mrmille
Forumsvar skapade
-
synd att jag inte visste tidigare. Har varit i Italienska alperna i en vecka istället nu =(
Inte helt fel det heller vill jag lova ifs
-
näää, det är gött. även om det kräver lite mer mod än inflatables

-
Svar till:
japp var just ute och lät min svåger testa en trinerkite

[/ QUOTE ]
Hehe, det är så man får passa sig även med dem dagar som dessa. Kommer orkanen in funderar jag på att låna sambons stringtrosor och kasta upp i ett par snören
-
Ta det lugnt du, det kommer till oss också

-
Svar till:
Oj, kör ni med handtag på 7+ kvm?? Det känns väl i armarna eller?
[/ QUOTE ]
Jag brukar köra med bom även på mindre foils men detta var Premiärturen på Samuraien. Det brukar vara vettigt att köra in draken med handtag innan man knixar på en bom.
Men visst känns det i armarna efter ett tag

-
6-7m² låg AR foil
Sikta på mellan 3 – 4 i AR så kommer det att funka fint! -
Naish Element är kräksdyra, tror knappast dom är prisvärda med tanke på priserna på exempelvis Ozone Samurai eller Little Devil. Titta på dem innan, kvaliten är helt otrolig!
-
Tänk på att foil ger fett med tryck per m².
Men vill du ha ett komplett packet med foilar skulle jag rekomendera 4m², 7m², ca10-12m².
Som stor kite skulle jag välja en Air Evolution Hybrid. (http://www.kiters.se)
Och de mindre finge bli av märket oZone – Samurai (snacka med nic)Om jag bara fick välja en så skulle 7m² bli den som gäller.
Foil har sina fördelar och nackdelar. Men tänk på att du slipper stå och pumpa och sen tömma kiten i snömodd. Även om nu tube’s funkar fint även på vintern.
-
ser ut som en bra konstruktion, well done!
Är lite tveksam till att den är ledad i sidled. Påverkar inte det hållfastheten en del? Men det borde funka om det är tillräckligt bra stål!
-
mrmille
Medlem11 oktober, 2004 vid 10:23 som svar på: Hangtime! Olycka lita aldrig på vinden! Film.Ladda upp filen på
http://www.ericherlitz.se/upload/upload.php
så ser jag till att den publiceras igen!
-
Svar till:
kommer man in på ftp´n? (här på steffo…)
[/ QUOTE ]
klicka på länken bara
ftp://ftp.steffo.nu/