ola_p
Forumsvar skapade
-
ola_p
Medlem28 november, 2004 vid 15:54 som svar på: Who was surfing on August 21 close to Solberga?!?Säker? nu har jag inte råkoll på hur det faktiskt ser ut, men skulle det inte kunna vara så att det snarare är mot hamnen än fågelviken man ser? från fågelviken vill säga alltså…
-
ola_p
Medlem28 november, 2004 vid 15:21 som svar på: Who was surfing on August 21 close to Solberga?!?Björlanda kile tror jag…
Inte omöjligt att vi var där den dagen… komm ett brudpar och blev fotograferade i blåsten… -
Jag saknade stativet….
Och att du var för lat för att räta upp horisonten. Du kunde nog egentligen klippt ner det ännu mer, eller hade du en tidsgräns du skulle upp i? -
Det är nog en grym freeride…

-
Vi hårda grabbar kör utan väst…

Iaf, det finns lite olika skolor om väst eller inte. Vanliga seglarvästvarianter funkar hyffsat med sittsele prolimit, pryde mfl. har västar som skall funka även med sittselar, jag är lite skeptisk…
Ska man segla vågor eller freestyla så är en väst ivägen för mkt. Impactvästarna kan ju dock vara värda ett försök, de ger kanske inte så mkt flytkraft, men är just impactvästar. borde funka ganska väl. Egentligen så är ju faran att slå sig medvetslös, och då hjälper bara en räddningsväst. Viktigare att ha hjälm så sett!! Jag brukar åtminstånde köra hjälm då jag seglar ensam, samt då man behöver lite självförtroende förr att ladda (loopar exempelvis). -
Nu är bäl inte speedshapeteorier mitt bästa ämne men…
Måöet med en speedbräda är minimal med motstånd i vattnet, alltså vill man ha den liten och smal och bara segla på tailen. Därför gör man en smal bräda för att minska ytan… 50 cm är brett för att vara needle, ett tag låg bredden på en riktig speedbräda på runt 38cm!!
brädan är gjord för att seglas extremt överiggad (läs senaste windsurf numret, där dave white seglar 7.6 på en missile när superX grabbarna seglade överriggat 4.7…) det handlar om att få en så effektiv bräda som möjligt.. -
Jag saknar faktiskt också möjligheten att slötitta annonser… skulle vilja kunna läsa alla ws säljes + övrigt eller vad det nu heter… i en lista.
-
Dags att läsa på lite rambo…
Det är ju en speedneedle… alltså lastar man på groteskt mkt segel på en mikroskopisk bräda… -
Här är ett exempel med en kommentar… iofs annonsören som själv kommenterar men det går utmärkt för alla att kommentera…
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1152 -
Svar till:
Eller är det att den inte är lika hardcore freestyle som gamla Compstylen?
[/ QUOTE ]
Typ… Tycker man kunde lagt den rollen på superx brädan… -
Verkar inte så… Tyskarna verkar onekligen lite knäppa, göra en asgrym freestyle, och sen bara sluta.. Förstår ingenting…

-
Jag saknar möjligheten att titta på annonser ur flera kategorier samtidigt…
Möjligheten att kommentera finns ju fortfarande. -
Njae, tycker det gamla var dåligt…
Därmed inte sagt att navigationen i det nya är fulländad…
-
Fast egentligen är det väl bara fenans outline som är symmetrisk? Tjockaste punkten ligger väl fortfarande i främre delen av fenan?