats köra på eftermiddagen

• jester

jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 14:33 som svar på: Härlig speedfilm !

Pratade med Martin van Meuers ang kanalen, och hantyckte det var riktigt svårt att köra där i farter över 40 knop. Skulle tydligen vara lättare att köra 40 knop på Strand Horst. Alltså inte att komma upp i 40 knop, utan svårigheter med att hantera prylarna i 40+ knop.

På kanalen fick man kämpa för sitt liv, medans man på strand Horsta kunde ta en kaffe i 40 knop, och fortfarande stortrivas…

Kollar man på Finians tur (som var när han slog det gamla rekordet första gången (46.7 knop nånting) så ser man att han har grymma problem att hantera prylarna. Jämför det med sista klippet (från Sandy Point). Ser grymt mycket lättare ut.

Sida 300 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA