jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem16 oktober, 2006 vid 13:27 som svar på: Filmen från F2 SpeedChallange i Torkelstorp 7 oktMobbing! 😉
-
Ahhh… stenar borde förbjudas i vatten. tycker jag…
-
Hankloose har rätt. Det där är speed-proton av Warp 2007.
Verkar som om Norths sätter en rund ring med färg runt sin logo inför 07… Snyggt? Vet inte. Föredrar nog 06 ändå. Av samma orsak som RS4 är grymt möe snyggare än senare RS-segel. Men som tur är så är utseendet inte allt… 😉
Hur som haver så kommer jag behålla mina warp 06 nästa år, och kanske bara komplettera med nåt segel om ekonomin tillåter. Är ju grymt nöjd med dom jag har… Skönare segel har jag inte kört på…
På mastsidan kommer Norths Platinum-master att vara vitfärgade (iPod-vita?) iaf nederdelen. Nog inte så tokigt med tanke på att masterna inte blir lika varma i solen då. Dock verkar dom bli något tyngre på kuppen…
-
Du har la kva Wolgangs fena??? Du får offra den… 🙂
-
Får hoppa in i debatten här… Jag räknas ju definitivt till klassen tungviktare, är väl jag och Mac Ts som leder den svenksa ”viktligan”… Dock blir jag nästan jämt frånåkt av Surfan (vi kör nästan alltid tillsammans), och han väger cirkus 15 kg mindre än jag. Dom gånger där det har varit en liten fördel att vara tung har varit under extrema förh¨llanden då jag har haft lättare att hålla prylarna i vattnet. Men tillfällena har varit betydligt fler då han speedat från mig i marginella förhllanden…
Iom mitt inköp av 67 cm bred slalom bräda skall det bli spännande och jämföra i 7.2-7.8 vind… Skall mao försöka ligga en halv storlek större på segel och bräda än Daniel i framtiden. Få se hur det funkar…
-
jester
Medlem15 oktober, 2006 vid 09:14 som svar på: Filmen från F2 SpeedChallange i Torkelstorp 7 oktHankloose wrote:Jester wrote:J-vla skitfilm, juh! (jag var ju inte med…)
…Räcker det inte med att du e med på mer än varannan tråd i det här forumet (-:
Tur att Knatte la på musik på filmen. Annars hade vi bara hört ditt gormande hela tiden…. 😀Jag? Osynlig? Ojdå. That’s a first… 😉
-
Längs med vägen i Krik kan du glömma. Dels är det förbjudet att surfa där, samt att rännan är på tok för smal. Jag, Surfan o MGS var där i våras o klockade tider runt 35 knop. Alltså längre österut, där det tyvärr var ganska choppigt
Kolla bilden som jag tog på rännan:
-
jester
Medlem14 oktober, 2006 vid 08:51 som svar på: Filmen från F2 SpeedChallange i Torkelstorp 7 oktJo för faen. Denna deltävling höll jag mig i banan mest hela tiden…
Var ju en del NS Warp därute…. Svårt o hålla reda på alla.
Du lyckades ju knäppa ett par kort på mig, men inga bra (typ har värsta spin-outen på det bästa). LBj fotade lite med Torbjörns kamera. Får hoppas att man fastnat på nåt bra kort där… Så jag kan byta ut min fula nuna som avatar… 😉
Men det var kul som f-n att se en surf-film med speedare på! Mer sånt!
-
Resultatet blev ju helt klart godkännt. Om sedan filen blev aningens stor gör ju inget. dryga 100 megg laddar man ju på nån minut eller två…
-
jester
Medlem14 oktober, 2006 vid 06:35 som svar på: Filmen från F2 SpeedChallange i Torkelstorp 7 oktJ-vla skitfilm, juh! (jag var ju inte med…)
Närå. Kul med en speedrulle! Headcam-biten visar ju det problem vi har i Sverige. Svårt o åka riktigt fort när det är så skumpigt…
Synd att du inte var där o filmade på söndagen. Vi åkte ju parallellt med stranden den dagen. Då hade speedupplevelsen blivit ännu högre…
-
Tykcer det borde fungera, då codecs har ett gemensamt interface ut mot omvärlden…
Har tyvärr inte gjort några filmer själv, men har rippat ett par DVD-filmer (surftema) med gott resultat, och då har jag använt xvid. Använder AutoGuardian Knot (eller vad den nu heter) för att konvertera från mpeg2 till xvid…
-
Bra initiativ, Gustav!
Som jag sagt tidigare tycker jag 46 km/h är för lågt, utan 50 km/h är en bättre siffra. Har vinnaren den hastigheten, så har förhoppningsvis dom flesta kommit upp i planing.
-
Och framförallt mycket bättre kvalitet på filmen SVCD Mpeg2 suger pung, som juniorerna skulle säga…
-
Den ser väl inte så dum ut. Frågan är varför dom inte har någon mindre bärda än den?? 98 liter blir ju ganska fort lite för stort
-
Beror nog på SBT… Se till att tanka ner senaste versionen, det kanske löser dina problem?