Forumsvar skapade

Sida 185 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    18 mars, 2005 vid 23:25 som svar på: Ny Filmsajt

Jag kan inte windows så väl (inte alls typ) men jag får rysningar varje gång jag kommer i närheten av IE… grin.gif
    Har inte en susning om vad som orsakar dina problem. Men jag hade nog testat att installera en ny version av mediaplayer.

• ola_p

ola_p

Medlem
    18 mars, 2005 vid 21:06 som svar på: liqusole och kontaktlim?

Liqiusole blir ganska halt kan vara värt att notera…
    Ska man bygga på en sula ska man nog strössla i nått mysigt gummi…

• ola_p

ola_p

Medlem
    18 mars, 2005 vid 20:22 som svar på: Ny Filmsajt

Testa firefox knatte!
    IE är den skräpigaste webbläsare som någonsin gjorts, och löser inte det problemet så ligger nog felet i windows, som är det skräpigaste operativsystem som någonsin gjorts! wink.gif
    Nae, men skämt å sidå så tycker jag att man iaf ska ge firefox en chans… IE stöder inte tabbar, bara en sån sak…
    Hoppsan, åter till ämnet…
    Filmsidan ser grymt lovande ut..
    Men lite på gränsen till svåröverskådligt, men det ger väl sig så småningom.

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 mars, 2005 vid 16:25 som svar på: Mer film!

Testa VLC.
    http://www.videolan.org/vlc
    Klarar allt och lite till

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 mars, 2005 vid 12:23 som svar på: looping

Ju mer du kan falla av innan ju mer horisontell rotation.
    Slöra av ordentligt bara så löser det sig.
    Tar seglet i vattnet så stannar det oftast där, dvs. det blir svårt att få upp seglet för att få till en vattenstart..

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 mars, 2005 vid 12:19 som svar på: Mer film!

Ser trevligt ut… Väntar på att hela ska trilla hem…
    inte utan att man börjar bli sugen på sin egen resa dit om ett år. cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    13 mars, 2005 vid 13:03 som svar på: looping

Inte för att jag är övergrym på framåtar men…
    Ungefär så här gör man en framåtloop:
    Flytta bak greppet, framhanden en decimeter och bakre ska du flytta 3-4 decimeter bak. vilket känns jätteskumt men det gör grym skillnad.
    Slöra ner i vind och hitta en lämplig våg. satsa på att hoppa längs med vågen, det är bättre att göra en låg på djup slör än en hög på halvind.
    Hoppa, skota utav bara helvete, ta så du spricker, å sen skotar du ytterligare lite till. Dra upp brädan under röven, så blir rotationen mer rätt och snabbare.

Att landa på prylarna är inte nått att oroa sig för så länge man faller av ordentligt. Sitta kvar i fotstropparna, sitter du bara bra så ska det inte vara nått problem.

Ut å ladda järnet!
    Framåten är cool.

• ola_p

ola_p

Medlem
    13 mars, 2005 vid 10:36 som svar på: Filmkamera HJÄLP!

Jag hade nog spanat efter en tre chippare med 20x zoom…
    Det ryktas om att vi snart kommer att få ett par HD kameror till skolan. dom skall få åka ut å filma lite surf nån gång hade jag tänkt så ska ni få se resultatet sen…

• ola_p

ola_p

Medlem
    12 mars, 2005 vid 20:03 som svar på: Våtskor?

Är det varmt så kan man ju alltid köra utan, om man trivs med det, personliga preferenser, en del vill ha skor andra inte.
    Annars om man misstänker att man kan råka ut för dåligt grepp på brädor eller elakheter på botten så felar absolut inte ett par lågskor.
    Personligen så tycker jag prolimits lågskor är riktigt grymma. Tunn och go sula som stannar där den skall vara under foten.

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 mars, 2005 vid 18:20 som svar på: är botten nådd?

Ser ut prototyp tycker jag….
    Väldigt vitt och samma pads som föregående år?

Hoppsan vad långsam jag var…
    Slalombrädan var ju klart cool dock..

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 mars, 2005 vid 14:13 som svar på: Ny ”Film” – Surf på Burk

Sitter också på en mac…Dvs. wmp blir bara skit.
    Ingen som har lust att koda om filmen till mpg eller mov?

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 mars, 2005 vid 10:50 som svar på: Webläsare och svårt att öpnna vissa sidor

Apråpå webbläsare så får jag ta å slå ett slag för firefox… Spöar IE rejält!
    Snabbare, säkrare och snyggare… wink.gif
    http://www.mozilla.org/products/firefox/

• ola_p

ola_p

Medlem
    10 mars, 2005 vid 12:31 som svar på: Stekhet Afton Varberg 10 mars

Hade tänkt komma, men…
    Fy fan för influensa!!! frown.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    1 mars, 2005 vid 09:07 som svar på: Mera bas i bussen

Det är ju inte helt ovanligt att det finns ställbara filter på slutstegen, å då slipper man fundera på delningsfilter.
    Och som sagt ovan så ska man nog hellre satsa på ett hyffsat ordentligt steg och lite mindre basar, är min teori.
    För att kolla hurpass mycket kräm det egentligen är i slutstegen skall man nog ta en kik på effektkuberna för dom man kikar på…

• ola_p

ola_p

Medlem
    1 mars, 2005 vid 09:02 som svar på: S… & Judo-Freddans buss bilder

Det beror på hur långa brädor man har… tongue.gif
    Skulle tippa att gränsen går vid cirka 240-245cm, kanske kan ta å mäta upp den någon dag, det beror ju lite på om man kan låta dom sticka förbi kanten eller om man har ett lastgaller.

Sida 185 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA