Forumsvar skapade

Sida 190 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    19 december, 2004 vid 16:27 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen storm

Blire fotoshoot i åsa på onsdag eller?!
    Skulle kunna bli grymt ju!

• ola_p

ola_p

Medlem
    19 december, 2004 vid 16:15 som svar på: Lastbilsregistrering.

Ja, lång T4a och f2/arrows… Samma inredning som Staffan, kan vi misstänka att det är staffans buss?!

• ola_p

ola_p

Medlem
    19 december, 2004 vid 11:02 som svar på: bilder

Grymt!
    K450.jpg

• ola_p

ola_p

Medlem
    19 december, 2004 vid 10:58 som svar på: minsta segel på 460mast!?

Det finns en del segel som riggar 5.8 på 460, exempelvis severne freestyle….
    men personligen tycker jag att 430 borde vara standardmasten…

• ola_p

ola_p

Medlem
    19 december, 2004 vid 10:56 som svar på: ASKiM imorgon?!?!?!?!

HAHA… Ser ut som det skall blåsa pung framöver iaf… Fel tillfälle att vara i thailand…

• ola_p

ola_p

Medlem
    18 december, 2004 vid 23:17 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat

Mistral Equipe (Pappas)
    Tiga FreeR 310 (pappas)
    Mistral Score v111 (första egna brädan, fick en ordentlig lagning i nosen)
    Sputnik WCE 270 (fick den snorbilligt, fick ut lika mkt när jag sålde den i höstas)
    PowerWave 253 (första vågisen, riktigt skoj, hoppade som bara fan men snängde inte så bra)
    CompStyle 248 (seglar jag fortfarande på, klart skön freestyle, vill någon ha den så säljes den nån gång framåt mars då det blir en Goya istället)
    Quattro Custom for LEVI, 238*50.5*63l (Grymt skön vågis, köpte den av Ola H. tyvärr ligger den i källaren och väntar på att jag ska ta mig för att laga den… Delaminerade efter all 3.5 segling på senaste, kommer så småningom bli en Goya Wave 66 istället)

Hmm…. räknar man de som var pappas så är det sju… det trodde jag itne…

• ola_p

ola_p

Medlem
    18 december, 2004 vid 19:57 som svar på: Skadestatistik

Fingrarna kombinerat med bomhålen var ju en blodig historia om jag inte missminner mig…

Själv har jag klarat mig ganska bra.
    Har dock haft inflammationer i en sena på ovansidan foten, först på ena, sen på andra… Lite överansträgning tror jag… Red vågor i åtta timmar, det tog ganska hårt på kroppen, dagen innan var det nog bara 4 timmar.
    Känner att jag har svårt att komma på så mkt mer… Annat än ont efter i ryggen av alla plask nån av de första dagarna jag tränade framåt, kunde inte sitta riktigt på fyra fem dagar. Sen har man väl fått lite ont i rygg och fotleder, men det mesta har gått över på en dag.
    Speedseglarna verkar mer utsatta för kastfallsskador… Fast snittåldern är kanske högre där? grin.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    18 december, 2004 vid 19:44 som svar på: minsta segel på 460mast!?

det finns en del segel runt 5.8 som funkar på 460…

Det är ingen ide att ha för stort glapp mellan seglen… du bör absolut inte ha större steg än typ 4.2 5.0 6.0… 5.0 och 4.0 bör absolut riggas på 400 respektive 370… även om man skulle kunna i nödfall köra ett snäpp längre mast (vissa äldre segel riggas på snäppet längre mast). Men 460 till 5.0 avrådes defenitivt ifrån.

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 december, 2004 vid 20:06 som svar på: Ny vågbräda inför nästa säsong
    Quote:
    Tar dock uselt med höjd, men det är nog min kassa teknik mest

Det går nog att komma runt med rätt teknik… Ola brukar ta kryssen till revet på hälften så många bogar mot vad jag brukar göra…

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 december, 2004 vid 19:39 som svar på: Ny Sida

Grymt skön! cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 december, 2004 vid 22:47 som svar på: Ny hemsida – ice surfing

Finfin sida, bortsett från att man sitter på en liten powerbook… den ser halvbra ut i 1024*768….men jag fick känslan av att den egentligen får plats bara du ändrar lite i tabellen… Är inte säker, men jag tror allt ska vara centrerat, och bara mittenbiten ska har en fixerad bredd. För övrigt tror jag inte den förlorar på att skalas ner något, rakt av. Och lägga en lite roligare list i mitten med menyn, byt typpsnitt och plocka på en toning, eller lek lite med ”stilar”(som det heter i min svenska version, vet ej vad den engelska termen är)…

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 december, 2004 vid 22:35 som svar på: Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!

Många, men alldelles för få!!! Har varit en helt ok säsång… har seglat 3.5… humm… minst 7 gånger tror jag… och hade behövt det två gånger i våras också. Och då har jag varit sjuk och annat fanskap nu på senaste.

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 december, 2004 vid 22:28 som svar på: Inställning av stroppar!

Jag tycker inte det… Jag har i princip mina så stora så att jag sitter med sidotrycket och inte enbart på att kila fast foten. Att man sitter bra upplever inte jag ökar risken för att skada fötterna, snarare tvärtom (om vi inte snackar extremcase med riktigt kraftfulla vågor kanske, jag har inte testat det… tongue.gif) det kan dock vara lite spännande att hamna på mage med fötterna i stropparna och seglet åt andra hållet, kan vara riktigt klurigt att ta sig loss då.
    Jag tycker nästa att jag får oftare ont i ”framfoten” som jag inte har smalnat av, belastningen blir konstig om man skall lägga mycket tryck framåt, typ upwind 360 om man ska göra den riktigt fint med brädan i våg, tyckte förut att det inte var så dumt att det var lätttare att vrida loss framfoten, men har omprövat det. Vill helst ha samma smala inställning på framstroppen.
    Min vågis är en riktigt bra förebild, smala höga stroppar (smalare än det blir när man smalnar f2s ett steg) och bred stance, riktigt riktigt trevligt. Bortsett från att det blir jättejobbigt att segla andra vågbrädor för man sitter inte fast och kan inte lägga lika mycket railtryck framåt. Men så har jag en customvågis för tillfället också…

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 december, 2004 vid 06:53 som svar på: 15 åriga Graham Ezzy

Kort, bred och väldigt lite volym… Han är ju helt överjävlig på looparna, gör en framåt och stannar av helt, sen pumpar han planing och sätter en bakåt…. Kolla in grubbyn i första biten, den e riktigt fin!
    Fast han har ju en liten bit kvar till polakowstandard på vågridningen… Alltid något. crazy.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:54 som svar på: Ny Svensk vindsurftidning!

Trevligt trevligt!

Sida 190 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA