jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem20 oktober, 2006 vid 08:27 som svar på: 40cm Drake-fena för stor till 100-liters bräda?Det borde fungera bra. Dock bör du gå ner lite i storlek om du skall bara ligga o bränna fart. Jag kommer köra 37cm på min WS 67, men kommer väl prova med 35cm och 42 cm på den oxå beroende på hur jag tänkt köra… Segelstorlek är 7.8
-
jester
Medlem20 oktober, 2006 vid 07:33 som svar på: 1.Varför heter det slalombräda? 2. Är det en sådan jag behöver?canoya har rätt. Om möjligt tycker jag du skall behålla din stora bräda!
Jag kör 7.8 till min Warp Slalom 67 (105liter), och det fungerar hur bra som helst.
För er som bor där det blåser ofta och mycket kan jag berätta att i Jönköping tycker man att det blåser bra om man kan köra med 6,2! (Har fått köra 6,2 eller mindre 5 gånger av totalt 20 i Jönköping denna säsong. Vi får se hur det blir på söndag)
Har kört mindre än 6.8 en gång i år… Men så är jag ett fetto oxå… 😉
-
jester
Medlem19 oktober, 2006 vid 20:41 som svar på: 1.Varför heter det slalombräda? 2. Är det en sådan jag behöver?I dina kläder hade jag nog skaffat en SuperX bräda. I princip lika snabb som en renodlad slalombräda, men mycket enklare att köra med och gippa. Normalt är dessa tillverkade i ett något lite slagtåligare material dessutom, samt aningens billigare. Kolla efter en bräda som ligger på 62-67 cm bredd och runt 100 liter.
I princip alla stora tillverkare har en sådan bräda idag.
Exocet SCross
JP SuperX
F2 Eliminator
Starboard S-Type
Fanatic Hawk
Tabou X-rocket osv -
jester
Medlem19 oktober, 2006 vid 14:42 som svar på: "Kors va de vimlar av segel i da. E de Löda. Nä de e Speeda"Hehehe…
/Jesper – som lyssnar på Tristiania, Beyond The Veil
-
Hej, och välkommen till konfen!
Planing vid tredje försöket? Inte illa. Inte illa alls… Det är bara o kämpa vidare!
Kolla genom nybörjartråden som finns som en ”sticky” tråd i denna forumdel. Finns säkert en massa godis där.
Seglar du 29er? Ser coolt ut!
Hur som haver så har du alla förutsättningar att bli en riktigt duglig surfare!
-
Hmmm… SMHI säger S-SV 9-13 m/s på lördag… Får kolla DMI imorgon om det är rätt…
-
Då har du inte provat NS… 😉
Men kul för dig Micke! Slipper du där hemska Fanatic-plankorna… 😀
Som värsta Papparazzin så dokumenterade jag GetWets första kontakt med Naish:
-
PUL borde väl inte vara problem om svartlistan innehåller inloggningsnamnen här på konfen?
Sak samma, så hoppas jag att det svarta fåret i denna tråd går o väntar på löning nästa vecka, och det hela löser sig då. Fortfarande inte bra hanterat, men just nu känns det som om att man bara hoppas att det hela löser sig…
-
Vinden kommer när isen lagt sig, skall du se… Hoppas det iaf blåser tillräckligt för att köra storbräda i helgen (om min förkylning blivit bättre dessutom)
-
GetWet: du är i en iSonic tråd. Där är allt mindre än vad man kan förvänta sig… 😉
-
Knatte: kul! ALLTID kul med nya prylar!
Tobias: abstinensbesvär är inte lätta att klara av… Har intalat mig själv att inte köpa några större surfprylar nästa år. Skall se hur jag klarar det…
-
jester
Medlem17 oktober, 2006 vid 13:53 som svar på: Tävling: Varför säljer faster alla sina grejor?!?!Man har ju hört talas om ”silly-season” inom motorsport. Kan det vara samma här?? 😉
Svaret är nog ganska enkelt. Säsongen börjar närma sig sitt slut, och det är dax att börja förhandsbeställa sin 07-or.
GetWet säljer ju oxå av lite prylar, Surfan säljer en bräda osv…
Så skall ni köpa grymma grejer, och tycker nypriserna är för dyra, så kan jag rekommendera att kika på dessa herrars annonser.
Själv har jag ju redan två 07-or liggandes hemmavid… 😀
-
Quote:Vi kan inte ens slå fast om fetman gör dem snabba eller om hastigheten gör dem fetaQuote:ett fetto harQuote:fettospeedaren
Hmmm… Mogna uttryck ni slänger er med. Kolla topp 4 på tävlingen i TT.
Markus E: Bara muskler…
Markus R: över 190cm muskler…
Andreas: 80 (?) kg ”liten” men snabb som få.
Daniel B: Oxå över 190cm och 90 kg…Inga fetton så lång ögat når..
Björn D? Fet? Nej! Vältränad? Så in i h-vete!
Finian? Albeu? Idel elitidrottsmän!Karin Jaggi? 68 kg, och Sveriges bästa (Markus E) kör ungefär lika fort..
Quote:Fan alla vet att det är timmar på vattnet som räknas och inte vikten!!!!Stämmer! Punkt.
Vikten spelar roll, men den spelar väldigt liten roll i det stora hela. Det är bra mycket viktigare med teknik, tid på vattnet och ordning på trimmet på prylarna!
Så. Nu fick jag avreagerat mig lite…