jester
Forumsvar skapade
-
Det är inte så att du och Surfan bluffar oss nu och kommer påstå att isen ligger fram till hösten på TT?
Är det verkligen så illa där, kan det möjligen släppa till påsk kanske?Skall antagligen åka förbi idag. Får kika och se själv…
-
Kan ju nämna att dom håller på o sopa gator här i Götet…
-
Rågelund/Åsa är helt isfritt. Åker man några km söderut till Stråvalla lär ju Ringhals hjälpa till o höja vattentemperaturen lite. Vid västligt, finns det ju dessutom hyggligt plattvatten… TT dröjer nog ett tag till, tyvärr. Var ju bottenfruset där…
-
NS är snyggast, bäst o snabbast! 😀
Äh… Porriga som faen båda 2. Sen kan ju segelsnurrare säga vad dom vill…
-
Rydstrom wrote:Så om man får prostatacancer så är det bara att dra och surfa Jaws eller liknande… så man dör med värdighet och flaggan i topp…
Tack för idén
Lätt min död iaf… 🙂Problemet är väl att Laird H o hans gäng lär ha ihjäl dig först… 😀
-
Läge o nämna Biltemas fiskar-vantar. igen.
Kolla en bit ner i följande tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=35823&highlight=Biltema
-
Bidde ingen premiär, btw… Vinden uteblev… 🙁
-
Kollade reglerna, och tobhed har rätt.
The class insignia shall be displayed once on each side of the
sail in the area above a line projected at right angles from a
point on the luff of the sail one-third of the distance from the
head to the wishbone. The national letters and sail numbers
shall be in the central third of that part of the sail above the
wishbone, clearly separated from any advertising, and placed
at different heights on the two sides of the sail, those on the
starboard side being uppermost.För formens skull får jag väl fixa det på resterande segel…
-
Äh… Dunken hade ju sin elva lägre förra året…
Jag klistrade mest upp siffrorna för att jag tyckte det var tufft… 😉
-
Rättelse!!!! Stäng ej blixtlåset förrän du har fullt nedhal, enl riggmanual. Har testat och det blir mindre tryck på blixtlåset då.
Affirmative!
Stod med manualen i hand när jag riggade. Iofs stämmer den inte till 100%. Blev att jag körde med exakt samma teknik som med RS4:an.
snyggt segel och snygga siffror men sitter dom inte väl lågt ner i seglet?
Har klippt ur dom där siffrorna själv. Lite jobbigt, men ack så billigt..
Såg inte att du satt på högre upp på babord sidan. är väl där dom ska vara.
Tror det. Måste ju ha plats för sponsor längst upp. Om någon med firma har på tok för mycket pengar, finns där plats att köpa… 😉
-
Speedjanne wrote:Japp vad betyder ”a central pivot”
Har också bara ett max märke på mitt Warp,men det är väl troligen där vi alltid vill ha det! En sak till,när du riggade ner det släppte den nedersta cambern av lätt? Det stod någonting att man skulle hålla seglet uppochner??
Riggade mitt warp för första gången idag, och just nedre cambern busade lite både vid riggning och ned-riggning. Men var inga större problem o lirka på/av för hand. Lär gå lättare när man sträckt ut seglet efter första turen… Som förhoppningsvis blir i morron!
-
Tänk om man vill ha lite bra ursäkter att inte vara snabbast då??
Kör med en Easy Rider, eller liknande… Går ju alltid o skylla på brädan då… 😉
-
Burn!
/SpeedSurfer