ola_p
Forumsvar skapade
-
Feed teckning på kallito, keso å lilltrollet!

-
Jag får erkänna att jag faktiskt inte själv var delaktig i att investera i den, men nån variant som blåser varmluft ner i ett par plaströr är det iaf, utrustad med timer dessutom.. Vad för sort man väljer är nog personligt tycke och smak, själv hade jag förmodligen prioriterat tyst gång vid nyköp. Men har man den i en tvättstuga eller så så kanske det är oviktigt.
Lycka till med torkinköpen!

-
Ser trevligt ut, hur grunt är det, och vilken del av vänern ligger det i?
-
Papprullarna luktar nog minst sagt skit efter ett tag, rutten papp är inte roligt. Testade det med en väska som hade papp i botten en gång.. fyfan.
Jag tror mer på plast, klädnypor och varmluft.
-
Eller så viker man bara ner skaften så står dom själva…

Skotorken brukar också funka fint om man vill ha det tort till dagen efter.. -
Hade gärna joinat, men jobbet körde ihop sig..

Surt, nu när det dessutom var hyggligt varmt. -
Att den är mjuk behöver inte innebära att den har tagit in vatten..
Men är det mjukt mellan stropparna så sprider det sig rätt fort.. Laga! -
får se om jag hinner.. isf får det bli lejet!

-
lämpligtvis så samplar du ner allt ditt material till upplösningen du tänker köra på webben, ska det tv-visas, så dra upp det i storlek till pal..
-
Förvisso, men med tanke på hur lite 1gb faktiskt är i sammanhanget så är det ju lite dyrt…
-
mini dv har en upplösning på 720×480(NTSC) eller 720×576(PAL) och framerate på 30fps(NTSC) eller 25fps(PAL).
PAL är det som gäller i sverige.Oftast finns inget större behov av fler pixlar,vilket hd erbjuder (1920 x 1080). På en standard tv så kommer du aldrig över 720*576, vilket räcker i de flesta sammanhang, såvida man inte tänker blåsa upp det i riktigt stora format. Värt att notera är att det verkar vara 1080i som slagit igenom på hd fronten, även om jag själv hellre hade sett 720p eller 1080p.
Det finns ett par HD kameror riktade till konsumenter, bla. sony HD-FX1 , har för mig att även panasonic har en som är rätt schysst.
Själv hade jag antingen väntat, eller köpt en riktigt bra 3chippare..
-
ola_p
Medlem22 november, 2005 vid 17:09 som svar på: kanske kunde man skriva vad proffsen har och seglarSvar till:
hehe ja precis så man kna ta vågorna bra
[/ QUOTE ]
Skimboard mao?