mjersen
Forumsvar skapade
-
@QQ-57 393155 wrote:
You lucky bitches, Habo is the shit!! I knew that before, but since I’ve been back to nokiteland, I realize more and more…I’ll be back for sure!! Anyways, rip hard buddies, seems like you got some sweet wind today!! And check this kiteloop out (click on second and third pic to play videos)
http://www.hanglos.de/asp/new/news.asp?newsid={17F594C1-D98C-4FEC-92B4-8EF59660EF7E}
cheers
Leosick kiteloop man! looks nästan like yours when you ripped whit your 7a i habo =)
all the locals miss u! -
nice o äntligen få testa LF kitesen i båstad!
-
@SkånePaul 393280 wrote:
äähh bara loopa, alltid svårt att göra som dem säger i instruktionsfilmer, du kommer på det, jag lovar.
word. flytta båda händerna till samma sida av bommen, kanta järnet och blunda.
-
säkert nån av tjuvparkerarna som tjuvade min lösa donkeydick som att på min lilla JN bom med.
-
mjersen
Medlem26 juni, 2007 vid 18:21 som svar på: Va fan, jag trodde jag skulle få min första session imorron..med lite tur kan det funka i habo på em.
-
@Pepä 392606 wrote:
Man får ofta frågan om vilket hp-trick som är lättast att börja med, men jag tycker inte det finns något riktigt bra svar. Jag började med KGB, många andra börjar med back mobe eller slim chance. Det handlar mest om vilket grundtrick du är mest komfortabel med. Känner du dig hundrapå dina s-bends så kanske slim eller front mobe är bäst för dig. Eller varför inte en NIS (Non Inverted Slim). Är back loop din grej så testa en mobe, och om du gillar att landa blind kanske en KGB eller 313. Ja, ni fattar.
Flat 3 på våg är ganska annorlunda än alla andra låga powered hp’s på så sätt att du poppar mot kiten och därmed inte har lika mycket drag från kiten. Lättare skulle jag säga, men gör dig inte till powered hp-pro med en gång.
skulle man kunna säga att en NIS e som en KGB fast allt tvärt om?
-
@superoskar 392604 wrote:
ska man börja med flat3 på en våg eller typ Blind Judge?
skulle nog med säga flat3 ut från en våg. lyckas man bara få lite slack på linorna e det inga problem med passen när draken e kraftlös.
-
om det inte regnar så kommer jag..
-
@Matthias 392170 wrote:
Mjersen, kommer du till Båstad Kite Weekend lovar jag att vi ska hålla ett extra öga på dig!
gytt! får hoppas vi hinner svänga förbi båstad innan resan då. blir lördag isånna fall.
-
mjersen
Medlem23 juni, 2007 vid 18:44 som svar på: nån mer än jag som är sugen att åka till amager???låter inte alls dumt!
-
-
@pjoter 391822 wrote:
krille, de låter inte illa alls!
du kanske kan fixa ledigt nästa helg så vi kan mysa in oss på ett hotellrum å ta lite foton till sponsorn.står ju inget om att filmentävlingen måste handla om kitefilm. =)
-
mjersen
Medlem21 juni, 2007 vid 19:12 som svar på: did you wake up this morning and think.. I am gonna leave my kite on the beach.@skotten 391576 wrote:
discribe it to me.. and maybe I will give it back 🙂
Finders are keepers and all that.
jag såg den först =)
-
@Krillan82 391810 wrote:
Nej. Har dottern denna helgen. så det blir en lugn och fin familje helg. Kan nog behövas efter alla mina turnerer den senaste tiden
Men jag har fixat Hallon vasselinsposor nu till oss Pjot så vi slipper köpa det på fat för att få rabbat. Får väl ta nån liten secret helg snart
de e nästa helg krille.
-
alla visar ju olika riktningar.. får väll lita på danskarna som visar pung nordväst