ola_p
Forumsvar skapade
-
Fedt, jag tycker ni ska låna en headcam å filma ians pushloopar!
-
Jag menade inte kvaliten på komprimeringen, utan att det var helt utbränt, allt skum var ju HELT vitt.. Men motljus är ju rätt svårt att få till snyggt..
-
Att ha soffan förskjuten åt höger hade varit grymt, men är något meckigt att genomföra, blir nog en del svetsarbete. Satsa på att hitta en buss med dubbla skjutdörrar. Det är nog det bästa tror jag.
-
Om du är intresserad av en liten vågis så har jag kanske en Goya Wave 66 (2005a) tillsalu..
-
Grymt!

Man längtar ju helt klart efter flera sådana dagar!Körde ni manuell inställning på kameran, eller var det för ljust för den? Kvaliten på hjälmkamerabilderna e ju dock finfin. Nu vill vi se åsa och lejet!

-
Kolla att batteriet är ordentligt laddad, vår blir riktigt lurig att starta med lite för låg spänning (även om startmotorn drar runt varv på varv)..
Att den dör när man stampar på gasen innan den är varm känner jag också igen..
-
Kan ta en bild till från skjutdörren..
Hur mycket grejer skall in?
Lägger du brädan bredvid sängkonstruktionen så har du gott om plats till segel och grejer under mellasoffan. Svårt om man skall få in brädan här också dock, eftersom sätet är så lågt under, tyvärr. kan dina pendlarpolare gå ut genom framsätet är det ju inget problem, men det kanske man helst undviker.Schematiska skisser är det dåligt med (kanske kan göra en snabb kladd ngn dag) men kan ordna lite mer bilder i veckan.
-
Kan man lite javascript så ska det inte vara så svårt att knåpa ihop ett litet script som kan rösta ett par tusen gånger i timmen per klient… Lite svagt att dom inte har ett bättre system för det.
-
Apel e nog jättebra på sydligt, åk dit så blir det mer plats i läjet!
Faktum e att båda vikarna funkar, stökigare i apel, men lite mer tryck i vågorna medans lejet levererar lite längre och renare lines.
Seglade lejet, där Mini John drog av det högsta hoppet jag sett i sverige iaf.. Sjuuukt högt.
-
anledningen till att ingen var där heter mycket onshore…
-
Hehe..
Du får göra en film med allt du har liggandes, så kan du ju dessutom vara mer restriktiv med materialurvalet så det blir en bättre film. -
Synd att det var så sanslöst byigt bara.. =/
Gick mellan toköverriggat och balansövningar med 4.4an.. Å så blev det rätt trångt på vågorna framåt dagen. Men det var bra vinkel och rena vågor och förvånansvärt branta för att vara lejet. LillJohn drog av ett helt sjukt högt hopp.. Har inte sett nått liknande i sverige! -
sveps brädan iväg med en våg så kan man ju dock vara rätt säker på att man inte kommer hinna ikapp den..
är man utan rigg så kan man ju vinka till sig någon (förslagsvis någotsånär duktig) seglare så få lift in. har man bräda så är det lättast att ligga bredvid och hålla i masten. Att skjutsa någon som inte har en bräda vet jag inte hur man gör lättast. -
På vågbrädor så är ju justeringsmöjligheten synnerligen intressant, att flytta fenan 2 cm på min goya wave 66 gör iaf en helt fantastiskt stor skillnad…
-
Låter ungefär som tio gånger mer än vad grejerna är värda.. Som alla andra i tråden påpekat. Sålde själv en gammal sputnik med två segel, bom och en bunt fenor.. Fick 1000:- för det, vilket i min mening var ganska rimligt..