jester
Forumsvar skapade
-
Vill tacka alla inblandade för en fantastiskt rolig tävling (både arrangörer och deltagare). Bra jobbat av alla!
Och vilket otroligt väder sedan! Knappt någon vind på fredag, men gött med vind både lör o sön. Och idag blåser det 4 m/s därnere… Snacka om fullträff rent vädermässigt dessutom
-
-
Prova JAlbum istället. Är ruggigt enkelt att jobba med…
-
Resultaten?
Markus E vann bägge heaten framför Daniel B (Surfan).
Kul dag, synd att vinden droppade till andra heatet, men var ju samm för alla. Värmde lite extra i själen efter ett vindvrid som gjorde att jag valde o traska till startområdet (ute i vattnet, alltså) och ser hela startfältet komma mot mig… 🙂
-
Japp, det är speedtävling i Torkelstorp hela helgen. Sedan om det är konstigt, låter jag någon annan bedömma. Men det kommer vara 30+ st som bränner runt med på tok för stora segel till på tok för små brädor… 😀
-
SV är bättre än V. Blir choppigare vid ren V, och lite byigare vind.
-
Det är för att dom passar så bra ihop… 😀
-
Menade ju brädan…. Du vet, den du postade en bild på? 😀
-
Mmmm… En Warp Speed står högt upp på öskelistan. Fick min Warp Slalom 67 i veckan, dessutom. Finns väl vss chans att man får ta en premiärtur till helgen. Men nu blir det inga fler prylar i år iaf… Konstaterade att jag bytt ut ALL utrustning i år. 3 brädor TB58, WS 67 ovh WS80 och 4 segel 5.8, 6.8, 7.8 och 9.0 North Warp 2006…
Men vem vet vad som händer till våren?? 😀
Måste ju säga att warp speeden ser grymt fin ut… *dregglar*
-
Evo har en lite rakare profil, och lite större yta jämfört med Slalom. Mao så kräver Slalom aningens större fena för att generera samm lyft, men svänger lite lättare.
-
Kan bara instämma!
Fåren är tyvärr väldigt vana vid bilar, och blir alltså inte rädda för dom. Har varit med om att folk fått lämna bilen för att schasa undan får som ligger o softar mitt i vägen.
-
En Lightning Evo på 37 eller 39 cm skulle nog passa fint. G-Sport Sr6B är oxå en bra fena såklart.
Körde en Evo 43 på min Hypersonic 125, och den upplevde jag som lite för stor om man ville satsa på fart.Ett tips är att kontrollera Drake-fenorna så att du inte fått sprickor vid skarven till fenhuvudet. Min 34 gick rätt av. Det gjorde lite ont, om man säger så…
-
Wåt? Var det inte nån tunnis som skulle köra utan våtdräkt??
-
Jag komme ha våtdräkt på mig… 😀
-
Har för mig att det var någon som länkade till ett test i Planchemag. På franska mao…
Naish Stealth ser riktigt trevliga ut, och verkar gå bra. Snackade lite med Martin van Meuers som kör Stealth, och det han anmärkte på är att man bör ta en halvstorlek större på både segel o fena när man kör Stealth 06. Han trodde detta fenomen försvunnit på 07:orna, men han hade inte hunnit testa dom ännu. Ben vd Steen såg ut o gå bra med 07:orna i lätt vind iaf.