jester
Forumsvar skapade
-
Exocet Warp Slalom ser onekligen jäkligt nice ut, det står mellan F2 SX som jag kört på tidigare och Warpen…
Vet att Rickard skall göra/har gjort en beställning nu i dagarna på Warp Slalom, för leverans augusti/september. Slå en pingla till honom, tycker jag! Du har kontaktuppgifter här: http://www.surfbutiken.nu/sitepage.php?lid=4
-
Hankloose: Då förväntar vi oss en tid på 40+ knop i augusti då!!
-
Har jag missat någon som är bör undersökas?
Exocet Warp Slalom (fd Exocet Turbo Boost) har du missat. Otroligt skön bräda som dessutom är riktigt snabb. Jag körde ju över 35 knop på den första dagen jag körde med den.
Mer info:
http://www.exocet-original.com/index_en.asp
http://www.surfbutiken.nu/ -
Hankloose wrote:Vilken koll du har Jester!! Du har tom insett hur kass Hypern är!
Va månde det bliva!
Tjöta! Hävdar fortfarande att Hypern är en bra bräda, om man bara vill ha en bräda… Är en bra kompromiss, helt enkelt.Men mina nya Exocet Warp Slalom kommer såklart gå mycket bättre!
Och när skall du slut leka i vågor o börja köra speed när det blåser lite, då??
-
jester
Medlem17 juli, 2006 vid 08:33 som svar på: Bra ställen att lägga upp videosnuttar på nätet ??Har inte du en ganska fe3t lina själv?
Är ju bara att sätta upp en webserver med en ftp-server installerad…
-
Därför att han/hon tröttnat på att blåsa bort?? 😉
-
Var för långsam… Men mina gissningar var ju inte så fel ändå…
Lenght : 274 cm
Width : 55 cm
Tail : 33.5 cm
Weight : 5.7 kg +- 10%
Volume : 91 liters
Fin size : 32 cm
Box : Tuttle
Sail size : 5.5-7.0 m -
Hejs!
Har ingen data om brädan, men en kvalificerad gissning är att den är 55 cm bred, och cirkus 270 cm lång. Och kanske 85 liter?
Kommer den gå fort? Under ideala förutsättningar utan tvekan ja, och dessutom tom aningens snabbare än moderna slalombrädor pga mindre yta mot vattnet. Men så fort det börjar bli lite vågor, försvinner den lilla fördelen och du står helt plötsligt på en bräda som är svårare att köra fort med än en modern slalombräda.
Tex på F2 Speed Challenge var ju gubbarna snabbare på en 58 cm bred slalombräda än på en 50 cm bred slalombräda.Men är du hyfsat duktig, och har hyfsade vatten att köra på, så tror jag att den duger gott. Akta dig bara för att prova en modern slalombräda, för då kanske badrummet får lida! Jag tycker det är roligare att kunna koncentrera mig på att få ut så mycket fart ur brädan som möjligt än att kämpa för att överleva…
-
alexasu wrote:finns det nåt roligare än prefixen på de olika metal-subgenrerna?
Hehe…Do you speak Metal??
-
Metal, metal och så lite metal…
I olika former. Oftast Goth och Doom…
Har även blandat in lite Folk Metal genom finska Korpiklaani den senaste tiden.
-
Vilken abstinens ? Efter mer surf eller nyare prylar
Utesluter det ena det andra???
-
Quote:JAG ÄR FAN INTE KLOK!!!!!!!!
Affirmative! 😉
EDIT: Glömde smajlisen!!! 😀
-
Grattis!
Och abstinensen har genast blivit värre? Mer vill ha ännu mer… 😉
-
Nu brukar ju inte jag vara känd för några bra affärer så det kommer förmodligen sluta med två helt nya kompletta riggar modell 2007 som kostar alldeles för mycket pengar i alla fall…
Så talar en äkta surfare!!! Pengar är till för att spenderas!
-
Men va faen, Lasse. Du bjöd ju 500:- för den häromdan??