Forumsvar skapade

Sida 191 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:54 som svar på: Foto-session i Åsa eller Varberg

Kan inte!!! frown.gif satans helvetes jävla… [div cencurerade ord] …skola!
    Men om det är nått på G till helgen så är jag inte främmande…

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:52 som svar på: Köp/sälj forumet?

Det kan ju vara så enkelt att det inte är någon som har crossover till salu… det är trots allt vinter nu..

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:49 som svar på: kolfiberhalt i mast?

Jag har seglat 460, 430 30 kol, 400, 430 75% prepreg, äger en 400 50% en 370 90% prepreg rdm samt en 430 100% prepreg.
    det som är märkligt är att steget från 30 till 50% var knappt märkbart, men om man går från 50 till 75% så var det STOR skillnad, 75% masten kännns bra, lätt och som en klart bra mast, medans 50%aren känns tung, död och trött. Skillnaden på 75% och 100% är inte alls lika påtaglig som mellan 50 och 75%, men den finns, riggen blir lite lättare och rappare, men kanske inget som man nödvändigtvis måste fara efter om man inte har långa master/stora segel (över 460 förslagsvis, kanske tillochmed 490, beroende på hur mkt segel man ladda på sin mast). RDM mast i 90% är min klara favorit, jag har blivit rdm frälst numera, helt otroligt trevligt, men det är lite svårt att jämföra kolhalter och kontruktionstekniker mellan sdm och rdm, det tänker jag inte ge mig på, utan konstaterar, utan att ha testat att jag förmodligen inte skulle vilja ha en rdm mast med mindre än 90% kol.
    Summa summarum:
    30% wet-layup helt ok som budget alternativ, hellre rätt mast än bra men för lång mast…
    50% wet… Njae, absolut inget jag skulle köpa, ta 30%aren istället och köp en fena eller nått annat skoj för pengarna du sparade.
    50%prepreg Inget jag själv testat, men att döma av vad andra säger så är det här ett helt ok alternativ..
    75%prepreg Fina grejer, man kommerinte ångra att man inte köpte mera kol iaf. borde vara standardmasten upp till 460, om vi inte tar rdm med i ekvationen.
    100%prepreg finfina grejer, kanske lite svårt att motivera prislappen om man ska ha 430 eller kortare, skillnaden är inte att ”vad mkt bättre det blev nu kommer jag genast sätta min dubbla framåt”, utan lite småskillnader som att riggen blir lite lättare, lite snabbare, lite trevligare. Men de pengarna kan du lägga på högen till kolbommen som förmodligen kommer göra större skillnad än de extra 25%en kol. Om du väljer rätt kolbom vill säga, ingen ide om frontbeslaget är nått sladdrigt North, Localspirit eller liknande konstruktion, X9, HPL och Chinook (onekligen prisvärd) har finfina frontbeslag, eller en bom med streamlined beslaget förstås, då blir det styvt.

Och ett ord om RDM också… KÖP! Det skall iaf jag göra. Så det så. wink.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:32 som svar på: Laga bräda

Personligen så tycker jag att contour stropparna är värda varenda krona, trots att jag nästan bara seglar skor. Testat (men inte så länge) dakines supremo stroppar, men tycker helt klart contour är bäst… De är ju nästan helt ok pris om man köper från nån annan än sp, surfbutiken exempelvis… grin.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:24 som svar på: Inställning av stroppar!

Längst in, långt fram. Gör den STORA, du ska få in foten HELA vägen… Tårna på andra sidan mittlinjen skadar inte om man ska sätta spockar och liknande. Testa attt flytta runt bakstroppen lite och se vad du trivs men, jag kör själv näst längst bak (lite drygt egentlige, kommer till det). Tycker det är mycket trevligare att sprida stancen lite.
    Ett hett tips är att göra bakstroppen smalare, då sitter man bättre. Dvs. om man vill ha den långt bak så sätter man främre skruven i det bakersta hålet, men istället för att göra samma med den andra skruven, flyttar man fram den ett hål, då kan man köra större stroppar utan att kana ur. Skulle gärna lösa det på nått bra sätt på framstropparna också, men har inte kommit på nått annat än att flytta hålen, men då behöver man ju plasta och greja. (dock så är det mkt möjligt att jag faktiskt kommer att göra det med nästa bräda)
    Experimentera! Med en bra mejsel går det fort att flytta runt, särskilt om man bara flyttar om bakstroppen (den viktigaste inställningen, stancens bredd)

/Ola som skriver ett hemprov, fast kanske inte om stroppar, egentligen. tongue.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    14 december, 2004 vid 21:15 som svar på: 15 åriga Graham Ezzy

Fyfan… har inte hunnit kolla allihopa än, men han e ju grym!!
    Är det bara jag, eller ser vågbrädan väldigt kort ut?

• ola_p

ola_p

Medlem
    12 december, 2004 vid 22:42 som svar på: FILM! från the very stylepimpz of ghettobäck!

fuck disco!
    Han ser ut som en jättecannabis….

får ta å fixa med den imorgon så den flyter ordenligt… varför envisas ni med wmv?!

• ola_p

ola_p

Medlem
    10 december, 2004 vid 23:32 som svar på: Sele: automatic eller standard krok!?

De nya automatic krokarna ser bättre ut en de gamla… Min gamla är klart sisådär… svårt att få den att fastna ordentligt, känns lite ogedigen, men hållt har den gjort, trots att jag kört över den med bilen… grin.gif
    För hållbarhet är nog standard bäst. Eller ta en kik på Prolimit, deras QR system verkar klart gediget.

• ola_p

ola_p

Medlem
    10 december, 2004 vid 20:16 som svar på: Fanatic skate 111 några erfarenheter?

Du har säkert rätt, men jag tycker personligen att freestylebrädorna borde bli ännu vanligare bland de som satsar på trick, allt blir så mycket enklare, faktiskt. Fram för freestyle!!

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 december, 2004 vid 21:05 som svar på: Vinter alternativ…

Le Parkour…
    Spelfilmen skulle jag gärna se… var finns den?
    här är iaf det långa filmklippet, jag tror länken ska fungera i 15 dagar om jag inte missminner mig..
    http://s5.yousendit.com/d.aspx?id=D622A40BB1274B48DC6CEF091147E973

Kolla även urbanfreeflow.com

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 december, 2004 vid 20:49 som svar på: Vinter alternativ…

Film med afrikaner har jag inte… Bara en längre variant av den som ligger på albinoblacksheep… Samma eminemskit och samma action, fast lite mer innan och efter… Laddar upp den på yousendit, så kommer det en länk här när jag är klart.

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 december, 2004 vid 17:27 som svar på: Vinter alternativ…

Det här är också lite sköna lirare…
    http://www.albinoblacksheep.com/flash/walking.php
    Har hela filmen liggandes och kan väl kanske fixa upp den om intresse finns…

• ola_p

ola_p

Medlem
    5 december, 2004 vid 09:40 som svar på: Åh vindsurfing hubben har ju varit nere skitlänge!

Det finns en ganska bra beskrivning på bittorrent.com också för den delen…

• ola_p

ola_p

Medlem
    4 december, 2004 vid 22:26 som svar på: Åh vindsurfing hubben har ju varit nere skitlänge!

Invite only, och bara macprylar… men e du fortfarande intresserad så…http://tracker.torrentskickass.com/

• ola_p

ola_p

Medlem
    4 december, 2004 vid 21:34 som svar på: Guldsönda…

Hur mkt sidvind blir det? vågorna ser ju onekligen fina ut… Vart menar ni med haby, är det utanför sotenkanalen eller? Isf stämmer det inte riktigt med min minnesbild…

Sida 191 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA