jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem27 oktober, 2006 vid 11:08 som svar på: tråden för dem som inte kan komma ifrån sitt jobb innan mörkret lagt sig.Pendlar mellan 18 o 20 m/s. Mao körbart med 5.8 och minsta slalombrädan… Men jag är inte bitter, tror inte att min vältränade (yeah, right!) hade klarat av mer än nån repa idag ändå…
-
jester
Medlem27 oktober, 2006 vid 06:54 som svar på: tråden för dem som inte kan komma ifrån sitt jobb innan mörkret lagt sig.Ne, det är varmt o mysigt här på jobb. Eller ja… Varmt iaf… Fick iofs kört igår i knappt 3 timmar och byggde på med 2 timmar badminton på kvällen. Så jag känner mig ganska nöjd nu… (gäller att intala sig själv det iaf)
-
Jao. Det blåste inte hysteriskt mycket, direkt. Men kul som faen var det ändå! Själv fegar jag ur i morron (+ att jag inte har någon komptid att ta ut), ser ju ut o bli lite småblåsigt i morron…
Go tajming. Var ute på vattnet när vinden kom idag, och åkte hem 20 min innan den droppade. Vad är motsatsen till bomkörning??
Kan inte riktigt smälta att jag bara var en ynka knop från många av min PB med såpass stora prylar… Alla mina förhoppningar om Warp slalom 67 visade sig stämma.. Gött!
-
Jag, Surfan och MGS har varit en sväng på TT i morse. Började tveksam 7.8 och 67 cm bräda. Perfekt riktning med bitvis snorplatt vatten, men naturligtvis ingen vind där det var platt. Vred över till rak S och ökade till riktigt bra tryck. Kol som faen! Toppade 34.4 knop med såpass stor utrustning. Jösses va grym brädan och seglet är!
Jag mötte Daniel när jag var på väg in (måste ju jobba oxå :(). och han hade bytt till sin Falcon 80 och 26cm deboichet. Han hade 37.1 på displayen när jag åkte hem… Inte illa pinkat!
-
Kuling? Ser ut o bli storm (över 50 knop) som börjar på SV och vrider till V… Tror 5.8 kan vara lite stort, eller?
-
Såg att du körde med orginalfenan. Passade inte den bäst som brevpress enligt något test?
Man skall alltså inte köra med all kraft på bakfoten som man gjorde på det glada 90-talet, utan vara lite lättare på fötterna, och låta prylarna göra jobbet istället. -
Såg en neoprenmössa i en surfaffär i Hardewijk, Holland (Telstar heter den). Minns inte tillverkaren, men ser inte detta ut som en mössa: http://www.pro-limit.com/displayitemv3comp.php?item_id=2197
-
TT funkar hyfsat på ren V, men det största problemet är att det blir tokigt byigt. Men det går fortfarande att köra fort där (som Markus o Marcus visade) vid denna vindriktning. Vi hade väldigt högt vattenstånd under tävlingen, och är det inte lika högt vatten blir det naturligtvis inte lika stora chop.
-
Länk till resultatet: http://www.speedweek.co.za/2006/20.10/Results/Race_01_20_10_2006.pdf
-
The_Novice wrote:Glöm inte att läsa det finstilta: ”Leverans sker under vecka 9-10 2007”
Djävulen finns alltid i detaljerna…
Därav termen förhandsbeställning. Beställer du nu så lär du inte få nåt av tysken (om du får nåt alls) innan säsongen är över. Vecka 9-10 lär fortfarande vara off-season här hemma.
Japp, jag tycker man skall stödja hjältarna som säljer prylar i Sverige.
Sedan är det naturligtvis *aldrig* roligt att vänta på prylar även om det ligger is på vattnet… 😀
-
Tipset jag hört om att göra affärer med den gubben: Ring honom!
Borde du inte få schyssta priser om du förhandsbeställer från svenska importören oxå?
-
jester
Medlem20 oktober, 2006 vid 11:16 som svar på: 1.Varför heter det slalombräda? 2. Är det en sådan jag behöver?Doktor Ygge har rätt. Skall man köra på denna typ av brädor fungerar det inte så bra med freeride-segel. Bör vara stabilare free-race segel, och gärna med lita cambers. Man måste vara ganska duktig (och rik) för att tillgodose sig den lilla extra prestandan man får av fullfjädrade rejs-segel, dock. Så freerejs-segel duger fint, men snåla inte in på masten, utan *minst* 75% kol skall det vara, och allra helst masten som är rekommenderad av tillverkaren.