Forumsvar skapade

Sida 204 av 299
  • ola_p

Medlem
    28 september, 2004 vid 16:25 som svar på: Åsa 27 september

Gött! hur långt sparkade jag, det kändes bra men det är ju väldigt svårt att veta hur det verkligen ser ut…
    Du laddade ju iaf frisk i luftrummet! Flög som en vante lite då och då men en del framåtar var ju grymma!

Måste börja träna ordentligt snart (skyller på att det varit så mkt 3.5 segling på senaste… humm) blush.gif

• ola_p

Medlem
    28 september, 2004 vid 16:19 som svar på: Torka segel – Hur gör ni?

Var det inte nån som sa att man kan rädda det med vinylglans? tongue.gif

• ola_p

Medlem
    28 september, 2004 vid 15:32 som svar på: Åsa 27 september

Grymma bilder!
    Var förbi och spanade en sväng men körde vidare till apel. Stundtals rätt ok, bra drag i 3.5, dryg gubbe på de ridbara vågorna även om riktningen gjorde det svårt att få till nått… Men bordskivorna satt rätt bra…

• ola_p

Medlem
    28 september, 2004 vid 13:09 som svar på: Segelvård?

Med salt i seglet möglar det inte…
    Ska man skölja av ska man helst låta det torka också. segel klarar sig fint utan att man sköljer dem stup i kvarten, gör det om de råkar vara fulla med sand, eller inför ev. vinteruppehåll..

• ola_p

Medlem
    28 september, 2004 vid 09:24 som svar på: Tåsvängen i stropparna

det var svårt med frontsie igår tyckte jag, backvindade varannan gång och snubblade framåt mer än en gång…. Tror vindriktningen låg och pendlade en del så man behövde lite timing…
    troligaste lösningarna:
    1. Skota in, be någon filma dig så du får se, går oftast mkt bättre om man inledningsvis nästan överskotar en aning
    2. större stroppar, jag kör mina countur stroppar i största läget.. testa även att sprida stancen en aning, framstroppen längst fram och bakstroppen näst längst fram…
    3. Luta dig framåt, långt framåt, du har inte tagit i för mkt här innan du ramlar över segel bräda rakt fram (inte innåt alltså).
    4. Bättre förhållanden, brukar kännas busenkelt om man får sidvind istället… För att inte tala om lite side-off… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    27 september, 2004 vid 21:16 som svar på: Fotstroppar och skor.

Svar till:

sätt fram skruven längre fam, eller bak skruven längre bak så det blir bredare, gör iaf jag å det funkar priiiima.. laugh.gif

[/ QUOTE ]
    Jag hör precis tvärtom, fast det känns ibland lite klurigt att komma loss…

• ola_p

Medlem
    27 september, 2004 vid 06:54 som svar på: Fotstroppar och skor.

Countur stropparna är grymt formstabila… kör själv mina i största läget utan problem… (får in hela foten…)

• ola_p

Medlem
    24 september, 2004 vid 12:59 som svar på: Tröttsamt…

Har för mig att jag läste detta, men kommer inte ihåg var och i vilket sammanhang och om personen hade ngt belägg för påståendet… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    24 september, 2004 vid 12:54 som svar på: Ny rulle från ”Rambo Pro”

Gött rambo, ser lovande ut… du får skicka den i eftermiddag!
    Kanske ska fixa till min film, men den blev knappt 30 sekunder så överväger att spara den å smala på lite mer material till den nästa gång det fläktar…

• ola_p

Medlem
    23 september, 2004 vid 18:48 som svar på: En Liten Kul Film

Grymt!!! ser fram emot fler rullar med fläskigare förhållanden… cool.gif

• ola_p

Medlem
    23 september, 2004 vid 17:40 som svar på: Tobbe gör framsteg!!

framhanden närmre masten… du ska ju inte backvinda seglet lille vän… wink.gif så ska du se att den snart sitter, själv är jag hyffsat nära grubbyn så man längtar ju efter lite fristilsförhå¨llanden snart ju..
    Själv har man inte seglat freestyle på läänge nu, men vad gör det när man får segla sånt här var och varranann dag…. (3.5 i apelviken på bilden…) Man kan ju leva med att få smacka läpp och ladda bakåt iofs. grin.gif

• ola_p

Medlem
    21 september, 2004 vid 09:09 som svar på: Grubby – några tips på vägen?

Jag har fortfarande inte satt den än, men det är ganska nära nu…. La mig framåt i seglet sist.
    Men jag tror att du är helt rätt ute, bra att tänka på är att bakbenet blir sträkt när man får till hoppet och vikten rätt, och så är det viktigt att skota ut!
    Helt klart sugen på lite freestyle så man kan få sätta den, var ruggigt nära sist, men det blir vågsegling idag också, man får ju passa på…

• ola_p

Medlem
    21 september, 2004 vid 05:33 som svar på: Tröttsamt…

Har för mig att jag läst att kolfiber har negativ värmeutvidgningskoefficent… dvs man skalll kyla om man ska göra masten större…
    Annars tror jag på att surra fast förlängaren med nedhalstampen och sedan sätta fast en bom på masten och vrida…

• ola_p

Medlem
    18 september, 2004 vid 21:06 som svar på: VAd har vi kört sönder senaste veckan?

Inflammation i vänster fot, en pryde mastfot (SKRÄPPRYLAR!!!), händerna är dock nästan årehämtade, en uthalstamp, en mastficka på stenudden. freestylefenan ser ju ut som kriget, men det är ju inte ngn nyhet direkt… =)

• ola_p

Medlem
    18 september, 2004 vid 20:57 som svar på: Hur gick det med SM idag??

Jag seglade 5.6, och hade det kommit in lite vågor hade vi kanske kunnat genomföra…

Sida 204 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA