melker
Forumsvar skapade
-
Nån som åker till HaboLjung idag (Måndag)??
-
Ja det är bryggor, men det är ganska så ok avstånd mellan dom. Tar du dig ut en bit så slipper du dom.
-
Du klarar dig gott med dom ställena. Runt Ljunghusen har du alla vindriktningar du kan önska, i HaboLjung funkar sydväst-väst bäst skulle jag tro. Vid nordliga-nordöstliga vindar har jag också haft ett par bra åk nere på ribbersborg mitt i Malmö.
-
Läste på vindsurfkonfen att de hade webbhotellsproblem men skall vara igång inom en vecka.
-
Låter bra. Jag sticker dit vid 12-13 tiden. Om inte det blåser för lite. Skriver här när jag drar.
4. Falsterbo-Hallands Väderö:
Söndag kväll: Väst, 6-9 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 30%
Natten till Måndag: Väst, 6-9 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 30%
Måndag förmiddag: Mellan väst och sydväst, 5-8 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 10%
Måndag eftermiddag: Sydväst, 3-6 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 0% -
Jag kör ut emellanåt. Skall försöka komma ut så mycket som möjligt i framöver. Har bil så du kan åka med mig. Skall försöka åka till habo i morgon, nån mer som skall dit ?
Maila mig på: [email protected] eller ring på 0736-121193
-
-
Kommer till Habo vid 13.00 på Måndag om vädret är någorlunda.
-
Hahahahha… Faan vad patetiskt..
-
Är det nån som har några tipps på bra hemsidor om kitespots i Australien och NZ ??
-
Det är bara 4-5 grader i vattnet. Tjockare våtdräkt och ett par skor är nog ett måste. Helst huva och handskar också.
-
Jag tycker att hela diskussion runt vem som gör reklam eller inte osar skit. Det spelar väl för faan ingen roll. Jag tycker det är jättebra att veta om MegMax räntefria avbetalning och så har dom billiga huvor.
Tack MegMax !!!
-
Funkar Lundåkrabukten alltså i Ostliga vindar ?
-
Skulle inte rekomendera att du lär dig på egen hand. Kan gå allt för illa. Dessutom finns det ett flertal mycket duktiga och sjyssta instruktörer i Malmö med omnejd.
Vad gäller spots, så är alltid Falsterbo/Höllviken givna ställen som täcker alla vindriktningar. Men om du som jag inte är nåt vidare på att ta hand om vågor. Så är tippen i Falsterbo och Lomma (Habo Ljung) norr om Malmö bra plattvattenställen.