ola_p
Forumsvar skapade
-
Läs lite på slalom/speed forumet.. som brukar ha lite åsikter..
-
Plug n play e rätt ok.. RIP bör defenitivt finnas i samlingen, å så e home and around rätt schysst.
-
eller en pålstek som man sedan drar i med hängselen, eller handen om det är vågsegel..
-
Fredrik har testat 99an.. Satte en spock på den tydligen, han verkade rätt nöjd iaf. Jag har inte testat än.
-
Tja, jag behöver nog inte riktigt så mkt bredd, men den är ju lång och tung.. =/
-
Haha, skön sekvens!
Jag tycker FXRen verkar var i tyngsta laget för att vara en freestyle..
-
Saltvatten möglar inte..
Värre är om man seglar sötvatten tror jag.. -
Väger du så lite skall du nog ha nått rätt litet..
Jag köpte en ganska smal 72 liters vågis som förstavågis, och nästa var en custom på 63 liter å nu är det en goya wave 66.
Är 4.7 seglet som du kommer köra den med så är nog ca 70 liter å inte så jättebrett rätt lagom. -
ola_p
Medlem19 september, 2005 vid 12:54 som svar på: VarbergsVindsurfingKlubb åker till Dk 30sep 2okt!!Jag har inte fått nått mail!
-
Om man seglar clew first då?

-
Svar till:
I andra änden av skalan har vi tex HotSails SO vars lattor ligger framför masten, helt utan kontakt.
[/ QUOTE ]
Nu blev det fel va? Borde vara bakom masten?
Annars en helt korrekt analys.Kna tillägga att goyaseglen har en smula camber, skulle tippa på motsvarande session. Riggar man på rdm så går lattorna helt fritt på småseglen, 5.7 har lite rotation tror jag, men jag seglar den på sdm så…
-
Jag satsar personligen på en goya freewave till det.. Som även fungerar som störstabräda för tillfället. Inte våldsamt snabb, men funkar ok till att rida med och jag tycker den hoppar godkänt, även om det inte är nån överdrivet snabb bräda.