Forumsvar skapade

Sida 305 av 420
  • jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:52 som svar på: Vattenstart

Jao. Flytväst är bästa tipset! Dessutom ger den skydd vid kastfall osv oxå.

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:50 som svar på: S-30 Vilket material seglar han på????

Antagligen. Iaf med formulan. Marcus är ju en av landets bästa formula seglare (oxå)

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:23 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Jag körde på min Exocet TB2 58 (80 liter) och North Warp F2006 6.8 och en Lessacher Chameleon 28

Tjuvtränat? njae. Men det blåste på ganska duktigt, och då brukar jag få fart på prylarna…
    Men iofs så har jag fått lite rutin på att köra denna sorts tävling, är inte så enkelt som det ser ut.
    Hade ju dessutom hemmavatten… 😉

Basse: Trots ett antal kastfall så gick inte en mast av för någon på hela helgen. MGS körde knät genom seglet, det var väl det enda. Blev dock lite impad av Ulf Sjöstedt då han lagade en gammal mast på stranden. Den killen kan hantera kolfiber o epoxi…

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:20 som svar på: S-30 Vilket material seglar han på????

Verkar inte bättre…. Eller så är vi kontorsråttor bägge två…

Dessutom vill jag oxå vara Kahuna… 😀

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 09:15 som svar på: S-30 Vilket material seglar han på????

Knatte: Totalt antal inlägg: 2 981 (1.15 inlägg per dag)

Jester: Totalt antal inlägg: 1 787 (1.60 inlägg per dag)

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 08:34 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Slängde ihop en snabb PDF med alla resultat. Först totalt, och sedan per heat.

Håll till godo.

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 07:07 som svar på: S-30 Vilket material seglar han på????

Hehe… Medlem sen -99 o skrivit 7 inlägg… 😀

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 06:43 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Flera tillverkare kör RDM i sina mindre slalom/speed segel (från 6.5 och mindre). Det gäller bla Gaastra och Naish. Så dom duger säkert…

• jester

jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 05:53 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?
    Stewen wrote:
    Sjuuk mastkurva

Masten flexar lite när man kör 6.6 i över 15 m/s i byarna… 😀

Dessutom så höjdar han upp för att ta igen förlorad mark efter ett speedrun…

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 19:52 som svar på: Bilder: F2 Speed Challenge Torkelstorp 7/10

Ironiskt nog så hade vi för lite vinkel på söndagen då det blåste mer i byarna… Hade varit intressant o se vilka hastigheter vi nått om vi bara kört optimala vinklar utan hänsyn till tornet.
    Men samtidigt var det en tjusning o köra mot tornet, speciellt om man lyckades fånga en bra vindby. 😀

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 19:26 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?

Bräda: Exocet TB2 62 (tror inte han körde med sin Exocet Warp Speed)
    Segel: Challenger Aero 6.6 (tror jag)
    Fena:?? Kollade inte under hans bräda…

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 18:37 som svar på: Vem var snabbast i Torkelstorp?
    TSURF wrote:
    Surferboy wrote:
    Kolla på vår hemsida där jag lagt upp massor med info från tävlingen. Bla alla mättider för varje heat. 🙂

Snabbast var Marcus Richardsson, S-30 med 68 km/h.

Vilket material seglade Marcus Richardsson på?

Exocet och Challenger

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 14:30 som svar på: Att hålla uppsikt bakåt….

Gäller även att hålla uppsikt snett framför sig när man speedar på en slör oxå. Körde typ rakt över nosen på en tysk i holland för ett tag sedan. Såg honom aldrig…Tysken var inte så nöjd, men det blev inga större skador på hans bräda (JP-logga som blev lite avskalad, typ) så han sökte aldrig upp mig efteråt. Vi Svenskar var ju inte direkt anonyma på den där tävlingen… 😀

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 12:45 som svar på: Velocitek S10 fartmätare ?

Velociteken kan inte lagra punkter som Garmin-gpserna kan. Och ffa så är den pga detta inte godkänd för att posta sessions på gps-speedsurfing.com

Tanken med den GPSen är att ha som träningsredskap så man kan kika på sin speed när man rejsar…

• jester

jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 09:13 som svar på: MauiSailsTR3

Lär väl dyka upp lite bilder på proto-segel nästa vecka då tävlingen i Walvis Bay drar igång. Dock verkar det som flera av dom ”stora” kommer tillverka rena proto-segel enbart till speedtouren, mao omöjligt att köpa för oss vanliga dödliga. Dock lär väl vissa av innovationerna leta sig ner till världscupp-prylarna för slalom

Sida 305 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA