jester
Forumsvar skapade
-
Dessutom finns ju Eriksöre camping bara ett par km norröver…
-
Har inte varit problem o få tältplats mitt i juli tidigare år iaf… Är det så otroligt mycket mer folk över flygarhelgen?
-
Visst e speed kul! Stilig slalomgipp på bilden dessutom!! Har själv glömt av hur man gippar…
-
Japp. Tält bör fungera fint. Hade jag tänkt o göra iaf. Gäller ju bara o ta på sig ordentligt om det är kallt…
-
Windguru säger ingenting alls…
Då blir det inget alls…
-
Var inte SÅ kul o sitta instängd på sitt kontor heller, iofs. Trist att ni inte fick åkt något. Inte ofta DMI slår såpass fel. Hade koll på Nidingen hela dan, och där blåste mellan 11-13 m/s hela dan..
-
Njae. Även World Cup Racing -90 hade lite fladdrande akterlik. Och det kom väl i delvis monofilm redan -89. Helt i monofilm -90 och fladdrande akterlik garanterat, för jag hade ett par sådana. Fina segel…
-
Är nog svårt att *inte* köra 40 knop där en bra dag, känns det som…
-
jester
Medlem18 maj, 2006 vid 09:30 som svar på: Surffestival Kristiflygarhelgen På Haga Park ÖlandOch även speedseglare är faktiskt oftast trevliga människor…
-
Har för mig att Gustav på Wallén sa att ha skulle ha med sig 4 Lightning på speed-tävlingarna att leka med vid avsaknad av vind.
-
Äh. Var ju ett gammalt test som jag läst redan. Fick ju Juni-numret idag…
Och dom verkar bara ha använt FreeRace-segel dessutom… Yeye, kul att dom testar prylarna över huvud taget…
-
Svenne wrote:Jester wrote:Svenne wrote:fredrik.ygge wrote:Trodde han menade att jag såg ut som en med många 1or. 😀
Ja? 😉
Var inte elak mot ygge nu… Har ju träffat dig irl, Svenne, och du är inte alls lika vacker som din avatar vill påskina… 😉
Ten points! 😀
Japp, du är en riktigt tiopoängare… Fick inte infoga mera smileys.. men det skall sitta en glad gubbe här…
-
Svenne wrote:fredrik.ygge wrote:Trodde han menade att jag såg ut som en med många 1or. 😀
Ja? 😉
Var inte elak mot ygge nu… Har ju träffat dig irl, Svenne, och du är inte alls lika vacker som din avatar vill påskina… 😉 -
Oscar wrote:Knatte wrote:Var inte kvitteriet slalombrädor omkring 100 liter ?? Vilket alla uppfyller 🙂
Jo men brädorna har så olika segelregister. Tycker man skulle tagit exempelvis
”slalombrädor för segel mellan 6 och 8.5”. Hde blivit ett bättre test där reslutaten är mer jämförbara.Exocet S3 tex är ju säkert bäst med segel mellan 7-9 kvm medan JPn går bäst med 7.0 och neråt….
Håller med om detta. Är helt klart lite för stort spektrum på brädorna. Verkar som om någon slarvat med att tala om för tillverkarna exakt vad dom ville testa. Har dock inte hunnit läsa testet ännu. Får göra det ikväll…Hade ju varit smartare att strunta att jämföra brädor av liknande volym, och istället jämföra brädor som används med likadana segel, både typ och storleksmässigt.
-
Det bidde en Local Spirit Pro Carbon. Ser riktigt bra ut. Frontbeslaget håller väl inte riktigt NP klass, men det går ju att byta ut i värsta fall. Kommer bli snyggt med en svart-vit bom till mina fina vita iPod-segel..
Och visst behöver du en ny bom, Tobhed!!! Återkommer när jag hunnit testa den…