ola_p
Forumsvar skapade
-
Ni missade bra trycka i 5.7 i uddevalla mellan 12 och 15… Riktigt najs var det. 😀
-
Jag fotade rätt mycket med en S3 IS (Jonatans kamera) när jag var i marocko den tog 2.3 bilder/sec, vilket känns lite snålt, framför allt om man plåtar hopp. Jag hade varit kalasnöjd med en 350D som tog lite fler bilder per sekund.
Får nog ta och låna en 350D av någon och pilla med en stund och se om det känns dugligt.dpreview har jag läst rätt flitigt på om 350D, 20D och 30D…
-
70 liters är ju iaf möjligt att sälja, värre är det med <70 liters... har två 66 liters som jag skall försöka bli av med...
-
Typ ofta. Händer var 10nde minut eller nått, kanske oftare. Iaf här i Marocko…
-
Uppdaterat igen…
Jonatan laddade hårt igår, drog av brädan med en 6 meters framåt..!
frippe75: Kan du bidra med sekvensen på framåten? Hade varit fett!
-
Det där ser lite för sydligt ut. Stenungsund är ett vettigare alternativ.
-
S.. wrote:Jag blir såååååå avundsjuk!!!
Även om vinden är upp och ner, och likadant med vågorna, så är det sjukt skönt at vara i Marocko!!! Vi kommer tillbaka något år, jag försäkrar er!Men i år kommer vi nog inte ha det helt pissigt i Oman heller, kolla denna: http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=5814
Hälsa till poolaren Hamid, Rachid och hela familjen Badi!
Ola! Du har ett personligt meddelande att läsa!
/Staffan
Fyyyyfan! Ser ju riktigt bra ut det där, ser fram emot bilder och berättelser…
(Har precis uppdaterat med dagens segling.)
-
Uppdaterad igen!
Ser ut som vi skall få lite feta waves de sista dagarna vi är här, vi håller tummarna…. Och shoppar en ny mast imorgon… 🙁
-
Jag brukar vara där rätt ofta…
-
Och i det fallet var det just gasspjälsspotentiometern som behövde bytas. Samt att det sprakade lite om diverse kablar till tändningen, som gjorde den nästan omöjlig att starta, den ojämna gången var dock gasspjälsspotentiometern, testa att byta den.
-
Uppdaterat igen…
Ser ut som några dagar med ~2meter swell enligt windguru, vilket borde innebära cirka loggo på seten, trevligt!
-
Då lär vi synas, har inte blåst igår eller idag, ser ut att komma imorgon och hålla i sig kommande veckan.
-
Då har vi fått lite bra förhållanden!
Uppdaterat!Jonatan under läppen:

Fredrik laddar bakåt:

Mer finns på dagboken.
-
Sunningen på VSV och ONO, getskär i stenungsund. Samt ljungskileviken nån enstaka gång, det är var jag brukar segla.
-
Jag drar rigg på min 66 liters vågbräda, väger ~68kg… Dock står man med vatten till midjan, så detgör jag inte så ofta. över 90 liter så sjunker inte brädan nämnvärt, så det stämmer nog att det är +20 liter om man inte kan vattenstarta…