ola_p
Forumsvar skapade
-
Vill ha!!! fixar du några till västkusten också eller?
Btw, några planer på att trycka upp T55_10.jpg? -
Of course!
Vi grovklipppte det idag… kommer väl när jag redigerat klart, fast imorgon/övermorgon blire surf!!! -
jag tror fortfarande på att rulla den i en handduk… (alternativt micron nåra minuter…
)
Eller en sån här… billigt är det åtminstånde…
http://www.danmobility.se/product.asp?c=312558648&n=1199147589&pn=1215092210 -
Vill också!!!

Måste bara fixa cash så kommer jag också…
-
Jag kör med mina countur i största läget, har dock funderat på att minska dem ett steg så man sitter lite bättre när man laddar hopp, och lite ökad komfort. men det känns som man kommer sitta väl hårt, som det är nu är det inga större problem att vrida ur fötterna utan att skada sig…
-
Ta med en extra handuk, rull in dräkten i den. promenera runt på rullen… voila! mkt skömare att ta på sig…
-
Silicon spray är det som gäller, helt grymt vilken skillnad det gör…
Jo, visst känns northseglen rätt tåliga, men jag hatar att inte kunna skota ut riktigt… har 5.3 4.7 4.1 DrX och 4.7an känns ok, men hade hellre haft gaastra eller så… -
Fast det är fasligt bekvämt att inte behöva mecka så mkt när man behöver ändra på trimmet, bara knata upp på valfri stran och fixa, fast problemet med att det är en bit till launchen har ni kanske inte på haga…
-
Grattis! Man känner att man snart måste ta å fixa loopen nu…
Förresten, är det din buss man ibland kan se i u:a, (toyota har jag för mig) med bla, en naishklibba på?
-
Just det ja, jag tänkte jag skulle flytta min framstropp på ridsidan ngn gång, ska bara fixa en skruv som funkar… Lite intressant då man redan i täta läget står ordentligt brett.
En annan detalj som gör en helt otrolig skillnad är fenan. jag har för tillfället två st fenor jag använder, en 20cm med hyffsat bred bas, samt en 19cm med riktigt smal bas. det är otroligt hur mkt bättre det svänger med en smalare fena. Nackdelen är att 19 fenan är så otroligt liten så att den bara lönar sig att köra med bra drag i 4.1 och 3.5… På min inköpslista står en liten (smal bas alltså) 20 cm fena. kanske tillochmed en 21 till 5,3 dagar. med hyffsade vågor… -
Det är fegt med krokar, vare sig de är innbygda i seglet eller inte. en bra förlängare och lite smörja på tampen så drar man utan hjälp av krokar och nedhalspinnar nedhalet utan problem.
Annars så tycker jag man ska köpa det segel som man tycker är bäst/snyggast så blir man garanterat nöjd då det är så lite som skiljer. med väldigt få undantag, det kanske inte funkar med master etc.
Jag kommer inte köpa north igen i första taget, hatar att inte kunna släppa draget, np har väl också vissa tendenser till buken innbyggd i lattorna istället för mastfickan.Ang. simmer så HADE de ju lite problem med kvaliteten, men det är mkt möjligt att de har kommit i kapp, så verkar det iaf när man klämmer på dem. Lite tråkigt dock att ALLA kör med svart/gråa varianten…
-
Fast förmodligen inte i närheten av hur skönt mitt Hot SO 3.5 och dessutom med the skinny, inlaminerade flames.. mmm…
Ehumm… det spårade nog ur lite nu… -
Ojoj, nu har du missat nått, hur seglen ser ut är avgörande för hur bra man seglar!!!

-
Må så vara att Gunsails är billiga men de är ju tokfula!!!