jonaish
Forumsvar skapade
-
Stellan wrote:Svenne har företräde för han är närmst hinder (land). Svenne är den som är mest utsatt medans Kalle är säker på öppet vatten. Kalle får glatt ta en vända till fast han är trött.
det där är något du själv har hittat på va !?!?
Habo lokal regel lr något va…
den reglen som är viktigast är iaf..
Högerregeln-Styrbordsregeln
Den som seglar med höger hand fram i färdriktningen äger företräde. Babord – Vänster till sjössMen tänk om kalle tar ner sin drake i vattnet å går in med den.. å skiter i om svenne ska ut å bara går mitt i skiten så svenne inte kommer ut..
så kan man ju oxå göra..!! 😀
-
WTF är dom inte jävligt lika lr !?!?
Kaj Zackrisson
-
jonaish wrote:VA SKA DU HA FÖR DEN DU KÖRDE SÖNDER?!??!!?
JAG ÄR JÄVLIGT – jävligt – JÄVLIGT INTRESSERAD AV DEN…!!!!!
märke !??!
längd å så !??!kom in på msn så kan vi snacka lr skriv här i tråden !! FFS
Johan va fan ska du ha för din bräda om man får köpa den?!?!!……
-
VINDRIKTNING !?!?!?!?!?!?!
om vi nu snackar om habo… är det N, O, S lr V ?!!?
de får du ju för fan skriva!!!
-
Stellan wrote:En annan sak som säkert kommer att skapa debatt:
Kalle har varit ute och surfat i tre timmar och är skit trött – han vill in.
Svenne är kitesugen och vill gå i vattnet med kiten.
Stranden är för smal för att bägge ska gå in och ut samtidigt (hinder på sidorna).
Vem har företräde?Trötte Kalle eller ivrige Svenne?
Svar: Fundera på den ni!!!
Först med rätt svar och motivering vinner en fast loop från en Naish X2a – historiens hårdaste kite.
var ifrån kommer vinden ?!?!
det är iaf..svar:
Högerregeln-Styrbordsregeln
Den som seglar med höger hand fram i färdriktningen äger företräde. Babord – Vänster till sjössmotivering:
Om man skiter i alla regler å tänker på det bästa så kan ju svenne vänta tills kalle är inne vid stranden igen..
Men kalle kanske är en bra bit ut å svenne är snabb och klarar av att köra ut före kalla så är de bara å köra för svenne…men de bästa skulle iaf vart om svenne väntar lite på att kalla ska komma in!!
du får förklara lite mer stellan
-
VA SKA DU HA FÖR DEN DU KÖRDE SÖNDER?!??!!?
JAG ÄR JÄVLIGT – jävligt – JÄVLIGT INTRESSERAD AV DEN…!!!!!
märke !??!
längd å så !??!kom in på msn så kan vi snacka lr skriv här i tråden !! FFS
-
Det man ska tänka på först är…
1. Högerregeln-Styrbordsregeln
Den som seglar med höger hand fram i färdriktningen äger företräde. Babord – Vänster till sjöss2. Högst i vind
Den som ligger högst upp i vind (lovart) skall lämna företräde om ni seglar åt samma håll.3. Upphinnande.
Upphinnande väjer alltid.Nu när vi kör i vågeor så låter ju det som du säger bäst får jag ju säga!
Bara för att man seglar med höger hand fram och är på väg in till stranden och har företräd så behöver man inte trycka undan den som är på väg ut (om vi nu tänker på hur det va på hammaren i NO) även om han som ska ut ska väja..
Så man ska ju inte försöka trycka den man möter bara för att han/hon ska väja…(inte uppsöka en olycka)
men de finns inga regler i vågor så du vet!! det är bara en lokal regel… det är dom där 3:e reglerna som är dom viktigaste iaf..
// hoppas du fatta va jag försökte skriva!!
-
ååå no….. not keso and chocolate cake ffs
vispgrädde and chocolate cake is the shit 😉
-
budokai wrote:jonaish wrote:Observera att nyttotrafik alltid äger företräde, yrkesfiskare som Stenafärja…
Om man är fiskare får man alltid köra före då?
ryska sjöfolk vet om sjövett, hur man grundar ordentligt med grogg innan man ger sig på att manövrera. Var det inte något fartyg som kom upp på stranden i ystad efter några 360s?
asså.. färjor å större båtar har svårare att svänga undan för en kitare etc..
däför går större båtar först.. så vi får väja för dem…
SkånePaul… OCH
Enlighted…Den som ligger högst i vind är det.. inte hur kiten är i luften..
-
if you have some cream(?) with you…to the cake….
ohh.. my english is not good :/
-
sourra wrote:
Sourra…Om du tror att man kan få skapa egna väjningsregler.. så tror du FEL!!
Om du/ni här tänker köra med era egna regler så ska du/ni surfa på en spot där du/ni är själva på..
För om de händer en olycka så är det ni som har hittat på egna regler som får ta den stora smällen om det händer något allvarligt !!
OCH till er som har gått era fina nybörjar kurser……Fick ni aldrig lära er väjningsreglerna lr va FAN !?!?!….
Ledsen Jonaish, jag ska ligga lågt med humorn i fortsättningen om det är svårt för dig att avgöra huruvida jag skämtar eller ej. För övrigt tror jag inte att problemet är ”fina nybörjar kurser” utan avsaknaden av dylika i kombination med en oförmåga att ta reda på vad som verkligen gäller.
sorry sourra…tänkte inte på att du ville skämta om väjningsregler 😉
och du ska inte behöva ligga lågt med humorn i fortsättningen.. det va jag som va för seriös med din fråga…..