ola_p
Forumsvar skapade
-
Är det bara jag som tycker att bröllopsfoto och VVK Open för ett år sedan inte riktigt hänger ihop på nått självklart sätt?
-
Hahahaha…
Jag försökte få till rätt charset i irssi..
Men var tog magnus vägen som sagt.. ingen av oss fick ju +o… -
Liquisole är alldelles för styvt att laga neopren med, efter ett tag så spricker det rungt lagningarna, köp riktigt våtdräktslim istället!
-
Har du tillgång till egen server? dvs. så du slipper undan safe mode på php å lite annat?
Jag satte upp ett sånt här en gång, gjorde en vitgrå template som jag körde på, standardvalen har en tendens att inta vara så snygga, men upplägnning av bilder blir riktigt snyggt, och med imagemagick eller netpbm installerat så kan man rezisa, rotera, skapa thumbnails etc. på servern…
http://gallery.menalto.com/
Funkar det så är det nog den goaste lösningen.. Annars så är det väl bara att hacka ihop ett eget..
php är trevligt.. 
-
Ville du byta dubbel mot enkelsäte?
Jag tror förövrigt att det bör vara kungt att plocka bort väggen, är den inte dämpad med nått, så lär den öka ljudnivån. Men om man dödar den med lite blyfoliematta och grejer så minskar den fömodligen vägbuller.
-
Du kan ju alltid ringa å kolla om jag det blåser, jag bor ju nästan nära…
0708 697 115Att jag skulle komma ihåg att ringa när jag börjar bli riktigt vindstressad är inget jag skulle satsat mina sista slantar på..

-
Jepp, kolla bakåt, och dra till utav bara helvete.. Händerna ska du ha så lång bak att det precis går å segla när du krokat ur, gärna lite längre bak..

-
Kör norrut, över uddevalla bron, när du kommer till torp, första avfarten efter bron.. så sväng av och kör in mot uddevalla, skyltat som trollhättan/vänersborg tror jag.. Följ vägen tills det står skyltat mot unda, vid ÖB.. sväng höger mot unda, följ vägen tills det står skyltat sunningen, sväng vänster mot sunningen.Följ vägen uppför backe, nerför backe. vattnet syns på höger sida.. forstätt på vägen in i bostadsområdet förbi alla guppen och ta vänster i slutet av vägen.. Sen är det bara raka vägen ner till vattnet.. Parkera på parkeringen å rigga inte i någons trädgård..

Normalt sett riggar man på den stora gräsytan på andra sidan diket, men på Ostligt så kan det vara en poäng med att gå i vid båtrampen å tjäna några meter höjd..
Hålla lite utkik efter båtar kan vara att rekomendera då det ju är mitt i farleden man seglar.
-
På rak ONO?
SUNNINGEN! blir grymt om vinden kommer dit, ser ju lite tveksamt ut på dmi, får hoppas, blåser det så lär jag vara där.Här är vindmätaren.. Visar högsta medelvinden senaste timmen tror jag.. när den klättrar över 10-10.5 så börjar det bli bra 5.7
http://tinyurl.com/aj49q -
Svar till:
Haha, vilken skön bild
Kan du inte haka på mig sådär och visa mig lite tricks
Man kör väl med så små segel på västkusten enligt TDK 
[/ QUOTE ]
Njae.. det där e faktiskt en 0.8.. Det är inte så många som har mindre än 3.4 här../Ola, som har ett biffigt 3.7 som minst just nu
-
Jag kommer förmodligen ner till getskär, har inte riktigt bestämt mig.. kan bli rätt ok freestyle bakom stenudden på ulvön här hemma…
-
Jag har faktiskt inte seglat något av ställena, men det stämmer nog..
Tollenäs bör bli byigt men platt.. -
Som det ser ut nu man inte behöver så långt norrut för att jaga vind, funderar nästan på att dra till stenungsund..
-
Generellt sett så seglar man lejet på sydliga riktningar å apel på väst och västnordväst..
apel är lite bättre hoppvågor, och lejet e inte dumt om man skall rida.. Smaksak egentligen. apelviken är oftast något stökigare.