Forumsvar skapade

Sida 166 av 299
  • ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 11:09 som svar på: NY SURFRULLE med Kallito and the Stylepimpz…

det e nicke som sätter gecko på sin chilli 109a å 6.0a!

• ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 09:55 som svar på: Bilder från Torö i måndags?

Fet film Filip, Gurra å alla andra inblandade!

Min största synpunkt e formatet, tycker inte att den mp4a codecen e så jättebra.. Om du kör os x (eller är det bara jag som fått för mig det?) Så skicka ett pm så kan jag hjälpa dig styra upp nått riktigt fint!

Å man blev ju inte mindre sugen på en torötripp.. Det står på listan över ställen som skall seglas när det går av! cool.gif

• ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 09:36 som svar på: Vem kan långtidsprognoser bäst?

det är olika prognosmodeller, som ger lite varierande resultat. Själv brukar jag kolla windguru för att se om det är nått på gång, sen ändras prognosen oftast, skjuts ngn dag hit eller dit å skrivs upp/ner. Dock så är så långa prognoser inte mer än en liten fingervisning om vad som händer framöver.

• ola_p

Medlem
    5 september, 2005 vid 09:34 som svar på: Surra tamp…

jag brukar försöka stoppa in tampen i förlängaren, alternativt kan man ju surra den runt om det inte går, först ett par varv runt hela längaren, å sen runt tampatna längst ned, med lite halvslag då å då.

I bomnocken brukar ett halvslag per varv man lindar funka fint bara man drar åt.

• ola_p

Medlem
    4 september, 2005 vid 18:58 som svar på: segel??

Svar till:

Är det viktigt att man har freestyle mast till freestyle segel?

[/ QUOTE ]
    Defenitivt inte, men det blir ju bäst med rätt mast till. Värt att notera är att en del kör racemaster till sina riktigt stora freestylesegen, dvs. som riggas på 460.

• ola_p

Medlem
    2 september, 2005 vid 16:00 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

hela arkivet åker med, lika bra så!
    siktar på att dyka upp vid 9 draget.

• ola_p

Medlem
    2 september, 2005 vid 12:44 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

Då får CC panik så det är nog bäst att jag låter bli.. tongue.gif grin.gif

• ola_p

Medlem
    2 september, 2005 vid 11:56 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

samt 170 gig musik, plockar med min hd så har vi ett digert utbud av reggae, dub, dance hall, rootsreggae, funk å ganska mycket annat!

• ola_p

Medlem
    2 september, 2005 vid 09:07 som svar på: Waveclassic inställd?

Det blir ju femkamp! wink.gif

Skulle tippa på att det blåses av tidigast på söndag morgon, å då blir tävlingen nästa helg istället, om det blir ngn vågtävling då återstår väl att se, men jag är anmäld så det hoppas jag på.

• ola_p

Medlem
    1 september, 2005 vid 21:40 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

Du får räkna på x antal öl på dom, men 6000 brode duga över dagen.. tongue.gif wink.gif

• ola_p

Medlem
    1 september, 2005 vid 20:55 som svar på: VIND på Waveclassic i helgen!

vem sköter musiken? blir det en laptop eller cd spelare?

Tänkte plocka med mig lite musik å funderar på om det är vanliga skivor som gäller eller om mp3or går bra.

• ola_p

Medlem
    1 september, 2005 vid 11:47 som svar på: Vart ska man köra idag då?

Någon som vill ha skjuts ner? lite långt att åka från ljungskile själv…

Kan åka antingen på studs, eller när det verkar vettigt, dock före 15.30, annars käns det inte värt besväret.

0708 697 115

• ola_p

Medlem
    1 september, 2005 vid 07:51 som svar på: ADRENALIN?! norrlänningar got balls!

ett som töjer sig rätt duktigt när man belastar det.. Sånt som klättrare använder, töjer sig typ 30% om man tar ett fall i det, ganska bra, så slipper man gå av på mitten/rippa alla säkringar.. tongue.gif

Headcam, kingsling, älvsborgbron och surf låter som en feed kombination! cool.gif

• ola_p

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:42 som svar på: ADRENALIN?! norrlänningar got balls!

ingen aning, men ni behöver ett dynamiskt rep (ca pris 1300-2500), en sele (ca 600), en bunt karbiner, många slingor, och ett bra ställe, och snbba fötter när polis har synpunkter på vad ni håller på med.. wink.gif

• ola_p

Medlem
    31 augusti, 2005 vid 20:33 som svar på: Vågbräda storlek?

jps freestylewave e ganska snabb och inte så mkt åt våghållet, funderar du på en vågbräda så kan det nog vara värt att kika in lite andra alternativ, finns flera stycken.

Själv seglar jag en Goya Freewave, som ligger klart åt våghållet. Seglat den i upp till gubbe ungefär, å då funkar den oerhört bra med tanke på hur stor den faktiskt är (min vågbräda är en wave 66). Seglar den ändå som största bräda och tycker den är helt ok även på plattvatten.

Sida 166 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA