larssa
Forumsvar skapade
-
nic wrote:bennylundin wrote:Nån som kan hjälpa mig, har kört lite på en 14-Ckite och känner att jag behöver en mindre för hårdare vind. många pratar gott om bowkite och har hört att en bow nästan kan täcka registret som för två c. tänkte om jag säljer min c och köper en bow ist, vad för strlk som kan tänkas passa och vilken drake som rekomenderas. finns ju en hel hög av olika tillverkare. jag väger 90 pannor. tack på förhand!
Du ska ha en Ozone Instinct 13.
På 90kg håller du den från 6 till 14 (i byarna och beroende på skill)nic
PS: cocktailsurf finns lika lite som skatten vid regnbågen slut. Sitter hellre å surar på stranden en å glider fram å tillbaka på en dörr.
Skulle vilja se dig köra en Ozone Instinct 13 i 6 m/s om du väger 90 pannor!
-
Det e på lördag den 15:e och här e en vägbeskrivning igen:
Här e en:
* Kör av E6:an vid Rydebäck
* Sväng höger i första rondellen
* Efter Shellmacken (höger sida) svänger ni vänster in mot Rydebäck
* Där vägen svänger skarpt till vänster kör ni vidare rakt fram på en mindre
väg in bland bostadsområdet
* Följ den hela vägen fram till en parkering
* Ställ bilen, plocka ut kitegrejorna och följ cykelvägen ner till stranden – framme! -
Ser ut att kunna bli ett trevligt SS-år 😉
-
yfo wrote:Hur ser det ut? Värt att åka dit på semestern v.29? =)
Försökt kolla lite på dmi men jag antar väll att min hjärna inte vill hänga med…
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110046056&country=SverigeVi åker också dit v.29, bor på Stora Frögården. Kite precis nedanför vandrarhemmet. Ser ut till att bli en blåsig vecka!
-
Sticker dit om ca: 1 tim.
-
Nilsson wrote:Larssa wrote:Jag känner mig lite utanför. Jobbar ju alltid när det händer grejer. Skulle också vilja gå en kurs.
Du brukar väl komma på lösningar?
Ja, får väl locka med några kitebabes. Nån som ställer upp? -
Jag känner mig lite utanför. Jobbar ju alltid när det händer grejer. Skulle också vilja gå en kurs.
-
Jupp, har en själv men den kommer nog följa med till Öland och dom vill träna =)
Syrran hälsar så gott! -
Här e en:
* Kör av E6:an vid Rydebäck
* Sväng höger i första rondellen
* Efter Shellmacken (höger sida) svänger ni vänster in mot Rydebäck
* Där vägen svänger skarpt till vänster kör ni vidare rakt fram på en mindre
väg in bland bostadsområdet
* Följ den hela vägen fram till en parkering
* Ställ bilen, plocka ut kitegrejorna och följ cykelvägen ner till stranden – framme! -
Skall du bara ha en kite så är ca:12kvm lagom. Själv kör jag 10 O 14 och det tycker jag e optimalt.
Ps! Slingshot med onepump e fina grejjer det 😉
-
Eller så säger vi 16,30, grilla efteråt och Larssa har slutat jobb =)
-
johan_a83 wrote:Vart söder om GBG, Norr om Smygehuk, Väster om Karlskrona och öster om Höganäs, kommer det att funka i Helgen?
Lundåkra på söndag, kanske… -
larssa
Medlem29 juni, 2006 vid 21:18 som svar på: Film: AC in Western Australia – The Roadmovie – 2006Ahh den var riktigt go