Forumsvar skapade

Sida 304 av 420
  • jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 20:26 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Mitt ex är tillverkat av Teknosport. Tror Surfcompaniet har agenturen i Sverige…

• jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 12:43 som svar på: Adobe Premiere Pro 1.5 problem blänkare…

Det är ju bara o kolla vad ”scenen” använder för att komprimera vanlig lågupplöst TV med: XVid!

• jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 12:34 som svar på: Vilka prylar körde ni med och vad blev resultatet av det?

Jag körde NS Warp 6.8 och Exocet TB2 58 (80l) på första heatet (65 km/h). Bytte upp mig till NS Warp 7.8 och Exocet WS 67 (105l) till andra heatet(58 km/h), men hade inte hunnit trimma in prylarna (var första gången den brädan såg vatten…) oför hade spin-out mest hela tiden. Visade sig bero på att jag satt stropparna för långt bak.

• jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2006 vid 11:20 som svar på: Stilla på köp&sälj – röra runt i grytan!

Uj vad svårt sånt här är…

Men det kan ju inte vara allt för många som tycker begagnatpriserna är för höga när man egentligen tänker på det. Man kan ju redan nu köpa en beggad bräda av *årets* modell för mellan 6-7000:-, och ofta får man kanske en boardbag på köpet. Jämför man det med nypris så är det ju hysterisk värdeminskning…

Om team-seglare säljer sina grejer billigare än ”vanliga” människor, så drabbar det ju dom som köper för orginalpriset, och vill sälja sin bräda sedan… Som sagt… Svåra frågor det här.

Men i slutändan är det ju en bra affär om både säljare och köpare är nöjda.

Förslaget om förbättrad ”skick-skala” tycker jag e grymt bra, just för att den faktiskt specificerar vad dom olika begreppen innebär.

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:05 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

På lördagen? Nej. Var en massa sjögräs då. På söndagen körde faktiskt dom flesta på rak fena. Det gjorde jag med i sista heatet, men fick inte till det riktigt. Man är ju inte direkt vältränad… 😉

Men den där fenan fungerade faktiskt riktigt bra. Skall undersöka hur jag får tag på fler storlekar…

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 19:59 som svar på: Aerotech Sails

Ahhh… Seglet utan mastkurva… Ser nästan lite lustigt ut när man ser det riggat, men med 9 lattor är det nog rejält stabilt ändå. Funkar säkert hur bra som helst.

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 17:22 som svar på: RRD Spitfire 102 -05?

kinetic: nytt är alltid roligare… har inte köpt någo beggad bräda sen 89, tror jag… 🙂

Mest köpte faktiskt en beggad rigg häromveckan…. Men jag köper (eller säljer) inget utan personlig kontakt med säljaren (köparen). Finns risk för problem som trådar i huvudforumet så klart har bevisat… Nästan aldrig iaf, sålde en bräda osedd i våras…

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 14:17 som svar på: RRD Spitfire 102 -05?

Nej, tycker Spitfire ser ganska bra ut. Går säkert riktigt bra.

Kommer nog inte ske några revolutionerande prylar till nästa säsong. Ta ”mitt” märke, tex. Där har dom i stort sett bara flyttat mastfot och fenkasett något bakåt jämfört med 05/06 (Exocet uppdaterar sina brädor vartannat år). I övrigt är brädorna mer eller mindre identiska.

Om det ’r snuskigt billigt är det bara att köpa. Tänk dock på att flera speedares 06: or antagligen kommer ut på beggat-marknaden ganska snart. (Nej, jag kommer inte sälja något har ju redan fått mina 07: or)

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 12:02 som svar på: Velocitek S10 fartmätare ?
  • jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 10:43 som svar på: Velocitek S10 fartmätare ?

Hehe… Skadar aldrig o vara övertydlig… 😀

GPSen verkar som sagt inte vara helt fel, OM (när?) den godkänns av Roger o gubarna

• jester

jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 06:39 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Njae. Snarare en shallow water fena. Men funkade bra som sjögräsfena oxå.

http://www.designlessacher.de/deut_02/cham.htm

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:03 som svar på: Har du ingen skam i kroppen Störner

Gött! Grattis till en bra tid!

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:02 som svar på: Velocitek S10 fartmätare ?

Det TB menar är att GPSen tappar kontakten med satelliterna när den kommer under vatten. Sitter den på bommen sker det oftare än om man har den på överkroppen. Mindre tid under vatten = mindre spikar = bättre filer = mindre arbete för dig = mindre arbete för RTK = Högre kvalitet

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 13:32 som svar på: Bilder: F2 Speed Challenge Torkelstorp 7/10

Haha!

Jag tyckte jag hade fullt upp med att mota 08:or som knödde sig i kön mest hela tiden… 😀

För övrigt så har du mitt fulla medhåll ang tjusningen med dom olika tävlingsformerna, BliBlöt!

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 12:29 som svar på: Velocitek S10 fartmätare ?

Ahhh… My bad… Det är alltså en uppdaterad version med minne?

Problemet är väl just placeringen på bommen, det är ju som bekant inte en tillåten placering av GPSen, utan den *skall* sitta på ena överarmen. Dock verkar den vara tillräckligt liten för att få plats i en aquapak.

Hittade följande info:

Records Latitude, Longitude, Time, Speed and Heading at 1Hz (once a second)
    Over 10 hours of storage capacity
    Download .gpx files (for GPS Action Replay) and .kml files (for Google Earth) using an included USB cable
    Data download requires a PC running the Windows XP operating system

Verkar helt klart intressant. Bra om det är fler GPSer än Garmin som blir godkända!

Sida 304 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA