Forumsvar skapade

Sida 100 av 170
  • mrmille

Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:05 som svar på: Vi skall antagligen börja med kite

Hehe, helt rätt pjoter. Fast det är ju inte riktigt så enkelt som jag påstod tidigare

Kolla Koans två mastodontinlägg i denna tråd
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=307961&page=&view=&sb=5&o=&fpart=all&vc=1

Om man summerar det lite snabbt så handlar det om att en foil bygger på en Aerofoil form och en Tube/Lei byggs enligt tunnvinge principen. Rätt sak på rätt plats är den bästa lösningen, oavsätt profil.

• mrmille

Medlem
    16 juni, 2005 vid 09:42 som svar på: Ny hemsida för mystic

mmmm, fint…

Historia från våren 04 då vi lekte lite på en gräsplätt med nån Lei o en Foil. Väl vid en paus kommer en liten tant jönsandes over fältet med en pyttaliten hund. När hon kommer fram till oss frågar hon vad det där var för ett roligt och färgglatt tält (pekandes på LEI kiten).

Efter att ha försökt förklara principerna bakom kitesurfing för den förmodligen etthundra år gamla damen kommer över samma fält det som troligen är hennes sjuttioåriga son. Väl framme börjar samma historia igen, fast denna gång svarar tanten bryskt. -”Det där är inget tält! Det är en kite, och den kan man surfa och hoppa med!”
    Lagom förmält svarar då sonen med förakt mot sin mors ringa kunskaper inom kust kiting, -”Jaha, och det där andra fanstyget som ligger där, är den till för att landa på då?”

Sååå, sovmadrass vet jag inte om den allmäna opinionen är, snarare mobil hoppborg!

• mrmille

Medlem
    16 juni, 2005 vid 09:30 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

Jo, femte lina på lei kan vara ruskigt meckigt (jag vet).

Däremot kan det vara väl värt det och den extra riggtiden får man enkelt igen i åktid om man sätter draken i plurret. To åk or not to åk.

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 19:41 som svar på: drar år vänster??

kolla med zoolander, han kan inte svänga vänster alls

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 19:41 som svar på: Vi skall antagligen börja med kite

japp, men luftmadrasser flyger finare serrö

Tubekite = vindfång
    Foilkite = vinge (tio gånger så bra som tube, naturligtvis)

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 13:50 som svar på: Grym bild!

Appropå fet våg!

grin.gif

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 13:03 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

hehe

Lintrassel

Kan det vara linköpings kitesurfklubb eller linköpings kriminella cellskap?

wink.gif

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 10:08 som svar på: Grym bild!

Nu kan jag inte sluta skratta här
    Du är duktig på eh rambo men det vore kanske idé att testa en flexi själv. Bara för att se

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 10:02 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

hmm

Oj, gmmmm. Den där verkar användbar i vissa sammanhang. Däremot funkar den nog bäst med tubekites. För foil kommer nog åtminstonde jag att fortsätta packa linorna på det vis man gör med en paraglider. Då lindar man ner linorna på ett speciellt sätt i en påse av mindre modell, sen är det bara släppa ut kiten och resten sköter sig själv. Har man en linbag från flexifoil kan man dessutom enkelt fästa den på bommen eller i våt-/torrdräkten.

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 09:54 som svar på: klagshamnsbilder.

gött att det verkar gå att lösa
    trevligt med lite bilder nu när man sitter hemma och är sjuk

tack för det laugh.gif

• mrmille

Medlem
    15 juni, 2005 vid 09:45 som svar på: Grym bild!

dä va en jävla massa vatten det där
    ungefär som roxen!

laugh.gif

• mrmille

Medlem
    14 juni, 2005 vid 12:54 som svar på: Vad är problemet för EH ?

killen som hittar!
    reeeespect

wink.gif

• mrmille

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:56 som svar på: Faaan

dra ett snöre runt midjan o kroka i istället
    laugh.gif

• mrmille

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:54 som svar på: Vad är problemet för EH ?

tze german rasta-hockey

• mrmille

Medlem
    14 juni, 2005 vid 09:41 som svar på: Vad är problemet för EH ?

Jag tror inte det är någe fel på dem, de som kör eh härikring är oftast först ut på vattnet och sist in. Eric Hertsens har som alla säger utvecklat Bests kites men då som konsult. Ingen direkt större nyhet.

Norge är något av ett foilnäste och jag kan tänka mig att deras uppfattning om EH är lika fel som den uppfattningen många har om foil i sverige.

Sida 100 av 170
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA